نقد و بررسی بازی Ravenlok – زومجی

همچنین با پیشبرد داستان، بازیکن قدرت های جدیدی دریافت می کند که به او اجازه می دهد بهتر با دشمنان جدید مبارزه کند و آنها را از بین ببرد. البته با بازگشت به محیط، این دشمنان نگون بخت باز خواهند گشت و البته همیشه لازم نیست آنها را از بین ببرید. همچنین، بازی دارای باس فایت های متعددی است که باز هم مانند دشمنانی که در همه محیط ها با آن ها مواجه می شوید، تفاوت هایشان بیشتر از تفاوت واقعی است.

بازی Ravenlok قرار نیست تجربه بسیار خاص و متفاوتی را به بازیکن ارائه دهد و با گیم پلی ساده و مبارزات پیش پا افتاده و هوش مصنوعی متوسط ​​دشمنان، تجربه ای کوتاه و ساده با داستانی آشنا به سبک آثار دیزنی ارائه می کند. . که مشکلاتی مانند دوربین خسته کننده دارد. اما از طرفی اگر به دنبال تجربه ای آرامش بخش هستید و می خواهید از فضای بازی های جدی و خشن دور شوید، Ravenlock با گرافیک پیکسلی و هنر جذاب خود می تواند انتخاب جالب و جذابی باشد.

داستان بازی Ravenlock در واقع همان داستان آلیس در سرزمین عجایب است که در آن شخصیت از دنیای واقعی به دنیایی دیگر آورده می شود تا دنیای بازی را از دست یک ملکه شیطانی نجات دهد. در طول داستان، شما باید به شخصیت های خارق العاده مانند خرگوش ها و جادوگران کمک کنید و با موجوداتی مانند خرچنگ یا مارهای سه سر ملاقات کنید. در هر صورت بازی تجربه بسیار طولانی را به بازیکن ارائه نخواهد کرد و مهمتر از همه با داستانی تقریبا آشنا روبرو هستیم، البته مدت زمان بازی با پتانسیل فیلمنامه آن همخوانی دارد.

دنیای درون نقاشی و ملاقات با یک خرگوش در بازی Ravenlok

این مشکل تا حدودی به دلیل هوش مصنوعی بازی است، در بازی Ravenlock دشمنان در ابتدا به صورت گله ای به بازیکن حمله می کنند که باعث می شود خیلی سریع تاکتیک دقیقی برای از بین بردن آنها داشته باشید. آنها کار دیگری انجام نمی دهند و این در همه بخش ها تکرار می شود. علاوه بر این، باس فایت ها در حین مبارزه یک یا چند حرکت را تکرار می کنند که با کمی دقت متوجه آن خواهید شد و این موضوع در حین بازی، باس فایت ها و دشمنان مختلف تکرار می شود.

بخوانید  نقد انیمه Scott Pilgrim Takes Off | بزرگ‌ترین غافلگیری‌ ۲۰۲۳

این بازی بر روی Xbox Series X تست شده است.

بازی دارای گرافیک پیکسلی جذابی است که آن را جذاب و متفاوت کرده است. نکته قابل توجه تنوع خوب محیط های بازی است و در واقع در حین سفر در هر محیطی شاهد طراحی متفاوت و خاصی هستیم. این تنوع باعث می شود بازیکن در هنگام ورود به هر محیط احساس تکراری و یکنواختی نداشته باشد و او را برای یافتن آیتم های بیشتر در محیط جستجو کند. در هر صورت بازی Ravenlok دارای گرافیک هنری جذاب و خاصی است که طراحی پیکسلی آن باعث شده تا برخی از مشکلات بازی کمتر به چشم بیاید.

خانه خرگوش و مکان اصلی برای دریافت ماموریت بازی Ravenlok

باس در واقع مبارزه می کند، اگرچه ممکن است قدرت متفاوتی داشته باشند، اما اکثر آن ها را می توان به همین روش شکست داد و به جز یکی دو باس فایت، تقریبا بقیه شما را زیاد به چالش نمی کشند؛ اما در این میان، باس فایت ها را به چالش می کشند. به خصوص باس فایت نهایی بازی بسیار ساده و پیش پا افتاده است. البته همه باس فایت ها در قسمت داستان حضور ندارند و برخی از آنها در مراحل ثانویه بازی قرار دارند، بنابراین لازم نیست با همه آنها روبرو شوید.

اولین قلب مورد نیاز برای باز کردن در در بازی Ravenlok

بازی Ravenlok دارای گرافیک پیکسلی و هنری جذاب و آرامش بخش است

اما با کشتن هر باس فایت، یک سلاح یا مهارت جدید به شما می‌دهد و بازیکن را تشویق می‌کند تا با هر کدام مبارزه کند. این مشکل عمدتاً از سیستم مبارزات بازی نشات می گیرد که طراحی ساده ای دارد. اگرچه باز کردن قدرت های بیشتر این مشکل را تا حدودی حل می کند، اما سیستم مبارزه بازی می توانست به جای پیاده سازی به این شکل یکنواخت و بدون طراحی خاص درون بازی، تنوع بیشتری داشته باشد.

