همکاری IT Home و INNO3D کارت گرافیک RTX 4090 و 4080 با گارانتی رسمی


حتی اگر به خرید یک کامپیوتر رومیزی یا لپ تاپ فکر کرده باشید، نام انویدیا برای شما آشناست، اما انویدیا تنها تراشه کارت گرافیک را تولید می کند و تولید مجموعه کامل را به شرکت های دیگری مانند ‘INNO3D’ واگذار می کند.

شرکت‌هایی مانند INNO3D، Asus یا Zotec تلاش می‌کنند تا بیشترین بهره را از تراشه Nvidia ببرند، مسابقه‌ای بزرگ که در آن برنده می‌شوید.

مروری کوتاه بر کارت های گرافیک INNO3D

سازندگان کارت گرافیک تمام تلاش خود را می کنند تا کارت گرافیک خود را با تراشه Nvidia کارآمدتر کنند. به عنوان مثال، شرکت INNO3D بهترین مهندسان جهان را برای توسعه سیستم خنک کننده انحصاری این شرکت به نام ICHILL انتخاب کرد. اما کارت گرافیک فقط چیپ و سیستم خنک کننده نیست، کارت و خازن ها هم باید با کیفیت باشند. در این مقاله به بررسی فناوری های به کار رفته در کارت های گرافیک INNO3D می پردازیم، با آی تی هوم همراه باشید.

جدیدترین نسل کارت‌های گرافیک INNO3D، RTX 4080 و RTX 4090 را کشف کنید.

انویدیا علاقه ای به گام های کوچک ندارد، این شرکت از فناوری 8 نانومتری به فناوری تولید تراشه های 4 نانومتری با فاصله یک نسل (RTX 30 تا RTX 40) حرکت کرده است. تراشه‌های 4 نانومتری قدرت بیشتری را با توان کمتر می‌دهند، هیولای انویدیا همچنان تشنه انرژی است اما به ازای هر وات قدرت بیشتری به شما می‌دهد.

تراشه کارت گرافیک NVIDIA INNO3D RTX 4080 با نام AD103 شناخته می شود، این تراشه شامل 45.9 میلیارد ترانزیستور و 9728 هسته Coda است. انویدیا معماری پیشرفت خود را “Ida Lovelace” نامید زیرا او یک ریاضیدان و اولین برنامه نویس کامپیوتر بود. انویدیا با تکیه بر معماری مدرن Ida Lovelace، پدال گاز را سخت‌تر از همیشه فشار می‌دهد و 304 هسته Tensor نسل چهارم و 76 هسته نسل سوم Ray Tracing را به عنوان دومین کارت گرافیک INNO3D به INNO3D RTX 4080 وارد می‌کند. در جهان قدرتمند می شود.

بخوانید  بررسی مانیتور سامسونگ Odyssey Neo G9; خیره کننده و مناسب برای گیمرهای PC

Geforce RTZ IChill

حالا بیایید به سراغ قدرتمندترین کارت گرافیک INNO3D برویم در اینجا می رویم، کارت گرافیک INNO3D RTX 4090 توسط تراشه AD102 تغذیه می شود. این تراشه از 76.3 میلیارد ترانزیستور تشکیل شده است. 76.3 میلیارد ترانزیستور، 16384 هسته Coda، 512 هسته Tensor نسل 4، 128 هسته ردیابی اشعه نسل سوم، تمامی کارت های گرافیک معرفی شده تا به امروز را شکست دادند.

RTX-4090

RTX4080

NVIDIA TSMC 4N

NVIDIA TSMC 4N

تکنولوژی ساخت و ساز

76.3 میلیارد

45.9 میلیارد

تعداد ترانزیستور

آدا لاولیس

آدا لاولیس

معماری

AD102

AD103

نام تراشه

16384

9728

تعداد هسته های مختلف

512 نسل چهارم

304 (نسل چهارم)

تعداد هسته های تانسور

128 نسل سوم

76 (نسل سوم)

تعداد هسته ها RT

176

112

تعداد هسته ها ORP

2520 مگاهرتز

2505 مگاهرتز

سرعت ساعت در حالت تقویت

24 گیگابایت GDDR6X

16 گیگابایت GDDR6X

اندازه حافظه رم

10501 مگاهرتز

11200 مگاهرتز

سرعت ساعت رم

21 گیگابیت بر ثانیه

22.4 گیگابیت بر ثانیه

سرعت انتقال داده رم

384 بیت

256 بیت

پهنای باند حافظه رم

73,728 کیلوبایت

65,536 کیلوبایت

اندازه کش L2

3x DisplayPort 1.4ax HDMI 2.1

3x DisplayPort 1.4ax HDMI 2.1

خروجی تصویر

850 وات

750 وات

حداقل قدرت منبع انتشار

450 وات

320 وات

مصرف برق کارت گرافیک

PCIe 4.0

PCIe 4.0

پورت اتصال کارت گرافیک

22 اکتبر

22 نوامبر

زمان ارائه

1599 دلار

1199 دلار

قیمت در زمان معرفی

INNO3D تاج بر سر انویدیا است، فناوری هایی که تراشه انویدیا را به اوج می رساند.

