نقد و بررسی بازی NBA 2K23 – زومجی

چند سالی است که بازی های ورزشی آنطور که باید وضعیت خوبی ندارند و مشاهده می شود که هر ساله بازی های مورد علاقه کاربران با کمترین تغییرات ممکن و گاها با پسرفت در اختیار کاربران قرار می گیرد. NBA 2K نیز از این قاعده مستثنی نیست و در چند سال گذشته شاهد آن بوده ایم که از یک روند یکسان پیروی می کند و تجربه ای دوستدار بسکتبال را ارائه نمی دهد.

با این حال، NBA 2K23 با وعده ارائه یک تجربه همهجانبه عرضه شد، و صادقانه بگوییم، ما شاهد تغییرات مثبتی در این نسخه و همچنین محتوایی هستیم که می تواند مخاطبان را برای ماه ها و ساعت ها سرگرم کند. مانند نسخه های قبلی، در حالت MyCareer می توانید یک بخش داستانی را تجربه کنید و به عنوان یک بازیکن تازه کار NBA بازی کنید. اکنون وظیفه شما این است که سعی کنید بهترین بازیکن NBA شوید. در بخش سفارشی‌سازی شخصیت در حالت MyCareer، بازیکنان می‌توانند هر شخصیتی را که می‌خواهند بسازند. با وجود ثابت بودن چهره شخصیت ها، می توانید تغییرات دقیق تری را در شخصیت خود اعمال کنید تا شخصیت مورد علاقه خود را طراحی کنید.

بسکتبال WNBA در NBA 2K13

اسلم دانک در NBA 2K13

از یوتیوب تماشا کنید

بازی NBA 2K23 نسبت به نسخه های قبلی پیشرفت خوبی داشته و تجربه خوبی را در اختیار مخاطبان بازی های بسکتبال قرار می دهد. با بررسی این بازی با یک گیمر همراه باشید.

شوت سه امتیازی در NBA 2K13

سفارشی سازی کاراکتر در MyCareer و شخصی سازی قدرت پایه نسبت به گذشته بسیار بهبود یافته است

این بازی طبق نسخه پلی استیشن 5 اصلاح شده است

شهر مملو از ماموریت های فرعی است که می توانید در کنار ماموریت های اصلی بازی انجام دهید.با انجام این ماموریت ها امتیاز و ارز درون بازی (VC) به دست می آورید. در واقع برای ارتقای بهتر و سریعتر شخصیت خود، باید ماموریت های فرعی را در کنار ماموریت های اصلی خود انجام دهید. حضور ماموریت‌های جانبی، اگرچه ممکن بود سرگرم‌کننده‌تر به نظر می‌رسیدند، اما کمک کرد تا پرداخت‌های درون برنامه‌ای نقش کمتری در دنیای NBA 2K23 داشته باشند. با این حال، مانند سایر نسخه های قبلی، به لطف پرداخت های درون برنامه ای، می توانید شخصیت MyCareer خود را در کمترین زمان ممکن به بالاترین سطح ممکن برسانید و در حالت های آنلاین و مینی گیم های The City از دیگر بازیکنان پیشی بگیرید.

بخوانید  توسعه دهندگان Apex Legends در فصل 17 با ربات ها و اسمورف ها مقابله می کنند
در نهایت NBA 2K23 با وجود تمام نقاط ضعفی که دارد، تجربه بسیار بهتری نسبت به نسخه های اخیر خود ارائه می دهد و پرداخت های درون برنامه ای که یکی از مشکلات اصلی این سری بود، کمی کمتر از قبل شده است. اگر از طرفداران بسکتبال هستید یا می خواهید برای اولین بار این مجموعه را تجربه کنید، NBA 2K23 ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد.

علاوه بر تمام مطالب ذکر شده، Visual Concepts در NBA 2K23 توجه بیشتری به بسکتبال زنان NBA یا WNBA داده است. اکنون این بخش حالتی شبیه به MyCareer دارد و در طی آن می توانید شخصیت خود را در هر یک از تیم های WNBA بسازید و تجربه متفاوتی کسب کنید. در بخش بسکتبال بانوان به اندازه کافی مطالب وجود دارد که ماه ها شما را سرگرم می کند. با این حال، یک بازی بسکتبال و محتوای آن زمانی سرگرم کننده و جذاب است که گیم پلی و مکانیک آن به خوبی در کنار هم قرار گیرند.

علاوه بر حالت MyCareer، بازی NBA 2K23 حاوی محتویات مختلفی است و می تواند شما را بسیار سرگرم کند. می توان گفت وجود چالش های جردن یکی از بهترین ویژگی های گیم پلی NBA 2K23 است و در طول آن بازیکنان بازی های متفاوتی از دوران حرفه ای و دانشگاهی خود را انجام می دهند. مایکل جردن دسترسی پیدا کنید در این مسابقه چالش های خاصی در نظر گرفته شده و شما به عنوان مایکل جردن باید چالش ها را تکمیل کنید. چالش های پیش بینی شده در واقع همان چالش هایی هستند که خود مایکل جردن در بازی مورد بحث به عهده گرفت. MyTeam یکی دیگر از حالت های مهم در NBA 2K23 است. جایی که می توانید تیم مورد علاقه خود را با کارت های بازیکن مختلف انتخاب کنید. در طول حالت MyTeam، بازیکنان می توانند با انجام مسابقات مختلف آنلاین و انفرادی، پول و بسته های متفاوتی به دست آورند و از طریق آنها بازیکنان مورد نظر خود را بدست آورند.

