نینتندو سوییچ پرفروش ترین کنسول سال 2022 در آمریکا است

هزینه خدمات اشتراک نیز افزایش یافته است. اما به نظر می رسد کاهش کلی مبلغ هزینه شده در سال 2022 عمدتاً به دلیل نبود عناوین جدید AAA و شرایط عمومی اقتصادی مانند تورم باشد. با بازی‌هایی مانند The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom، Starfield و Spider-Man 2 که امسال منتشر می‌شوند، اوضاع فقط می‌تواند بهتر شود. اما در صورت ادامه رکود اقتصادی به گفته کارشناسان، این مشکل بر درآمد صنعت قمار نیز تاثیر خواهد گذاشت.

به طور کلی، سال گذشته برای صنعت بازی و گیمرها کمی منفی بوده است. آنها 56.6 میلیارد دلار برای بازی ها، محتوای اضافی و سخت افزار هزینه کردند. مبلغ صرف شده برای سخت افزار کنسول های مایکروسافت و سونی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که البته به رفع مشکلات موجودی کنسول مربوط می شود.

از آنجایی که شرکت سونی توانست مشکلات موجودی کنسول نسل نهم خود را برطرف کند و در دو ماه اکتبر و نوامبر در صدر جدول قرار داشت، بسیاری فکر می کردند که PS5 می تواند Switch را در فروش دلار و واحد شکست دهد. حراجی؛ اما در نهایت نینتندو سوییچ تاج و تخت خود را حفظ کرد. علاوه بر این، این کنسول از نظر تعداد واحدهای فروخته شده در ماه دسامبر در رتبه اول قرار گرفت.

سال 2022 به پایان رسیده است و زمان آن است که بپرسیم کدام شرکت برنده جنگ کنسولی شده است. که گفت مت پیسکاتل از گروه NPD، از نظر تعداد واحدهای فروخته شده در ایالات متحده، رتبه اول به کنسول نینتندو سوییچ می رسد که جای تعجب نیست، زیرا این کنسول در اکثر ماه های سال پیشتاز بود. در عین حال از نظر فروش دلاری نیز این رتبه به کنسول پلی استیشن 5 می رسد.

بخوانید  ریمیک Silent Hill 2 در مراحل پایانی فرایند ساخت قرار دارد

اگرچه از نظر فروش دلاری کنسول پلی استیشن، 5 درصد بالاتر از نمودار سال است 2022 در آمریکا، اما بیشترین کنسول فروخته شده متعلق به نینتندو سوییچ است.