البته با پیشروی داستان و باز شدن محیط های بیشتر، با دشمنان متفاوت و قوی تری مواجه خواهیم شد که ممکن است کمی دشوارتر از دشمنان اولیه باشد، اما با کمی استفاده صحیح از منابع و رژه به موقع، می توانید بازی کنید. بازی حتی بدون پایان دادن به مرگ. به نظر می رسد هدف سازندگان آنقدرها ایجاد مزاحمت برای بازیکن نبوده است، اما این مشکل می تواند به یکنواختی بازی تبدیل شود و عملاً بازیکن از دیدن حمله گروهی تنها پس از ورود به هر محیط و شکست دادن آنها به راحتی خسته می شود. ، احساس سرگیجه می کند و خسته می شود.

بخوانید  Sonic X Shadow Generations به زودی عرضه می شود

راهرویی که موش های خیاط در بازی Ravenlok هستند

مشکل دوم که کوچکتر است میزان دیالوگ است. از آنجایی که بازی صداگذاری ندارد، خواندن همه دیالوگ ها بدون حذف آنها می تواند بسیار خسته کننده باشد. در حالی که این به خودی خود مشکل بزرگی نیست، وقتی بازیکن باید ماموریت جدیدی را برای یافتن یک عنصر داستانی آغاز کند، ممکن است از شخصیت های سخنگو خسته شده و ناخواسته از یک دیالوگ معنی دار صرف نظر کند.

بازی Ravenlok با یک بخش آموزشی شروع می شود که در آن ابتدا بازیکن با نحوه انجام یک مرحله بازی آشنا می شود، سپس شخصیت ها به مبارزه می پردازند و نحوه استفاده از قدرت هایی که در اختیار آنها قرار می گیرد. گیم پلی این بازی اکشن نقش آفرینی بسیار ساده و پیش پا افتاده است و قرار نیست بازیکن در طول بازی با چالش بزرگی روبرو شود. ابتدا در مورد چگونگی پیشبرد مراحل صحبت خواهیم کرد. جایی که بازیکن باید یک شی خاص پیدا کند تا داستان را در یک محیط متفاوت کامل کند.

اما بازی دو مشکل اساسی دارد. اولین مشکل دوربین بازی است که در مواقعی می تواند آزاردهنده باشد. دوربین بازی ثابت است که می تواند مانع از دیدن درست دشمنان در حین نبردها شود و یا در باس فایت بسیار آزاردهنده باشد. این موضوع در مورد جستجو در یک محیط و یافتن آیتم های خاص نیز صدق می کند و حتی اگر به دوربین بازی عادت کنید، نمی توان مشکلات آن را نادیده گرفت و تا پایان بازی با شما خواهد بود.

بخوانید  GALAX GeForce RTX 4090 HOF؛ اولین کارت گرافیک با دو کانکتور ۱۶ پین

در هر صورت گیم پلی بازی Ravenlok بسیار ساده طراحی شده است که ممکن است به دلیل توانایی استودیو باشد یا اینکه سازندگان آن را به صورت تصادفی یا عمدی انجام داده باشند. در واقع بازیکن در بازی کنترل یک دختر نوجوان را بر عهده دارد و بدیهی است که خیلی باور کردنی نیست که این شخصیت وارد دنیایی شود که باید با دشمنان قدرتمند و شکست ناپذیری روبرو شود. اگرچه ممکن است این دلیل منطقی نباشد، اما ممکن است آن را از منظر داستانی منطقی‌تر کند.

دوربین Ravenlok می تواند در مبارزات، به خصوص باس فایت ها آزاردهنده باشد

گیم پلی و سیستم مبارزه Ravenlok بسیار ساده و پیش پا افتاده است

مدتی است که بازی Ravenlok برای کنسول های ایکس باکس و رایانه شخصی عرضه شده است و از روز انتشار آن برای کاربران Game Pass در دسترس بوده است. داستان این بازی نگاهی جدید به داستان یک افسانه است. یک پادشاهی توسط یک ملکه فاسد به خطر افتاده است و اکنون سرنوشت آن در دستان یک دختر نوجوان است که طبق پیشگویی ها باید جهان را نجات دهد. بازی Ravenlock در واقع اثر جدید استودیو Cococucumber، سازندگان بازی Echo Generation است که نوید تجربه ای نسبتا متفاوت را برای گیمرها می دهد.

برای یافتن مکان صحیح این آیتم ها و آیتم های لازم برای یک کوئست داستانی، بازیکن باید به دیالوگ ها و مکالمات شخصیت های بازی و کسانی که کوئست ها را به آنها می دهند، توجه زیادی داشته باشد. در این مدت باید با دشمنان زیادی روبرو شوید اما از بین بردن آنها چالش خاصی برای شما به همراه نخواهد داشت. نبردهای بازی بسیار ساده هستند و با وجود اینکه در طول بازی دشمنان مختلفی را مشاهده خواهید کرد، تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و تقریباً همه آنها را می توان به یک شکل از بین برد.

باس فایت Hydra در بازی Ravenlok

بازی Ravenlok با دنیای جذاب و رنگارنگ خود تجربه ای آرامش بخش و کم چالش را به بازیکن ارائه می دهد.