بخوانید  پیکسار با موج جدیدی از اخراج‌های گسترده مواجه است

سیستم پاس، شوت و دریبل در NBA 2K23 هنوز به خوبی طراحی شده و قابل قبول است. سفارشی کردن آنالوگ ها همچنین به شما این امکان را می دهد که نحوه انجام موارد ذکر شده را مطابق میل خود سفارشی کنید. در این میان می خواهم به این نکته اشاره کنم که کاربران جدید به راحتی می توانند خود را با ساختار بازی تطبیق دهند، از طرفی استودیوی ویژوال کانسپت سعی کرده است تا با استفاده صحیح از DualSense تجربه ای خاص و منحصر به فرد را ارائه دهد. هنگامی که پخش کننده شما انرژی خود را از دست داده است یا هنگام عکسبرداری در موقعیت های خاص، شاهد استفاده صحیح از ویژگی تریگرهای تطبیقی ​​کنترلر پلی استیشن 5 هستیم.

سیستم پاس، شوت و دریبل در NBA 2K23 هنوز به خوبی طراحی شده و قابل قبول است

تصویر مایکل جردن در شهر NBA 2K13

شخصیت MP در بازی NBA 2K13

چیزی که در زمان انتظار شما را آزار می دهد و یکی از نقاط ضعف بازی به حساب می آید طراحی کات سین های بازی و متحرک شدن چهره شخصیت ها در کات سین ها است. طرح های این بخش نامناسب بوده و سلیقه عمومی را تحت تاثیر قرار می دهد. همچنین 30 فریم بازی The City در حالت MyCareer و افت فریم در این قسمت از دیگر مسائل فنی بازی NBA 2K23 به شمار می رود. از نظر موسیقی و صدا، NBA 2K23 در سطح خوبی قرار دارد و موسیقی موجود در منو و قسمت های مختلف بازی با دنیای NBA مطابقت دارد.

MyCareer علاوه بر قسمت آنلاین بازی و حالت های مختلف برای کاربران، مینی گیم های آنلاین مختلفی را نیز ارائه می دهد که متاسفانه برای تجربه آن ها در شرایط مطلوب، باید اینترنت با کیفیتی داشته باشید. در غیر این صورت تاخیر و زمان تاخیر در بازی تجربه خوبی را به شما نمی دهد. از نظر بصری، NBA 2K23 یک تجربه عالی را ارائه می دهد. نسخه نهم نسل NBA 2K23 از نظر بصری بسیار زیبا است و طراحی انیمیشن بازیکنان در حین انجام وظایف مختلف به خوبی طراحی شده است.

بخوانید  سونی ۱۴ دقیقه باورنکردنی Spider-Man: Across The Spider-Verse را در CinemaCon پخش کرد.

سپس باید موقعیت خود را در تیم انتخاب کنید و با اعمال تغییراتی مانند قد و وزن، نیروی شروع خود را شخصی سازی کنید. در نهایت پس از اتمام مراحل خلق شخصیت باید دو استعداد برای شخصیت خود انتخاب کنید. انتخاب این استعدادها باید متناسب با پستی باشد که در آن بازی می کنید، در غیر این صورت در طول بازی دچار مشکل می شوید و نمی توانید آنطور که باید عمل کنید. سفارشی سازی کاراکتر در MyCareer و شخصی سازی قدرت اولیه نسبت به گذشته پیشرفت زیادی داشته است و با ورود به دنیای MyCareer، هاب بازی به نام The City را مشاهده خواهید کرد.

بخش انفرادی MyTeam شامل چندین چالش است که می توانید برای کسب جوایز ارزشمند، از جمله کارت بازیکن خوب NBA، آنها را تکمیل کنید.

بخش تک نفره بازی شامل چندین چالش است که با تکمیل آنها به شما امکان می دهد جوایز ارزشمندی از جمله کارت بازیکنان خوب NBA را برنده شوید. این زمانی است که قسمت آنلاین بازی جایی است که شما باید با تیم ساخته شده توسط سایر بازیکنان دنیای بازی به رقابت بپردازید.حالا این مسابقات را می توان به صورت انفرادی یک بر یک یا به صورت سه نفره در مقابل سه بازی کرد. وجود حالت های مختلف و متنوع برای MyTeam و همچنین جوایز ارزشمند کسب شده باعث شده تا بازیکنان تجربه بیشتری از این قسمت داشته باشند. بخش های دیگری که برای NBA 2K23 در نظر گرفته شده اند عبارتند از Season، که در آن می توانید فصلی از بازی های NBA را به صورت شخصی تجربه کنید.