نقد و بررسی بازی Wo Long: Fallen Dynasty

برای حمایت از یک گیمر، لطفا ویدیو را در یوتیوب تماشا کنید

علاوه بر این، یک سیستم بهبود نیز برای لباس ها و سلاح های جنگی شما ارائه شده است. دقت و کارایی بالای سیستم ارتقای کاراکتر به مبارزات بازی رنگ و بویی متفاوت از ساخته های قبلی تیم نینجا داده است و بازیکن می تواند ساختار جنگی متفاوتی را برای او در نظر بگیرد. به عنوان مثال، جادو را محور اصلی مبارزات خود قرار دهید یا فقط از آن برای آزار دادن دشمنان و خنثی کردن ضربات کشنده آنها استفاده کنید. سایر مکانیک‌های گیم‌پلی و مبارزه در Wo Long: Fallen Dynasty شامل جاخالی دادن و پر کردن و همچنین رتبه اخلاقی است.

باس های اصلی طراحی منحصر به فردی دارند و مکانیک های رزمی آن ها می تواند شما را به چالش بکشد.

از نظر بصری، Wo Long در سطح خوبی قرار دارد. نورپردازی و جزئیات خوب محیط به کیفیت نهایی بازی کمک کرد و تیم نینجا نیز کات سین های سینمایی متفاوتی را برای کاربران تدارک دید. اینترلودهایی که هم کیفیت خوبی دارند و هم حس سینمایی دارند. طراحی چهره شخصیت های داستانی نیز در سطح خوبی قرار دارد. اگرچه طراحی مراحل اصلی Wo Long: Fallen Dynasty هیجان انگیز و سرگرم کننده است، اما مراحل فرعی بازی چندان خوب طراحی نشده اند. آنها فقط وجود دارند تا بتوانید مواد بیشتری برای ارتقاء شخصیت و تجهیزات خود دریافت کنید.

داستان بازی در دوران هان چین روایت می شود. قبایل مختلف سعی می کنند با استفاده از اکسیر مخصوصی که قدرت شیطانی به کاربر می دهد پیروز شوند و حکومت کنند. در واقع اکسیر مورد نظر با قدرت Demonic Qi پر شده و شما وظیفه دارید منبع آن را از بین ببرید. بازی با کات سین شروع می شود که تعدادی سرباز به یک دهکده حمله می کنند. شخصیت اصلی وقتی با یک فرد نابینا روبرو می شود سربازان را می کشد و از دهکده محافظت می کند. شخصی که شخصیت بازی را در یک ماجراجویی جدید شخصی سازی می کند.

Wo Long: Fallen Dynasty یک بازی ماجراجویی هک اند اسلش است که تیم سازنده از عناصری شبیه به Souls در محصول خود برای به چالش کشیدن دشمنان استفاده کرده است. قهرمانی که در ابتدای بازی شخصی سازی می‌کنید، می‌تواند با سلاح‌های غوغا و دوربرد خود، دشمن پس از دیگری را سلاخی کند. سیستم شخصی سازی بازی طراحی خوبی دارد و دست بازیکن برای ایجاد و شخصی سازی شخصیت مورد نظر باز است. همچنین پس از باز شدن هاب بازی، هر زمان که بخواهید می توانید شخصیت خود را از ابتدا بسازید.

Wo Long: Fallen Dynasty از نظر موسیقی و صداپیشگی عملکرد خوبی دارد. موسیقی بازی علاوه بر حماسی بودن، به خوبی با ظاهر و داستان بازی همخوانی دارد و می تواند حال و هوای مورد نظر سازنده را القا کند. البته تنوع خوب موسیقی در حین باس فایت یا گشت و گذار در محیط از دیگر مواردی است که بازی را جذاب تر می کند. علاوه بر این، دوبله انگلیسی و ژاپنی Wo Long از استاندارد خوبی برخوردار است. کاربرانی که نمی توانند بازی های شرقی را با دوبله ژاپنی یا چینی (بسته به ساختار داستان و سازنده) تجربه کنند، دوبله انگلیسی بازی در سطح خوبی قرار دارد.

بخوانید  Pokemon Go Fest 2023 در ماه آگوست به لندن، اوزاکا و نیویورک می آید

Wo Long: Fallen Dynasty از نظر شخصیت پردازی و داستان گویی محصولی کاملاً عادی است. شخصیت های خیالی بازی شخصیت های تاریخی هستند و برخی از آنها در افسانه های چینی شهرت دارند. به طور کلی، داستان و شخصیت های آن ممکن است آن طور که باید عامه مردم را درگیر خود نکنند و جذابیت خاصی برای آن ها نداشته باشند. در ضمن اگر اطلاعاتی از داستان افسانه سه برادر دارید یا محتوای فیلم و سریال او را تماشا کرده اید، قطعا رنگ و بوی داستان برایتان متفاوت خواهد بود. از آنجایی که داستان Wo Long: Fallen Dynasty ارتباط نزدیکی با وقایع Legend of Three Brothers دارد، می توانید با آن ارتباط برقرار کنید و شخصیت های بازی را دوست داشته باشید.

