نقد و بررسی فیلم (هوا) | مایکل جردن و نایک!

فیل در فیلم هوا فکر می کند

مشکل آثار مبتنی بر واقعیت فقدان عناصر دراماتیک شبیه به روایت سینمایی است. برای اینکه به منبع اصلی وفادار بماند، فیلمساز باید خیلی دست از کار بکشد و پیچ و تاب های معمولی را که در فیلم های اصلی وجود دارد به حساب نیاورد. شاید تنها راه مقابله با چنین فیلم هایی و تماشای آنها این باشد که داستان اصلی آنها را ندانید. فیلم Air نیز تا زمانی که چیزی در مورد ایر جردن و رویدادهای آن ندانید برای شما جالب خواهد بود، اما اگر داستان های نایک و سری محصولات سودآور آن را بدانید، این فیلم خسته کننده خواهد بود.

صحبت های سانی با مادر جردن در فیلم ایر

این فیلم شبیه همه فیلم‌های واقعیت‌محور است، مثل همه آن‌ها، سرخوردگی‌ها، ناامیدی‌ها و استرس‌های شخصیت‌هایش را نشان می‌دهد، روایت تلاش‌های آن‌ها را به تصویر می‌کشد و در نهایت اطلاعاتی از تاریخچه آن‌ها به دست می‌دهد. بن افلک بسیار تلاش می کند تا در بحران کمبود تعلیق و اضطرابی که در چنین فیلم هایی وجود دارد، نیفتد، اما باز هم نمی تواند آن ویژگی دراماتیک را در روایت خلق کند تا جایی که فیلم شما را به خود جلب کند، در حالی که شما این کار را نکنید. اصلا چیزی در مورد کفش ایر نخواهم داشت. جردن و تاریخچه خط تولیدش را نمی دانم.

style=”clear: two;”>هوا فیلمی داستان محور است، منظره ای که هیچ شخصیت فعالی ندارد و بدون فضای مشخصی اتفاق می افتد. شخصیت اصلی بن افلک سانی است که تلاش های او منجر به عقد قرارداد بین نایک و جردن می شود. اما سانی شخصیتی نیست که بتوان آن را راضی کرد. کارگردان به طور اتفاقی سانی را نادیده می گیرد و او را تحلیل نمی کند. آنچه در اینجا برای پیرنگ بسیار مهم خواهد بود، انگیزه های سانی برای گرفتن جردن است. او برای به دست آوردن جردن ریسک بزرگی می کند، اخلاق حرفه ای را نادیده می گیرد و وکیل جوردن ها را دور می زند تا شخصاً به خانه آنها برود و با مادرش صحبت کند.

بخوانید  احتمال عرضه پردازنده ۴۰ هسته‌ای Arrow Lake Refresh در سال ۲۰۲۵

هوا یک فیلم روایی است، نمایشی که هیچ شخصیت فعالی ندارد و بدون فضای خاصی اتفاق می افتد.

یکی دیگر از عناصر مهم در ایر نایک است. در این روایت، نایک باید به عنوان یک چهره فعال در بازی شناخته شود، زیرا اعتقاد بر این است که بزرگترین بسکتبالیست تاریخ به این شرکت هویت خاصی می بخشد. بن افلک بدون هیچ دلیلی ترجیح می دهد این آیتم را نشان ندهد و هزینه آن را پرداخت نکند و در مورد نایک زیاد صحبت نکند. فیلمساز به درگیری ها و گفتگوهای فیل و هیئت مدیره اشاره ای نمی کند و مسائل آنها را شرح نمی دهد. حذف نایک از خطوط هوایی، یکی از پر تعلیق ترین عناصر روایت را حذف می کند و عملاً بسیاری از درگیری ها را از بین می برد. درگیری ها و رویدادهای درون سازمان نایک می تواند برای سانی مانند یک ضدقهرمان باشد.

ایر با یک روایت مستقیم و ساده ادامه می دهد و کل فیلم به یک سوال ختم می شود، چه اتفاقی افتاد که جردن به نایک آمد؟ بن افلک تا جایی که می توانست به داستان اصلی پایبند بود و فیلمش را با کمترین تغییرات در رویدادها ساخت. از آنجایی که مایک جردن در مراحل نویسندگی و کارگردانی فیلم حضور داشت، می توان مطمئن بود که این فیلم تصویری نسبتا دقیق از شرایطی است که نایک، جردن و خانواده اش پشت سر گذاشتند. در این فیلم، افلک از ساده ترین و آسان ترین راه برای به رخ کشیدن یکی از سودآورترین رویدادهای تجاری تاریخ ورزش استفاده می کند و درگیر پرداخت های عمیق و ناشیانه نمی شود.

