نقد و بررسی بازی Vampire Survivors – زومجی

داستان بازی Vampire Survivors در سال 2021 و در ایتالیا روایت می شود. جایی که بیکونت دراکولا، هیولاهای زیادی را احضار کرد تا انتقام بگیرند و همه را نابود کنند. پس از آن خانواده بود بل پیس و دیگر قهرمانان بازمانده وظیفه دارند دراکولا را متوقف کنند و او را نابود کنند. داستان تمرکز اصلی سازنده در بازی مستقل Vampire Survivors نیست و بیشتر به عنوان پس زمینه برای نمایش گیم پلی استفاده می شود. دلیل اصلی سرگرم کننده بودن Vampire Survivors در همین جا نهفته است.

Vampire Survivors یک بازی هنری شبیه به پیکسل های سرکش است که در هر نقشه بازی باید تعداد زیادی از دشمنان را از بین ببرید.البته ما با یک محصول ساده مانند سرکش طرف نیستیم و تیم سازنده آن را با عناصری ترکیب کرده است. بازی های بقا بنابراین، تا زمانی که زنده هستید، می توانید دشمنان را نابود کنید. همچنین سیستم مبارزات بازی مانند اکثر بازی های این سبک نیست که بتوانید خودتان به دشمنان دیگر آسیب بزنید. در عوض، سیستم ضربه زدن در Vampire Survivors به ​​صورت خودکار انجام می شود و کاربر فقط وظیفه هدایت حرکت شخصیت در محیط را بر عهده دارد.

اوایل سال 2022 بود لوکا گالانته، بازی مستقل Vampire Survivors را به عنوان یک محصول Early Access در دسترس کاربران رایانه شخصی قرار داد. موفقیت اولیه او باعث شد که یک ماه بعد کارش را رها کند و به طور تمام وقت روی بازی و محتوای آن کار کند و در نهایت فریلنسرهایی را برای توسعه و تکمیل بازی استخدام کرد. Vampire Survivors برای لحظه ای از دسترسی اولیه خارج شده است و به طور کلی آن می توان آن را یک بازی متفاوت و سرگرم کننده نامید.

بخوانید  نقد و بررسی فیلم Dumb Money مبارزه بازیکنان علیه نظام سرمایه داری

در Vampire Survivors، به دلیل تعداد محدودی که جمع آوری می کنید، شانس نقش مهمی ایفا می کند و در سطوح بالاتر ممکن است کیف کالای شما حاوی مواردی باشد که آنطور که باید مفید نیستند. سطح بسیار بهتری را ارائه دهد. بنابراین مسابقه شما دچار مشکل خواهد شد و احتمال باخت بسیار زیاد خواهد بود. با این حال، ترکیب بسیار خوب عناصر ذکر شده در کنار هم، حتی با وجود اکتساب آیتم های بسیار محدود و تأثیر شانس، باعث شد تا شاهد گیم پلی اعتیادآوری باشیم که می تواند بارها و بارها مخاطب را سرگرم کند.

از نظر محتوا، اگرچه Vampire Survivors یک بازی مستقل است که در ابتدا توسط یک نفر ساخته شد و سپس با یک تیم بسیار کوچک گسترش یافت، اما محتوای آن مطمئناً مخاطبان این سبک از بازی‌ها را سرگرم خواهد کرد. علاوه بر شخصیت اصلی و نقشه ها، بازی شخصیت های مختلف و نقشه های مخفی را ارائه می دهد که می توانید با انجام کارهای مختلف قفل آن ها را باز کنید. هر نقشه و محیطی دشمنان خاصی دارد و هر بار ثبت یک رکورد جدید برای خود لذت بخش است و همین موضوع از Vampire Survivors یک بازی سرکش با عناصر بقا ساخته است.

با شخصیت های جدید بازی Vampire Survivors مبارزه کنید

بازماندگان خون آشام می توانند با ساده ترین عناصر موجود اوقات خوشی را برای شما ایجاد کنند. با بررسی این بازی با یک گیمر همراه باشید.