صحنه برفی از Wo Long: Fallen Dynasty

Morale Rank سیستم جدیدی است که Team Ninja برای اولین بار از آن استفاده کرد. در هر مرحله روش هایی مانند کشتن دشمنان یا یافتن تمامی پرچم های نبرد وجود دارد که از طریق آن ها می توانید سطح روحیه خود را افزایش دهید. این باعث می شود سیستم دفاعی و تهاجمی شما در برابر دشمنان با سطح روحیه بالاتر مقیاس شود. بنابراین اگر در محیط به خوبی پیمایش نکنید و با روحیه کمتری نسبت به باس یا دشمنان وارد نبردها شوید، قطعا با چالش های بیشتری مواجه خواهید شد. با این حال، هوش مصنوعی چیزی است که گیم پلی Wo Long: Fallen Dynasty با آن دست و پنجه نرم می کند. در برخی از مراحل به دلیل ساختار داستان، یک یا دو شخصیت خیالی با شما همراه می شوند که با هوش مصنوعی هدایت می شوند. متأسفانه، طراحی بسیار ضعیف هوش مصنوعی باعث شده است که همراهان شما اصلاً بی استفاده باشند و فقط در باس فایت ها آزاردهنده به نظر برسند. این ضعف در مورد دشمنان نیز صدق می کند. گاهی اوقات دشمنانی را در کنار هم می بینید که با کشتن یکی دو نفر از آنها در کنار هم اصلا متوجه شما و همراهان نمی شوند.

نقد و بررسی بازی طبق نسخه پلی استیشن 5 انجام شده و کد آن توسط ناشر در اختیار یک گیمر قرار گرفته است.

Wo Long: شخصیت خیالی از سلسله سقوط کرده

همچنین دشمنان عادی و نخبه در Wo Long می توانستند بهتر طراحی شوند و تنوع بیشتری داشته باشند، اما باس های اصلی طراحی منحصر به فردی دارند و مکانیک های رزمی آن ها می تواند شما را به چالش بکشد. در ضمن باید اشاره کنم که حرکات ویژه هر سلاح و انیمیشن کمبوها به خوبی طراحی شده و بازیکن از انجام آنها در مبارزات حساب شده لذت می برد. از نظر فنی، بازی روی پلی استیشن 5 افت فریم خاصی ندارد و به خوبی کار می کند، اما کم و بیش می توانید باگ ها و مشکلات مختلفی را مشاهده کنید که برخی از آنها ممکن است تا حدودی روی روند بازی تاثیر بگذارد.

بخوانید  یونیتی تعداد زیادی کارمند را اخراج می کند

طراحی متنوع و متعادل اسلحه در بازی باعث شد که بازیکن بنا به سلیقه خود اسلحه مورد نظر خود را انتخاب کرده و با دشمنان بجنگد.

دشمنان نخبگان Wo Long: Fallen Dynasty

سیستم Parry بازی طراحی متفاوتی دارد و بار اصلی پیروزی در نبردها به خصوص باس فایت ها را به دوش می کشد.

Team Ninja را می توان یکی از استودیوهای موفق دانست. بازی های این استودیو بیشتر تجربه لذت بخشی هک اند اسلش را در اختیار مخاطبان قرار داده اند. اما بازی های Team Ninja تنها به خاطر عناصر هک اند اسلش معروف نیستند. در عوض، این چالشی است که آنها در قلب محصول خود قرار داده اند و ترکیب خوب آن با گیم پلی و سایر عناصر است که ما را به دیدن چیزهایی مانند Ninja Gaiden یا Nioh در دهه ها و سال های گذشته سوق داده است.

در حالی که می توانید از جاخالی ها و گاردهای ساده در طول مبارزات دشمن و باس استفاده کنید، نمی توان منکر این بود که Parry نقش مهمی در مبارزه ایفا می کند. به نوعی، مشکلات و موفقیت شما با یک پر کردن خوب مرتبط است. همه دشمنان و باس ها در حین مبارزه ضربات قرمز و مرگ را اعمال می کنند. با پر کردن آن انبوهی از ضربه‌ها، می‌توانید به سرعت نوار نارنجی زیر نوار سلامتی آن‌ها را پر کنید و سپس از خطوط دفاعی آن‌ها عبور کنید. Breaking Defense یک حرکت تمام‌کننده است که آسیب زیادی وارد می‌کند. حالا اگر از حملات حریفان خود محافظت کنید یا طفره بروید، نوار نارنجی رنگ شما پر خواهد شد. بنابراین حریف این فرصت را خواهد داشت که متوالی به شما حمله کند و شما را نابود کند. پاری در Wo Long: Fallen Dynasty ممکن است سخت و ترسناک به نظر برسد، اما طراحی بسیار خوب آن در بازی به بازیکن این امکان را می دهد که صرف نظر از سطح مهارت خود در این دسته از بازی ها، زمان مناسب برای استفاده از Parry و استفاده صحیح از آن را شناسایی کند.