صفحه نمایش تلاش Sunny یک تصویر غیر دراماتیک را در پیرنگ نشان می دهد. ما واقعاً نمی دانیم چرا او به چنین دردسری می افتد. مال نایک هست؟ و اگر چنین است، چرا بن افلک به گذشته خود نگاه نمی کند؟ انگیزه سانی از این همه از خودگذشتگی چیست؟ زیرا از وظایف خود فراتر می رود. سانی برای پیرنگ بسیار مهم است، به خصوص وقتی شخصیت های دیگر در سایه هستند، اما حتی فیلمساز هم برای چند پلان وارد زندگی شخصی و انگیزه هایش نشد. این فیلم یک شخصیت صاف از سانی می سازد، شخصی که به نظر می رسد فقط یک ربات است، که نه دنیای خصوصی دارد و نه ویژگی هایی که توجه عمومی را به خود جلب کند.

بخوانید  تریلر جدید فیفا ۲۳ با محوریت بخش آلتیمیت تیم

در این قسمت به جسورانه ترین عنصر داستان یعنی مایکل جردن می رسیم. این شخصیت نیز مانند نایک کاملاً از مسیر خارج شده است، بنابراین شما حتی نمی توانید چهره او را به درستی ببینید یا صدای او را بشنوید. بن افلک پاسخ داد که چرا این نوع پرداخت می گوید جردن بزرگتر از آن چیزی است که شما می توانید نشان دهید! اما قطعاً چنین دیدگاهی دلیل نمی‌شود که فیلم به یکی از مهم‌ترین عناصر آن تبدیل شود، زیرا حذف یا افزودن یک عنصر پیرنگ نیاز به دلیلی دارد که در خود روایت توضیح داده شود. فیلم در مورد ارائه شخصیت مایکل جردن به یک سردرگمی غیر دراماتیک رسید.

جردن در تاریخ نایک و خانواده اش نیست، اما همه آنها به لطف جردن پولدار می شوند بدون اینکه ما یک کلمه از او بشنویم. به نظر می رسد بن افلک او را رها کرده است زیرا او هیچ تصوری از این بسکتبالیست نداشت و از بزرگی او حمایت می کرد. هوا یک فیلم بسیار معمولی در میان آثار مبتنی بر واقعیت است، چیزی کم ندارد و نمی تواند به این ژانر سینمایی اضافه کند.

فیلم‌های مبتنی بر واقعیت به آثاری گفته می‌شود که داستان‌هایشان بر اساس رویدادهای واقعی است. این نوع فیلم ها و سریال ها به حد قابل قبولی رسیده اند که کم کم زیرشاخه جدیدی را ایجاد خواهند کرد. فیلم‌هایی که بر اساس داستان‌های واقعی ساخته شده‌اند، مانند اقتباس‌ها، مسیری پرمخاطره از زمان تولید تا زمان پخش را طی می‌کنند، زیرا تبدیل یک داستان واقعی به یک روایت دراماتیک و سینمایی بسیار دشوار است. در این شرایط فیلمساز روی لبه چاقو راه می‌رود و کوچک‌ترین اشتباهی می‌تواند تمام سرمایه‌های گروه را منفجر کند و داستان را نابود کند.

بخوانید  راه اندازی یک استودیوی جدید توسط کارگردان Cyberpunk 2077

طراحی آفتابی در فیلم هوا

هوا یک فیلم بسیار معمولی در میان آثار مبتنی بر واقعیت است، چیزی کم ندارد و نمی تواند به این ژانر سینمایی اضافه کند.

ایر با یک روایت مستقیم و ساده ادامه می دهد و کل فیلم به یک سوال ختم می شود، چه اتفاقی افتاد که جردن به نایک آمد؟

پرداخت نشدن شخصیت مایکل جردن ما را به موضوعی مخالف با آنچه بن افلک در ذهن دارد می رساند. از طرحی که سانی باید با مادر جردن صحبت کند، تا صحبت تلفنی با جردن زمانی که اجازه دارد، و حتی مواقعی که دیگران، در غیاب جردن، بر سر قیمت او با هم بحث می کنند، به نوعی ایده استثمار در او ایجاد می شود. تفکر ما. .

ایر فیلمی به کارگردانی بن افلک است که بر اساس داستانی واقعی درباره ماجراهای مایکل جردن و کمپانی نایک ساخته شده است.

جدیدترین ایر بن افلک یک داستان واقعی از تولد خط هوایی نایک ایر جردن است. قهرمان افسانه ای بسکتبال مایکل جردن، قبل از آمدن به نایک، نه تنها علاقه ای به پوشیدن کفش های نایک نداشت، بلکه حتی از آنها متنفر بود. ما در اواسط دهه 80 هستیم، نایک به دلیل یک سری مشکلات مالی در حال افول است. سانی که مسئول بخش استعدادیابی است، باید به نوعی مایکل جردن را متقاعد کند تا با نایک قرارداد امضا کند، حتی در شرایطی که رقبای سرسختی مانند آدیداس با پیشنهادهای بزرگ اولویت اول اردن هستند.