چیزی که گیم پلی Vampire Survivors را جالب می کند، آیتم ها و ساختار بقا و ارتقا در این بازی است.

بخوانید  Final Fantasy 7 Rebirth – چگونه می‌توان در پارتی سطح بالاتری داشت و مهارت‌های فولیو را باز کرد

در اولین محیط بازی Vampire Survivors دشمنان را ساقط کنید

پس از هر بار مرگ و بازگشت به منوی بازی، می توانید با استفاده از سکه های طلای جمع آوری شده، آیتم های بازی را ارتقا دهید تا در نوبت بعدی در صورت داشتن، تاثیر بیشتری داشته باشید. علاوه بر این، Vampire Survivors دارای چهار شخصیت اصلی است که هر کدام سلاح ها و قدرت های خاص خود را دارند. در این میان با گذشت زمان و به دست آوردن آیتم های جدید می توانید به سلاح های رزمی شخصیت های دیگر دست پیدا کنید. البته شانس هم تاثیرگذار است. به دلیل ساختار تصادفی تحویل آیتم، شانس همیشه در بازی‌های سرکش نقش خواهد داشت، اما نقش آن در سایر ویژگی‌ها و مکانیک‌های بازی از اهمیت بالایی برخوردار است.

بررسی بازی بر اساس نسخه PC نوشته شده است

سطح دشواری هر دور از تجربه بازی به طور هوشمندانه ای افزایش می یابد تا بازیکن احساس راحتی نداشته باشد و همچنین دشواری ارائه شده فراتر از انتظارات مخاطب نباشد.

از نظر بصری Vampire Survivors یک بازی هنری پیکسلی بسیار ساده است که جلوه های بصری خاصی ندارد و سازنده محصول خود را به ساده ترین شکل ممکن ارائه کرده است. از طرفی بیش از 100 دشمن برای بازی طراحی شده است که در هنگام ورود به محیط های جدید با آنها مواجه خواهید شد که هر کدام طراحی منحصر به فردی دارند. موسیقی بازی نیز در سطح خوبی قرار دارد و هر محیطی با موسیقی خاص خود می تواند لحظات متفاوتی را برای مخاطب رقم بزند. در نهایت، Vampire Survivors با تمام سادگی اش سرشار از سرگرمی و جذابیت است. ممکن است محصولی نباشد که هر روز از آن استفاده کنید، اما می‌تواند محصولی باشد که هر چند وقت یک‌بار برای تجربه‌ای متفاوت از آن استفاده کنید.

بخوانید  Mission Impossible: Dead Reckoning Part 1 وحشی ترین شیرین کاری شامل خراب کردن لوکوموتیو 70 تنی

ما قبلا بازی هایی را دیده ایم که ممکن است محصول خوبی یا خیلی ساده به نظر نرسند. اما، پس از چند ساعت تجربه، متوجه خواهید شد که با محصولی اعتیادآور، سرگرم کننده و هیجان انگیز روبرو هستید. پیچیدگی و اندازه یک بازی ویدیویی موفقیت و سرگرمی را تضمین نمی کند و برعکس آن نیز صادق است.

حمله دیوانه وار امواج دشمنان در بازی Vampire Survivors

در ظاهر با یک مکانیک بسیار ساده روبرو هستیم اما چیزی که باعث جذابیت گیم پلی بازی Vampire Survivors می شود آیتم ها و ساختار بقا و ارتقا در این بازی است که هر بار که لول می شوید چندین آیتم برای اکتساب نمایش داده می شود و شما می تواند بر اساس سطح آیتم ها و اثربخشی آنها، آیتم مورد نظر خود را انتخاب کند. با افزایش زمان بقا و سطح بازیکن، موج حملات از سوی دشمنان سرسخت بر سر شما خواهد ریخت. بنابراین نوع حرکت در محیط و انتخاب اقلام مهم ترین عواملی هستند که باید به آن ها توجه کنید.

سیستم ضربه زدن و آسیب رساندن به دشمنان به صورت خودکار انجام می شود

در نقشه دوم بازی Vampire Survivors مبارزه کنید