نمایش تلویزیونی GameSpot 2022: حقوق بازپرداخت

ستایش کیر.

Severance طفره می رود و دور انتظارات می بافد، داستانی پیچیده، کاملاً اصلی و مهمتر از همه، به خوبی ساخته شده ارائه می دهد که شما را در حدس زدن نگه می دارد – و سپس اجازه دهید شما حدس می زنید که فصل دوم خود را آغاز می کند. اگر امسال فقط یک برنامه تلویزیونی تماشا می کنید، مطمئن شوید که این یکی است.

این مفهوم به طرز فریبنده ای ساده است: اگر «چک کردن» زمانی که برای ساعت کاری روزانه خود می نشینید یک چیز تحت اللفظی باشد چه؟ اگر بتوانید هنگام رفتن به محل کار هوشیاری خود را خاموش کنید، سپس هنگام خروج از ساختمان آن را بازگردانید، چه؟ و سعی نکنید بگویید که قبلاً هرگز در مورد چیزی شبیه به این خیال پردازی نکرده اید – تصور کنید که اگر هرگز مجبور نباشید دوباره با یک مشتری عصبانی یا رئیسی مغرور سر و کار نداشته باشید، زندگی شما چقدر عالی خواهد بود. تصور کنید اگر ساعت‌هایی که در محل کار سپری می‌کنید مانند راه رفتن و بیدار شدن از بیهوشی جراحی، بدون تمام عوارض جانبی و درد بالقوه، چقدر احساس سبکی خواهید داشت.

قلب فصل اول Severance با مارک اس (آدام اسکات) و تیمش از ماکروداتا ریفینرز، دیلن جی (زک چری)، ایروینگ بی (جان تورتورو) و هلی آر (بریت لوور)، گروهی از کارگران جدا شده است که، با ورود هلی به تیم، آن‌ها می‌بینند که به آرامی در حال تلو تلو خوردن هستند، و شروع به کشف زندگی‌ای می‌کنند که مجبور شده‌اند در لومون زندگی کنند – در حالی که خودشان «بی‌تحرک» هستند، در مقابل شکنجه‌هایی که امروز خودشان را در معرض خطر قرار می‌دهند، عاقل‌تر نیستند. بعد از روز وقتی مارک در بیرون با رئیس قدیمی خود پیتی ملاقات می کند، همه چیز پیچیده تر می شود. کوچک استفاده شده جدا شود، اما به نوعی روند را معکوس کرد و اکنون به کمک مارک نیاز دارد. یعنی بعد از اینکه مارک را متقاعد کرد که اصلاً او را می‌شناسد – آن دو بهترین دوستان لومون بودند، اما مارک از بیرون هیچ خاطره‌ای از وجود او ندارد، چه رسد به اینکه آنها با هم دوست بودند.

بخوانید  بودجه هنگفت سریال جنگ ستارگان آندور در گزارشی جدید فاش شد

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.

با این تفاوت که یک جنبه تاریک نیز در این داستان وجود دارد، زیرا یه چیزی واقعا باید کار را انجام دهد، درست است؟ و حتی اگر به معنای واقعی کلمه در مغز خود در خانه نیستید، بدن شما باید به نحوی هدایت شود. Enter: Severance، نسخه اصلی کوچک و شیک از AppleTV+ که از ناکجاآباد بیرون آمد و به برنامه تلویزیونی مورد علاقه GameSpot در سال 2022 تبدیل شد.

این داستان تمام ساخت و سازهای یک داستان علمی تخیلی تلخ را در رگ وست ورلد یا بلید رانر دارد – آگاهی از کجا شروع می شود و کجا به پایان می رسد؟ چه چیزی معقول را تشکیل می دهد؟ یک چیز «مصنوعی» چقدر استقلال و عاملیت دارد؟ اما جایی که Severance واقعاً برتر است این است که چگونه همه این انتظارات را زیر و رو می کند. Severance به جای اینکه یک کابوس آینده‌نگر، غرق در نئون و تکنو باشد، بیشتر شبیه یک کمدی-درام محل کار پوچ است. لومون و شخصیت‌های موجود در آن احساس می‌کنند می‌توانستند از چیزی شبیه جان مالکوویچ بودن یا آفتاب ابدی ذهن بی‌خال بیرون بیایند. کیفیت هزارتویی ساختمان (و رمز و راز آنچه که لومون حتی دارد است) هم آزاردهنده و هم عمیقاً خنده دار است، پر از مجسمه های مومی وهم آور و هجوهای شرکتی مد روز). خنده دار است، بسیار خنده دار است، حتی، تا زمانی که دیگر اینطور نیست. وقتی عناصر ترسناک شروع به ریزش می کنند، به شدت شروع به ریزش می کنند و لحظات دلخراش تنها زمانی تشدید می شوند که تماشای آن ها ناراحت کننده تر می شود.

بخوانید  تولد دوباره فاینال فانتزی 7 – چگونه ماده جدیدی را رشد دهیم

جدایی داستان این فانتزی است که به واقعیت تبدیل شده است. در دنیایی که شرکتی به نام Lumon عملاً رویه‌ای را توسعه داده است که به کارمندان اجازه می‌دهد «جدا شوند»، به این معنی که تراشه‌ای در مغز آنها می‌تواند ذهن هشیار آنها را روشن و خاموش کند، افراد می‌توانند به طور کامل از کار خود کناره‌گیری کنند. آنها به یک “ایننی” تبدیل می شوند، آگاهی که کنترل مغز و بدن آنها را در دفتر لومون آنها به دست می گیرد، و یک “آوتی”، فردی که در زندگی روزمره خود هستند، در حالی که در ساعت نیستند. برای شخصیت “outie”، این بدیهی است که معامله بسیار خوبی است – چک کردن در 40 ساعت در هفته، بدون نگرانی یا استرس در مورد آنچه در محل کار می‌گذرد، عدم شناخت هیچ یک از همکاران یا رئیس‌های خود. اما برای “innie” به معنای زندانی شدن در دفتر است. تنها جایی که وجود دارند، تنها جایی که خواهند شناخت شغلشان است. تا زمانی که از ساختمان خارج می شوند، خاموش می شوند. بدون تعطیلات آخر هفته نیست اصلا زندگی شخصی نداره