نینتندو این فرصت را از دست داد که نامی خنده دارتر برای Donkey Kong بگذارد

در دهه 80، برخی از شخصیت‌های آرکید کلاسیک همیشه با نام‌هایی که امروز می‌شناسیم نامیده نمی‌شدند. Pac-Man در اصل Puck Man بود که در آمریکا به دلیل سهولت تبدیل آن به یک کلمه فحش، تغییر یافت. حتی قبل از اینکه نینتندو نام معروف خود را انتخاب کند، ماریو در داخل به عنوان آقای ویدیو و جامپمن نامیده می شد. امروزه چندین نام بالقوه Donkey Kong دوباره مطرح شده اند و یکی از احتمالات Kong Dong بود.

از طریق Eurogamer، این نام جایگزین بسیار سرگرم‌کننده برای Donkey Kong در اسناد حقوقی شکایت یونیورسال پیکچرز علیه نینتندو ظاهر شد که توسط مورخ بازی، نورمن کاروسو دیجیتالی شد. برخی از نام‌های بالقوه دیگری که نینتندو برای Donkey Kong در نظر گرفته بود، Kong Man، Mr. Kong، Big Kong، Giant Kong، Kong Boy، Funny Kong و Kong the Kong بودند. نام نهایی Donkey Kong به عنوان ترجمه تقریبی از “Dumb Ape” انتخاب شد.

در حال پخش: Donkey Kong Country با کیفیت HD و تریلر رسمی بازمی گردد

در نگاهی به گذشته، نینتندو در انتخاب Donkey Kong برای بازی ویدیویی اصلی 1981 که ماریو را نیز به جهان معرفی کرد، انتخاب درستی انجام داد. با این حال، یونیورسال در سال 1982 شکایتی را تنظیم کرد و ادعا کرد که نینتندو حق استودیو در مورد King Kong را نقض کرده است و از شرکت بازی های ویدیویی برای سهمی از سود بازی شکایت کرده است، زمانی که شرکت وکیل این شرکت، جان کربی، با موفقیت استناد کرد. پرونده دادگاه قبلی که در آن یونیورسال استدلال می کرد که کینگ کنگ و همه شخصیت های مرتبط با آن در مالکیت عمومی هستند.

یونیورسال و نینتندو در نهایت این هاچت را دفن کردند و به سرزمین‌هایی با موضوع نینتندو در یونیورسال استودیو در سراسر جهان و فیلم Super Mario Bros که در آن ست روگن صداپیشه Donkey Kong بود، منتهی شد. البته، فرنچایز بازی های ویدئویی Donkey Kong با پورت Donkey Kong Returns در نینتندو سوییچ در اوایل سال 2025 ادامه می یابد.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر