نقد و بررسی بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

با این حال، چیزی که ارزش نادیده گرفتن و دور زدن این یکی را دارد، پاداش های ارزشمندی است که از نابود کردن آنها دریافت می کنید. همانطور که قبلا ذکر شد، Tears of Kingdom ارزش کاوش را دارد و تلاش های بازیکن بی پاسخ نخواهد ماند. آخرین نسخه Zelda هیچ مشکل فنی مانند باگ یا افت فریم ندارد و کاربران نینتندو سوییچ تجربه بسیار روانی خواهند داشت.

برای حمایت از یک گیمر، لطفا بررسی را در یوتیوب تماشا کنید

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom مدتی پس از اتفاقات Breath of the Wild رخ می دهد. اکنون با کمک زلدا، لینک کلمیتی گانن را نابود کرده است و بار دیگر صلح و آرامش به سرزمین هایرول بازگشته است. اما به نظر می رسد این آرامش به هم خورده است. نیروی عجیبی در زیر قلعه هیرول احساس می شود و سلامت افراد اطراف قلعه را به خطر انداخته است. بنابراین، لینک و زلدا در زیر قلعه Hyrule کاوش می کنند.

در مجموع، The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom یک تجربه عمیق، فراموش نشدنی و دلگرم کننده است که می تواند شما را حداقل 100 ساعت سرگرم کند و اگر بخواهید، جهان آن را تکمیل می کند و تمام اسرار Hyrule، Sky را تکمیل می کند. Island Discover Hyrule، باید چند ماه را صرف کشف اشک‌های پادشاهی کنید. مهم نیست که چند نسخه از سری Zelda بازی کرده اید، اگر نینتندو سوییچ دارید، همین الان به سراغ The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom بروید.

مراحل اصلی بازی بسیار خوب طراحی شده اند و هر کدام از آنها ترکیبی از معماها و چالش های منحصر به فرد است. علاوه بر این، ماموریت های جانبی بازی از طراحی خوبی برخوردار هستند. برای درک آنها و نحوه حل آنها باید به محیط و دیالوگ ها توجه کرد. تکمیل آنها در ظاهر دشوار به نظر می رسد، اما با کمی فکر و توجه به الزامات، می توانید به راحتی از آنها عبور کنید و پاداش ارزشمندی دریافت کنید. در کل با Breath of the Wild شاهد گیم پلی کامل و بی نقصی بودیم و حالا نینتندو با استفاده از همین فرمول و ایجاد تغییرات مناسب باعث شده تا شاهد گیم پلی پخته تر و حتی بهتر از قبل باشیم.

Tears of the Kingdom یکی از آن بازی هایی است که می تواند ماه ها شما را سرگرم کند و از آن خسته نشوید.

زلدا هنگام همراهی لینک، متوجه کتیبه ها و نقاشی های تاریخی روی دیوارهای زیر قلعه هیرول می شود. نقاشی های مربوط به قبیله ای به نام زونایی. سال ها پیش، در زمان اولین پادشاهی هیرول، جنگ بزرگی بین مردم هیرول و پادشاه شیطان در گرفت و Zonays نیز در آن نقش داشت. پیشرفت لینک و زلدا با یافتن شخصی مهروموم شده در زیر قلعه هیرول به پایان می رسد. یک شخصیت مومیایی شده که لینک را پس از بیدار شدن به شدت مجروح کرد و نزدیک بود دست راست خود را از دست بدهد. در پایان، زلدا نیز کوبیده می شود و ناپدید می شود.

بخوانید  تأخیر راه‌یابی بلک ادم به بازی MultiVersus

حتی اگر با Zelda و Link نسخه های قبلی آشنا نباشید، شخصیت پردازی این دو شخصیت به گونه ای است که می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید.

موسیقی بازی به خوبی حال و هوا را تنظیم می کند و حال و هوای بازی را به بازیکن القا می کند

دهکده ریتو در The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

حال عامل مهم در این ساختار ارزش اکتشافی بازیکن است؟ آیا با تلاش و کوشش و کاوش در همه جاهای دنیا که وسعت زیادی دارد اجر گرانبهایی دارد؟ در پاسخ باید بگویم که از این نظر The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom در سطح بسیار خوبی قرار دارد. در دنیای بازی رازها و اشیاء پنهان زیادی برای کشف وجود دارد، و پیدا کردن برخی از آنها بسیار آسان تر از بقیه است، اما پاداش های بزرگی نیز ارائه می دهند. به عنوان مثال، با پیدا کردن و تکمیل هر چهار رگ، می توانید یک قلب به تعداد زندگی خود اضافه کنید یا نوار استقامت خود را افزایش دهید. بنابراین در نبردها و گشت و گذارهایی مانند صخره نوردی و مناطق مختلف راحت تر خواهید بود.

شاید انجام ماموریت های جانبی و پازل ها در سطح دشوار به نظر برسد، اما با کمی فکر و توجه به نیازمندی ها می توانید به راحتی آن ها را تکمیل کنید و پاداش ارزشمندی کسب کنید.

به عبارت دیگر، کاوش شما در دنیای بازی ارزش زیادی دارد و جدای از جوایزی که روی گیم پلی تاثیر می گذارند، پاداش هایی مانند Memories نیز دارید که علاوه بر درک بهتر داستان، به شما امکان می دهد در انتهای اصلی بازی نیز به آن دسترسی داشته باشید. The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom. . شخصیت پردازی شخصیت های داستانی نیز به خوبی انجام شده است. حتی اگر با Zelda و Link نسخه های قبلی آشنا نباشید، شخصیت پردازی این دو شخصیت به گونه ای است که می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید. با این حال نقطه عطف در شخصیت پردازی بازی چیزی نیست جز شخصیت پردازی شخصیت جنندورف. گاندورف، شخصیت شرور The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom به خوبی در این نسخه حضور دارد و می توان آن را یکی از بهترین شخصیت های شرور در بازی های ویدیویی دانست.

نه فقط زیارتگاه ها، بلکه تکمیل کارهایی مانند غارها و پاکسازی آنها با کشتن دشمنان و جمع آوری مواد به شما کمک می کند تا زره و سلاح های خود را ارتقا دهید. البته یافتن فواره های پری برای بهبود لباس به خودی خود یک ماموریت جانبی است. به عبارت دیگر، قوی‌تر شدن در دنیای زلدا نیازمند کاوش است و این اکتشاف در Tears of the Kingdom بی‌پاسخ نمی‌ماند. برعکس، این حساب پاداش های ارزشمندی را به مخاطبان خود ارائه می دهد. سیستم مبارزه مانند قبل است. لینک در طول ماجراجویی خود سلاح های مختلفی پیدا کرد که هر کدام دوام خاص خود را داشتند. بنابراین بعد از مدتی خراب می شوند و کمان و سپر در بازی هم همینطور است.

بخوانید  RTX 4090 بیش از 3 برابر RTX 4080 در eBay به فروش می رسد.

در محیط The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom پیشرفت کنید

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom یک بازی نقش آفرینی جهان باز است. جایی که بازیکن در محیطی بسیار وسیع قرار می گیرد و با انجام مراحل مختلف اصلی و فرعی، باید داستان بازی را پیش ببرد و در عین حال به شخصیت قوی تری تبدیل شود. در این میان فعالیت های جانبی مختلفی برای بازدید بیشتر طراحی شده است. در دنیای زلدا، ساختار ماموریت به گونه ای است که همه محتوا برای عموم آماده نیست. بنابراین، بازیکن باید چیزهای مختلفی را کشف و کشف کند.

به عنوان مثال، آشپزخانه در نسخه قبلی جایی بود که با ترکیب چند ماده به غذاهای جدید می رسید، اما هیچ دستور العملی وجود نداشت که کدام مواد را همیشه باید با هم ترکیب کنید. بنابراین با توجه به تنوع زیاد مواد اولیه، امکان انجام این کار به صورت کاملا تصادفی وجود داشت. در همین حال، Tears of the Kingdom دستور العمل هایی را اضافه کرد. هر بار که غذای جدیدی می‌پزید، دستور پخت به قسمت آشپزی اضافه می‌شود و می‌توانید قبل از ترکیب کردن مواد، ببینید چه چیزی می‌پزید.

شما ساختار و سبک بازی خود و نحوه استفاده از مهارت های خود را تعیین می کنید.

در سال 2017، The Legend of Zelda: Breath of the Wild به عنوان بازی روز راه اندازی کنسول نینتندو سوییچ عرضه شد و انقلابی در این سری بود. محصولی که نسبت به نسخه قبلی خود پیشرفت های زیادی داشت و شاید در آن زمان هیچکس فکر نمی کرد که نسخه بعدی بتواند تغییراتی را در این سری اعمال کند.

جنندورف شخصیت شرور The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom است

در این میان بد نیست به اصطبل اشاره کنیم. با یافتن اسب ها و اهلی کردن آنها می توانید آنها را به اصطبل ببرید و نجات دهید. بنابراین، هر زمان که بخواهید، با بازدید از یکی از اصطبل های دنیای بازی، می توانید سوار بر اسب شوید و بازدید را تسهیل کنید. البته باز هم با مهارت های لینک می توانید وسیله نقلیه ای برای خود بسازید و کاوش کنید. یکی دیگر از مواردی که باعث هیجان انگیزتر شدن گیم پلی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom می شود، اندازه دنیای بازی است.حالا نه تنها سرزمین Hyrule در اختیار شماست، بلکه جزایری به نام Sky Island نیز وجود دارد که می توانید در آنها کاوش کنید یا محیط زیرزمینی بسیار بزرگی که به Depths معروف است و پر از رمز و رازهای مختلف است. .

