نقد و بررسی فیلم Violent Night (2022) | بابا نوئل در نقش جان ویک!

بابا نوئل در شب خشونت آمیز گروگان گرفته شد

بابا نوئل در فیلم در فیلم Violent Night، دیوید هاربر به سبک جان ویک، که جشن قتل در شب کریسمس برگزار می‌کند و دشمنانش را سلاخی می‌کند، بازی می‌کند. با یک گیمر همراه باشید.

شرور شب خشونت آمیز

البته سری جان ویک و سبک اکشن فیلم تنها فیلم ها و سریال هایی نیستند که Violent Night به آن ها اشاره می کند یا از آنها الهام می گیرد. صحنه فیلم تنها در خانه در واقع یکی از الهامات اصلی فیلم است که البته در ابتدا قرار بود نقش پر رنگ تری در داستان فیلم داشته باشد. در واقع، شخصیت ترودی قرار است نقشی شبیه به نقش کوین در «تنها در خانه» داشته باشد، و او حتی برای مهاجمان نقش‌هایی به سبک کوین می‌سازد.

این موضوع در مورد شرورهای فیلم نیز صدق می‌کند و در حالی که ما با گروهی جالب طرف هستیم، این علاقه فقط سطحی و بر اساس اطلاعاتی است که خود شخصیت‌ها در طول فیلم می‌گویند و در عمل کاملاً ناامیدکننده هستند. باند. متأسفانه در چنین فیلم هایی شخصیت های منفی زیر سایه قهرمان داستان قرار می گیرند و به همین دلیل تنها قربانیانی هستند که قرار است توسط شخصیت اصلی داستان که بابانوئل است بدرقه شوند.

بابانوئل پس از شکست دادن Scourge در Violent Night

Violent Night به جان ویک و Home Alone اشاره دارد

دیوید هاربر موفق شد نسخه متفاوت، بی رحمانه و جذاب بابانوئل را به سبک جان ویک در فیلم شب خشونت آمیز ارائه کند.

دیوید هاربر در نقش بابانوئل خندان در شب خشونت آمیز

در هر صورت فیلم Violent Night به جز صحنه های اکشن، شخصیت متفاوت بابانوئل و بازی خوب دیوید هاربر، نکات مثبت و خاصی زیادی ندارد و این مثلث واقعا باعث شد تا شاهد یک اکشن جذاب فیلم باشیم. البته این فیلم اکشن قابل مقایسه با سریال جان ویک نیست و کیفیتش از فیلم Nobody پایین تر است و کارگردان می توانست بدون کات صحنه های جذابی خلق کند اما متاسفانه خبری از این گونه صحنه ها در فیلم نیست. .

بخوانید  نحوه افزایش رتبه در بازی Free Fire از نظر آریاپی

اگرچه شب خشونت آمیز مشکلاتی مانند فیلمنامه ضعیف، کارگردانی متوسط، اجراهای کج و معوج و شخصیت های اضافی با شوخی های بی مزه به شرورهای ناامیدکننده دارد، اما بازی خوب دیوید هاربر در نقش بابانوئل و همچنین صحنه های اکشن هیجان انگیز او، آن را به فیلمی سرگرم کننده و جذاب تبدیل کرده است. آیا شب خشونت آمیز می تواند به یک مجموعه فیلم اکشن تبدیل شود؟ من واقعاً در حال حاضر اینطور فکر نمی کنم، اما ممکن است ایده های جالبی پشت آن باشد. در هر صورت، دیدن دوباره دیوید هاربر به عنوان بابانوئل بی رحم همیشه می تواند جذاب و وسوسه انگیز باشد.

به هر حال، ما اطلاعات زیادی در مورد گذشته بابانوئل به دست نمی آوریم، جز اینکه او یک جنگجو و دزد قدرتمند، ظاهراً یک وایکینگ بود، و البته همانطور که قبلاً گفتم، داستان فیلم در واقع بهانه ای برای تنظیم فیلم است. صحنه های اکشن و قتل البته شباهت این عدد به فیلم Nobody تصادفی نیست. زیرا دیوید لیچ یکی از سازندگان مجموعه جان ویک به عنوان تهیه کننده در هر دو فیلم حضور داشت و احتمالاً ایده ای برای هر دو فیلم داشت.

بابا نوئل از Violent Night می تواند به راحتی عنوان بهترین بابانوئل هالیوود در سال های اخیر را به خود اختصاص دهد که تا حدی به دلیل عملکرد قوی دیوید هاربر است. البته هاربر از تجربه خود در بازی جیم هاپر در سریال Stranger Things و نگهبان قرمز در فیلم Black Widow استفاده کرد و مثل اینکه بابانوئل ترکیبی از این دو شخصیت است. با این حال بابانوئل این فیلم اکشن بالاخره شخصیت و هویت خودش را دارد.

