نمایش اندازه فن‌ خنک‌کننده در رندرهای کارت گرافیک RTX 4090

رندر کارت گرافیک RTX 4080

البته که رندرهای فاش‌شده به خوبی تصاویر رسمی انویدیا به نظر نمی‌رسند و جوانب متفاوتی از این کارت را به تصویر می‌کشند. بااین‌حال با تصور اینکه این تصاویر ساخته‌شده با رندر مدل واقعی باشند، می‌توان به‌نوعی طراحی سه اسلاته کارت گرافیک RTX 4090 را تأیید کرد.

QbitLeaks در توییتر رندرهای گرافیکی جدیدی را از کارت گرافیک GeForce RTX 4090 منتشر کرده که با شایعات قبلی مبنی بر طراحی جدید انویدیا برای فن‌های خنک‌کننده نسخه Founders Edition این کارت مطابقت دارند. اگر این تصاویر در حال نشان دادن واقعیت باشند، باید گفت که طراحی ظاهری کارت‌های گرافیک سری Ada نسبت به نسل قبل تغییر زیادی نداشته است. چون در آن‌ها همچنان شاهد به کارگیری فریم X شکل کولرها و رنگ‌بندی نسل فعلی محصولات تیم سبز هستیم.

تصاویری که هنوز رسمی بودن آن‌ها مشخص نیست، نسخه رفرنس یا Founders Edition کارت گرافیک RTX 4090 را با فن‌های خنک‌کننده بزرگتر نشان می‌دهند.

رندر گرافیکی RTX 4080

انتظار می‌رود کارت گرافیک RTX 4090 با پردازنده گرافیکی AD102-300 متشکل از ۱۶۳۸۴ هسته CUDA معرفی شود. GPU گیمینگ انویدیا که یکی از پرچمدارهای محصولات جدید این شرکت محسوب می‌شود، از ۲۴ گیگابایت حافظه GDDR6X بهره می‌برد و از این حیث با RTX 3090 Ti برابری می‌کند.

علاوه‌بر این، در اطلاعات فاش‌شده به نتایج بنچمارک عملکرد احتمالی این کارت نیز اشاره می‌شود. گویا اطلاعات لورفته، نتایج تست‌های داخلی انویدیا روی مجموعه‌ی منتخبی از بازی‌های ویدیویی را به تصویر می‌کشد. براین اساس گفته می‌شود که سری RTX 40 و احتمالا همان RTX 4090 از ۸۰ تا ۱۲۰ درصد عملکرد بهتری نسبت به نسل قبل خواهد داشت.

بخوانید  پایان انیمیشن سریال دهان بزرگ بعد از فصل هشتم

این تصاویر با یادداشت رمزگذاری شده GTC منتشر شدند تا به احتمال انتشار اطلاعات بیشتر در کنفرانس پیش روی انویدیا در کمتر از دو هفته دیگر اشاره داشته باشند.



منبع

نتایج بنچمارک RTX 4090