موسیقی و صدای The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom نیز در سطح خوبی قرار دارد. کات سین ها و تعامل شخصیت ها با یکدیگر ترکیبی از ساختار مدرن و کلاسیک است. در کات سین، تمام مکالمات صداگذاری می شود، اما در طول بازی، بازیکن اغلب مکالمات بین شخصیت ها را به صورت نوشتاری می خواند. در حین نبرد با دشمنان، باس ها و مینی باس ها و همچنین کات سین های سینمایی، موسیقی های مختلفی پخش می شود و انتخاب مناسب موسیقی بازی این امکان را به بازیکن می داد که به خوبی با فضای این نسخه ارتباط برقرار کند.

بخوانید  لوئیس لین بازیگر می‌گوید همه افرادی که در میراث سوپرمن نقش دارند، برای مواد «نردهای بی‌نقص» هستند.

از نظر بصری، The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom دقیقا شبیه به Breath of the Wild است و هنوز هم از نظر هنری محصولی چشم نواز است. مناطق مختلف سرزمین Hyrule هر کدام طرح های خاص خود را دارند و با توجه به جزایر آسمانی و مناطق زیرزمینی، تنوع طراحی محیطی بازی بیشتر شده است. جدا از مواد ذکر شده در قسمت طراحی، بیس های اصلی طراحی منحصر به فردی دارند و مطمئنا شما را راضی خواهند کرد. همچنین دشمنان معمولی و نخبه در بازی از طراحی قابل قبولی برخوردارند اما باس های فرعی می توانستند بهتر و متنوع تر باشند.

اکنون لینک در طول ماجراجویی خود باید زلدا را پیدا کند و دشمن جدیدش را نابود کند. The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom عالی و هیجان انگیز شروع می شود و همیشه بهتر می شود. داستان سرایی در Tears of the Kingdom یکی از نقاط قوت آن است. شاید در نگاه اول داستان بازی ساده به نظر برسد اما وجود خاطراتی که در گوشه و کنار نقشه بازی قرار گرفته اند باعث می شود داستان بازی را از دید زلدا ببینیم که ناپدید شده است و این مورد حفره های داستان فعلی لینک به خوبی پر و تکمیل می شود.

لینک و زلدا در زیر قلعه هیرول The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

به عبارت دیگر، شما ساختار و سبک بازی خود و نحوه استفاده از مهارت های خود را تعیین می کنید. شما می توانید دشمنان داخل یک اردوگاه را با شمشیر و کمان خود نابود کنید یا می توانید یک ماشین جنگی بسازید و با استفاده از فیوز و اولترهند کمپ را به آتش بکشید و به شما در مواردی از اردوگاه کمک کند. تنوع و خلاقیت به دلیل مهارت های لینک چیزی است که نینتندو موفق به ایجاد آن شده است و The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom دریایی بی پایان از خلاقیت است و مخاطبان را از این طریق سرگرم می کند.

احساس خطر لینک در The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

این در حالی است که ۶ سال از انتشار Breath of the Wild و عرضه The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom در دسترس کاربران می گذرد. راستش را بخواهید، نسخه جدید Zelda نه تنها یک محصول عالی و موفق است، بلکه فرمول استفاده شده در Zelda: Breath of the Wild را نیز کامل می کند.

در دنیای بازی رازها و اشیاء پنهان زیادی برای کشف وجود دارد، و پیدا کردن برخی از آنها بسیار آسان تر از بقیه است، اما پاداش های بزرگی نیز ارائه می دهند.

آنچه در گیم پلی بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom به چشم می خورد، مهارت های جدید لینک است. Ultrahand، Fuse، Autobuild، Ascend و Recall پنج مهارت Link جدید در این نسخه هستند و هر کدام از آنها تاثیر بسزایی در گیم پلی شما دارند. با فیوز می توانید اسلحه یا سپر خود را با آیتم های مختلف ترکیب کنید و اسلحه ای قدرتمندتر یا بهتر بسازید. مهارت های شما فقط در مورد مبارزه نیست، بلکه بیشتر برای حل معماهای حرم و حرکت در دنیای بازی استفاده می شود.

یکی از باس های اصلی در The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

حرم ها در افسانه زلدا: اشک های پادشاهی