بابانوئل در فیلم شب خشونت آمیز، مانند جان ویک، جشنواره کشتار وحشیانه ای دارد و تنوع نسبتا خوبی را شاهد هستیم که فیلم را جذاب تر می کند. به علاوه، سازندگان درک خوبی از توانایی‌های بابانوئل دارند، که باعث شد شاهد مرگ‌هایی باشیم که نباید در فیلم‌های جان ویک انتظارش را داشته باشیم. برای این منظور، استفاده از قدرت و توانایی بابانوئل حتی باعث شده است که دل ما برای قربانیان ناگوار بسوزد.

با این حال، به جز چند اشاره کوتاه و بخشی که قبلاً اشاره کردم، هیچ ارجاع یا صحنه ای در ادای احترام به فیلم تنها در خانه نمی بینیم و فیلم شب خشن می توانست بیشتر به این موضوع بپردازد. در هر صورت فیلمنامه فیلم مشکلاتی مانند سایر قسمت های فیلم دارد اما بازی خوب دیوید هاربر فقط مانع از سقوط کامل فیلم شد. در هر صورت فیلم پتانسیل بیشتری دارد که بیشتر آن فدای فیلمنامه ضعیف و کارگردانی متوسط ​​فیلم شده است.

ابتدای فیلم The Violent Night در واقع معرفی ما به وضعیت فعلی بابانوئل و دیگر شخصیت های اصلی فیلم است. بابانوئل در ماموریت خود مست می شود و در واقع قصد دارد در پایان امسال بازنشسته شود. در طرف دیگر خانواده ای ثروتمند را می بینیم که فقط به فکر پول و قدرت هستند. اما مانند همه فیلم های مشابه، داستان بیشتر بهانه ای می شود تا فیلم وارد قسمت اکشن و قاتل شود.

صرف نظر از این، هاربر همچنین موفق می شود یک بابانوئل افسرده، خسته و همیشه مست را به تصویر بکشد که با گوزن های شمالی خود و خواسته های کودکان امروزی مشغول است، و همچنین یک بابانوئل بی رحم با گذشته ای تاریک، اما نمی توان با قاطعیت صحبت کرد. از دیگر شخصیت های فیلم متأسفانه به جز بابانوئل، تقریباً همه شخصیت های فیلم چندان جذاب نیستند و در طول فیلم فقط احساس می شود که بار اضافی بر دوش فیلم و بابا نوئل هستند.

البته این شخصیت‌ها بهانه‌ای شدند تا داستان را جلو ببریم تا بابانوئل کاملاً متفاوتی را ببینیم، اما باز هم نتیجه خوبی را شاهد نیستیم و حتی سازندگان سعی کردند اهمیت هر یک از شخصیت‌ها را حتی در صحنه‌های اکشن به تصویر بکشند، اما نتیجه چندان موفقی نیست.. در مجموع اگر ترودی را تا حدودی در نظر بگیریم، بقیه شخصیت ها فقط شوخی هستند و نقش آنها بیشتر خسته کننده و حتی عذاب آور است تا جالب.

با این حال، قسمت اول فیلم کاملا طولانی و خسته کننده است و ممکن است بیننده را خسته کند، اما فیلم شب خشونت آمیز برای جبران خسارت بیننده خود قرار دارد. پس از شروع عملیات گروگان گیری، اولین رویارویی بابانوئل با این گروه را می بینیم و در ابتدا به نظر می رسد که او به طور تصادفی نفر اول را می کشد، اما سازندگان فیلم به آرامی واقعیت تلخ بابانوئل را فاش می کنند.

اما با شروع صحنه‌های اکشن فیلم شب خشونت‌آمیز، شروع کند و خسته‌کننده فیلم کم کم فراموش می‌شود و شاهد یک بابانوئل خشن و بی‌رحم هستیم که برای از بین بردن دشمنانش دست از کار نمی‌کشد. اگرچه کیفیت صحنه های اکشن فیلم را نباید با سری جان ویک مقایسه کرد و بدیهی است که نباید انتظار اکشن مشابهی داشت، اما همچنان شاهد صحنه های اکشن خوب و با کیفیت و با خشونت زیاد هستیم و دیدن چنین نسخه ای از بابانوئل بی شک است. جذاب و غیرمنتظره

پس از موفقیت سری فیلم های جان ویک، شاهد ساخت فیلم های اکشنی مانند Nobody با الهام از این مجموعه بودیم. حالا امسال زمان فیلم است شب خشونت فرا رسیده است، برخلاف فیلم های مشابه، این بار بابانوئل را می بینیم که سرگردان شده و در خانه ای که توسط یک گروه مسلح گروگان گرفته شده است، گیر افتاده است! او حالا یا باید از این خانه فرار کند یا با این گروه بی رحم مبارزه کند و ساکنان خانه را نجات دهد.