نمایش ویژگی جدید RTX Path Tracing از طریق Cyberpunk 2077 در رویداد GDC

انویدیا در سال 2018 با معرفی اولین پردازنده گرافیکی با قابلیت ارائه فناوری ردیابی پرتو زمان واقعی در بازی های ویدیویی صنعت فناوری را متحول کرده است. چند ماه طول کشید تا اولین توسعه دهندگان بتوانند این ویژگی را در بازی های خود ارائه دهند. علاوه بر این، مدت زمان زیادی طول کشید تا قدرت پردازشی کارت‌های گرافیک به سطحی برسد که بتوانند از این ویژگی به طور کامل و بی نقص استفاده کنند.

به طور خلاصه باید گفت که ردیابی پرتو و ردیابی مسیر دو تکنیک محبوب در گرافیک کامپیوتری هستند که با شبیه سازی رفتار پرتوهای نور در محیط مجازی بازی های ویدیویی و سایر محتوای تولیدی، جلوه های واقعی و چشم نواز را برای نمودار ایجاد می کنند. ترویج چنین خلاقیت هایی

ویژگی Path Tracing در بازی Cyberpunk 2077

جلوه‌های ردیابی پرتو در Cyberpunk 2077

فناوری Ray Tracing در حال حاضر در کارت‌های گرافیک AMD و Intel پشتیبانی می‌شود، اما انویدیا با ارائه RTX Path Tracing در گرافیک‌های سری RTX 40 خود به‌دنبال این است که در رقابت جا بیفتد. این فناوری قرار است برای اولین بار در Cyberpunk جدید معرفی شود. تنظیمات بازی 2077 به نام RT: Overdrive.

رویداد GDC 2023 برای 22 مارس 2023 برنامه ریزی شده است.

اکنون CD Projekt و Nvidia قصد دارند در رویداد GDC 2023 شرکت کنند یک تنظیمات بازی جدید به نام RT: معرفی Overdrive و معرفی ویژگی بهبود یافته مسیریابی در Cyberpunk 2077، که اولین بازی مدرن AAA خواهد بود که از این ویژگی پشتیبانی می کند.

از سوی دیگر، ردیابی مسیر یک فرآیند محاسبه‌شده و تصادفی است که شامل نمونه‌برداری از مسیرهای حرکت نور در یک صحنه و شبیه‌سازی بخش‌های باقی‌مانده از طریق هوش مصنوعی است. این تکنیک به هزینه و توان محاسباتی کمتری نیاز دارد، اما نویز تصویر آن ممکن است به روش‌های بیشتری برای همگرایی و ارائه یک نتیجه با کیفیت بالا نیاز داشته باشد. ردیابی مسیر معمولاً در نرم افزارهایی مانند طراحی معماری و ابزارهای ساخت و ساز که نیاز به شبیه سازی فیزیکی دقیق نور دارند، استفاده می شود. با این حال، استفاده از آن در بازی های ویدئویی هنوز مورد توجه زیادی قرار نگرفته است.

بخوانید  Goodbye Volcano High، یک بازی ریتم روایی، در 15 ژوئن منتشر می شود

البته انویدیا قبلا این قابلیت را در دموهایی مانند Quake 2 RTX و Portal RTX به نمایش گذاشته بود، اما با استفاده از پردازنده های گرافیکی قدرتمندتر، نرخ فریم تصاویر بسیار پایین بود. به خصوص در شرایطی که از DLSS استفاده نمی شود.

ردیابی پرتو یک فرآیند قطعی برای ردیابی مسیر پرتوهای نور و تعامل آنها در محیط واقعی است. با این حال، این تکنیک به قدرت پردازش زیادی نیاز دارد و بسیاری از بازیکنان را از این حس محروم کرده است. البته توان بالای مورد نیاز نتایج کاملا مطلوبی مانند تصاویر با کیفیت بالا با انعکاس صحیح و واقعی نور، شکست نور با دقت بالا و ایجاد سایه های طبیعی و دقیق را به همراه دارد.

Nvidia و CD Projekt تصمیم گرفتند آخرین دستاوردهای خود را در بهبود گرافیک بازی های ویدیویی از طریق Cyberpunk 2077 در GDC امسال به نمایش بگذارند.