نقد و بررسی Samsung Galaxy Tab S8 Ultra; بهتر از آیپد پرو؟

رابط حالت Dex تجربه چندوظیفه ای را افزایش می دهد. شما می توانید اندازه پنجره ها را تغییر دهید، آنها را کوچک کنید یا حتی آنها را شفاف کنید. البته حالت Dex نیز باگ هایی دارد. به عنوان مثال، هنگام اجرای دو برنامه در کنار هم، گزینه “X” یکی از پنجره ها زیر بریدگی دوربین سلفی پنهان می شود یا با لمس گزینه “X”، برنامه ها لزوما بسته نمی شوند و همچنان قابل مشاهده هستند. در لیست برنامه های اخیر

کشیدن و رها کردن فایل ها یا متن بین پنجره ها نیز آسان است، در تجربه من این ویژگی در برنامه های عمومی مانند Gmail، Edge و File Manager موجود بود. قابلیت کشیدن و رها کردن فایل‌ها با سیستم مدیریت فایل پیشرفته‌تر اندروید در مقایسه با iPadOS، بهره‌وری و راحتی کاربر را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

علاوه بر جنبه های مثبت رابط کاربری، بسیاری از برنامه ها هنوز از فضای موجود در صفحه تبلت استفاده بهینه نمی کنند. به عنوان مثال، اینستاگرام فقط در حالت عمودی و تمام صفحه کار می کند، یا توییتر فقط به اندازه صفحه نمایش دستگاه کوچک شده است. نمونه ای از این مشکل را در تصویر زیر مشاهده می کنید.

یکی دیگر از ویژگی های مفید سیستم عامل Tab S8 Ultra، امکان ایجاد پروفایل های کاربری متعدد است. قابلیتی که آیپدها همچنان فاقد آن هستند. با این ویژگی، چندین عضو خانواده می توانند فضای کاربری مخصوص به خود را در گلکسی تب اس 8 اولترا داشته باشند.

شاید جذاب ترین و متفاوت ترین ویژگی تبلت سامسونگ Dex Mode یا رابط کاربری کره ای برای تجربه دسکتاپ باشد. برای فعال کردن حالت دکس کافیست گزینه آن را در قسمت نوتیفیکیشن لمس کنید. این رابط کاربری بسیار شبیه به ChromeOS است و اجازه می دهد تا برنامه ها را در قالب یک پنجره اجرا کنید.

بخوانید  بازی‌های جدید Xbox Game Pass که در فوریه ۲۰۲۴ معرفی شدند