واکنش انویدیا به جدایی EVGA از بازار پردازنده گرافیکی

یکی دیگر از عواملی که در جدایی EVGA از انویدیا مؤثر بوده، کارت‌های گرافیک مدرن Founders Edition یا نسخه مرجع کارت‌های گرافیک انویدیا است که با قیمت MSRP و سیستم‌های خنک‌کننده پریمیوم خود باعث کاهش فروش محصولات شرکای تجاری انویدیا شده است. گفته می‌شود که انویدیا به تولیدکنندگان ترد پارتی اجازه بالا بردن حاشیه سود خود از محصولات سری RTX را نداد و از مدل‌های Founders Edition برای تحمیل قیمت MSRP و کاهش قیمت تولیدات این شرکت‌ها استفاده می‌کند. به‌طور خلاصه EVGA اعتقاد دارد که انویدیا فضای رقابتی منصفانه‌ای را با شرکای تجاری خود ایجاد نکرده است و سود خوبی را به آن‌ها نمی‌رساند.



منبع

براساس گزارش‌های منتشرشده، حاشیه سود حاصل از فروش منبع تغذیه کامپیوتر برای EVGA چیزی در حدود ۳۰۰ درصد بیشتر از کارت گرافیک است. این درحالی است که پردازنده‌های گرافیکی ۸۰ درصد درآمد این شرکت را به خود اختصاص می‌دهند. پس محصولاتی از قبیل منبع تغذیه یا سیستم‌های خنک‌کننده که فقط ۲۰ درصد محصولات این شرکت را تشکیل می‌دهند، بخش بیشتری از سود EVGA را به خود اختصاص داده‌اند. بنابراین چنین تصمیمی دیر یا زود اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسید.

حالا رسانه PC Gamer از انویدیا خواسته تا نسبت به این اتفاق پاسخگو باشد. هرچند به نظر می‌رسد که جواب انویدیا بسیار دیپلماتیک است و اطلاعات زیادی را در اختیار رسانه‌ها قرار نمی‌دهد: «ما در طول سال‌ها، همکاری بسیار خوبی با EVGA داشتیم و به حمایت و پشتیبانی از محصولات آن‌ها در نسل فعلی ادامه خواهیم داد. برای اندرو [هان] و دوستان‌مان در EVGA بهترین آرزوها را داریم».

بخوانید  The Lord of the Rings: Heroes of Middle-earth هنوز در حال توسعه است

بعد از جدایی غیرمنتظره و غافلگیرکننده EVGA از انویدیا و خروج کامل این شرکت از بازار پردازنده‌های گرافیکی، حالا انویدیا اولین واکنش خود نسبت به این اتفاق را علنی کرده است.

برند EVGA

EVGA دیروز و در آستانه‌ی عرضه‌ی کارت‌های گرافیک سری RTX 40 اعلام کرد که دیگر با انویدیا و به‌طور کلی صنعت کارت گرافیک ارتباطی نخواهد داشت. درحالی که بیانیه‌ی قطع همکاری این شرکت اشاره‌ای به دلایل اصلی این تصمیم نداشت، بسیاری معتقدند که حاشیه سود پایین مشارکت شرکای تجاری انویدیا در تولید محصولات منجر به قطع همکاری EVGA با شرکت Nvidia شده است.