نمایش قیمت کارت های گرافیک کاستوم RTX 4090 در فروشگاه نیواگ

خرده‌فروشی نیواگ قیمت تعدادی از پردازنده‌های گرافیکی GeForce RTX 4090، نخستین مدل‌های سری Ada Lovelace را به نمایش درآورد که برای عرضه در ماه آینده برنامه‌ریزی شده است. شرکت انویدیا قیمت مصوب این کارت را ۱۵۹۹ دلار اعلام کرده است و ظاهرا چندین کارت گرافیک کاستوم نیز با همین قیمت عرضه می‌شوند.

فروشگاه Newegg برچسب قیمتی MSRP را برای کارت گرافیک‌های MSI Gaming Trio ،Gigabyte Windforce و ASUS TUF Gaming درج کرده است. با صرف ۵۰ تا ۱۵۰ دلار بیشتر نیز مدل‌های اورکلاک‌شده نظیر Gaming X Trio (با قیمت ۱۶۴۹ دلار)، Suprim X (با قیمت ۱۶۹۹ دلار) یا حتی مدل دارای خنک‌کننده‌ی مایع MSI SUPRIM Liquid X (با قیمت ۱۷۴۹ دلار) را خواهید یافت. مدل‌های ASUS TUF OC و ROG Strix OC به‌ترتیب قیمتی معادل ۱۷۹۹ دلار و ۱۹۹۹ دلار دارند که گران‌ترین نسخه‌های کارت گرافیک RTX 4090 به‌حساب می‌آیند.

فروشگاه Newegg کارت‌های گرافیک کاستوم GeForce RTX 4090 شرکت انویدیا را با قیمتی بین ۱.۵۹۹ تا ۱.۹۹۹ دلار فهرست کرد.

این خرده‌فروشی کارت‌های Gigabyte Gaming و Gigabyte AORUS Master را نیز فهرست کرده است، اما درحال‌حاضر قیمت آن‌ها مشخص نیست. وب‌سایت TechPowerUP اعتقاد دارد که این احتمالا حاکی از پایان گران‌فروشی پردازنده‌های گرافیکی است. باتوجه‌به کاهش چشمگیر قیمت کارت‌های گرافیک طی ماه‌های گذشته به‌خاطر سقوط ارزش رمزارزها و کاهش تقاضای این محصولات، می‌توان انتظار عرضه‌ی کارت‌های آتی با قیمت معقول را داشت.

البته تنها کارت گرافیک NVIDIA RTX 4090 نیست که در آینده‌ی نزدیک به بازار عرضه می‌شود. در همان روز کارت جالب‌توجه Arc A770 از شرکت اینتل نیز در دسترس قرار می‌گیرد که به‌دلیل قیمت پایین (۳۲۹ دلار) می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای گیمرها باشد. در ماه نوامبر نیز باید منتظر محصولاتی از شرکت‌های AMD و انویدیا باشیم که به‌ترتیب برای معرفی کارت‌های گرافیک سری Radeon RX 7000 و RTX 4080 آماده می‌شوند.

بخوانید  Patch Notes 5.10: Cypher Buffs، Fade Nerfs



منبع

قیمت کارت‌های گرافیک کاستوم RTX 4090 در فروشگاه نیواگ