طراحی منحصر به فرد سیستم رزمی Wo Long چیزی است که مخاطب را سرگرم می کرد. طراحی اسلحه متنوع و متعادل در بازی باعث می شد که بازیکن بنا به سلیقه خود اسلحه مورد نظر خود را انتخاب کرده و با دشمنان بجنگد. هر سلاحی مزایا و معایب خاص خود را دارد. بنابراین نمی توان گفت که سلاح های بازی باعث نامتعادل شدن مبارزات می شود. به عنوان مثال شمشیر دوتایی به گونه ای طراحی شده است که می توانید به سرعت و مکرر به دشمنان و باس ها ضربه بزنید اما در غیر این صورت ضریب آسیب کمی دارد. از طرفی سلاح های چکشی و نیزه ای برعکس این موضوع هستند و با وجود سرعت کم ضربه زدن، آسیب زیادی وارد می کنند. حال قرار دادن موارد ذکر شده در کنار سلاح های دوربرد مناسب چیزی است که نحوه مبارزه شما را شکل می دهد و می توانید روش های مختلفی را آزمایش کنید.

بخوانید  این معامله Lego Optimus Prime با قیمت جمعه سیاه آن مطابقت دارد

در پایان، Wo Long: Fallen Dynasty ممکن است شبیه چیزی شبیه به Nioh به نظر برسد، یا ممکن است فکر کنید که با یک پوست سر و کار دارید، اما درون متفاوت است. Wo Long: Fallen Dynasty دارای عناصر موفق سری Nioh است، اما نوآوری های جدیدی را نیز در خود جای داده است تا کاربر بتواند از یک تجربه جدید و آشنا لذت ببرد. تجربه ای که 20-25 ساعت شما را با تمام مشکلاتش سرگرم می کند.

قهرمان داستان با یکی از شخصیت های خیالی Wo Long: Fallen Dynasty

اکنون، پس از موفقیت سری Nioh، تیم نینجا فرمول موفقیت خود را در Wo Long: Fallen Dynasty اعمال کرده است. بنابراین، سوال اصلی این است که آیا آخرین ساخته تیم نینجا توانسته تجربه ای سرگرم کننده و البته جدید را ارائه دهد یا فقط یک پوسته برای سری Nioh است؟ در پاسخ باید بگویم که بازی به طور کلی یک محصول سرگرم کننده است اما مشکلاتی هم دارد که نمی توان آنها را نادیده گرفت.

آخرین لمس در Wo Long: Fallen Dynasty

مبارزه در Wo Long: Fallen Dynasty به استفاده از سلاح گرم محدود نمی شود، بلکه شخصیت داستان می تواند همزمان از چهار جادو استفاده کند. این طلسم ها که عناصری مانند آتش، آب و خاک هستند به شما این امکان را می دهند که آسیب بیشتری وارد کنید. حال برای تکمیل سیستم مبارزه و ایجاد تغییراتی در ساختار بازی بازیکنان، شاهد یک سیستم تراز شخصیت بسیار دوستانه و پاسخگو هستیم. سیستم ارتقاء کاراکتر بر اساس عناصر درون بازی طراحی شده است که ارتقاء آنها به شما کمک می کند تا قدرت دفاعی خود را در برابر عناصر مختلف افزایش دهید و همچنین آسیب جادویی، افزایش وزن قابل حمل، نوار سلامتی و غیره را افزایش دهید. علاوه بر این، با چندین بار بهبود کاراکتر، امتیاز ویژه ای به دست می آورید و به لطف آنها می توانید طلسم های جدیدی خریداری کنید.

Wo Long: Fallen Dynasty با استفاده از فرمول موفقیت آمیز سری Nioh و ترکیب آن با عناصر جدید، یک تجربه سرگرم کننده و لذت بخش را ارائه کرد. با بررسی این بازی با یک گیمر همراه باشید.

اگر اطلاعاتی در مورد داستان افسانه سه برادر دارید یا محتوای فیلم و سریال آن را تماشا کرده اید، قطعا رنگ و طعم داستان برای شما متفاوت خواهد بود.

هوش مصنوعی چیزی است که گیم پلی Wo Long: Fallen Dynasty با آن دست و پنجه نرم می کند.