INNO3D منتظر پیشرفت انویدیا نیست، این شرکت تمام تلاش خود را انجام خواهد داد تا تراشه تیم سبز را به بالاترین بازدهی خود برساند. اولین قدم برای لذت بردن از بیشترین بازده، سیستم خنک کننده کارت گرافیک است. شرکت INNO3D برگ برنده خود را با نام iCHILL روی میز می گذارد.

بخوانید  Alan Wake همیشه خسته در Alan Wake 2 استقامت بهتری خواهد داشت

سیستم خنک کننده iCHILL از لوله های مسی همراه با 3 فن در کارت های گرافیک RTX 4080 و RTX 4090 تشکیل شده است، احتمالاً می دانید که سیستم خنک کننده ایسوس یا برندهای دیگر نیز از همین ترکیب ساخته شده است، پس تفاوت آن در چیست؟ تفاوت در نوع فلز مورد استفاده و طراحی آن است.

شرکت INNO3D از فلزاتی با بالاترین ضریب تبادل حرارتی استفاده می کند، به عبارت ساده، گرمای تولید شده توسط تراشه انویدیا را گرفته و در مقابل طوفان فن قرار می دهد. در نهایت فن های سریع و بی صدا وارد عمل می شوند، ترکیب مس و آلومینیوم گرما را به فن ها می رساند تا با جریان هوا خنک شوند.

INNO3D به شما این نوید را می دهد که حتی در هنگام اجرای سنگین ترین بازی ها، دمای کارت گرافیک از حد نرمال بیشتر نخواهد شد. به لطف سیستم خنک کننده iCHILL، می توانید ساعت های طولانی بدون نگرانی به بازی ادامه دهید. کار به سیستم خنک کننده ختم نمی شود، کیفیت کارت، خازن ها و کانکتورها در عملکرد کارت گرافیک و طول عمر آن تاثیر دارد.

کارت گرافیک GeForce RTX

تمامی سازندگان کارت گرافیک می توانند توسط انویدیا تایید شوند، اما انویدیا حداقل مشخصات را در نظر می گیرد. INNO3D همیشه با یک حاشیه از استانداردهای Nvidia فراتر می رود، کیفیت خازن ها، بردها و اتصالات از استانداردهای Nvidia فراتر می رود. کارت های گرافیک RTX 4080 و RTX 4090 INNO3D برای سال ها کار سخت ساخته شده اند.

خرید آخرین نسل کارت گرافیک Nvidia INNO3D در ایران

آخرین نسل کارت گرافیک های تولید شده توسط INNO3D قیمت بالایی دارند و خرید شما باید از فروشگاهی با گارانتی معتبر انجام شود. متاسفانه اکثر کارت های گرافیکی که در ایران به فروش می رسند به صورت غیر رسمی وارد می شوند و توسط شرکت های گارانتی معتبر مانند Compagist، Hami و آواژنگ پشتیبانی نمی شوند. این سوال برای یک قطعه گران قیمت تحت فشار اهمیت بیشتری پیدا می کند.

بخوانید  ساخت نسخه ریمیک بازی Dead Space وارد مرحله آلفا شد

تمامی مدل های کارت گرافیک فروخته شده در فروشگاه آی تی هوم دارای گارانتی شرکت یا اسپانسر سازگار و دارای 7 روز ضمانت بازگشت وجه می باشند. قبل از فروش محصولات به شما، فروشگاه آی تی هوم آنها را برای خود خریداری می کند. تمامی مراحل انتقال کالا به انبار به صورت تخصصی انجام شد.

اگر سری های سازگار یا پشتیبانی شده را نمی شناسید، این دو شرکت خدمات گارانتی لپ تاپ و سایر قطعات دیجیتال را به مدت 30 سال ارائه می دهند. البته این شرکت ها فقط محصولات با کیفیت را تضمین می کنند و می توانید در زمینه کارت گرافیک به INNO3D اعتماد کنید.

نتیجه

آیا خرید کارت گرافیک RTX 4080 یا RTX 4090 ارزش میلیون ها تومان پرداخت را دارد؟ باید بگوییم بله، وقتی یکی از جدیدترین کارت‌های گرافیک INNO3D را خریداری می‌کنید، قدرت خالص را به خانه می‌برید. در گذشته‌ای نه چندان دور، برای به دست آوردن قدرت یکی از کارت‌های گرافیک مدرن انویدیا، به یک ابر رایانه به اندازه اتاق نیاز داشتیم.

اما اگر برای اجرای بازی مورد علاقه خود به این قدرت نیاز ندارید، شرکت INNO3D محصولات متنوعی را در اختیار شما قرار داده است. بسته به نیاز خود می توانید هر یک از کارت های گرافیک فوق العاده را از این شرکت خریداری کنید. اگر در انتخاب خود مطمئن نیستید، مشاوران آی تی هوم آماده پاسخگویی به سوالات شما در مورد خرید کارت گرافیک INNO3D هستند. هستند.

گزارش پایان اطلاعیه

این مقاله صرفاً جنبه تبلیغاتی دارد و یک گیمر هیچ گونه مسئولیتی در این زمینه نمی پذیرد.