نقد و بررسی بازی Moonscars – زومجی

در Moonscars دشمنان را بکشید

در Moonscars با دشمنان نخبه روبرو شوید

Moonscars شروعی اسرارآمیز دارد و نوع داستانی که در آن روایت می شود شبیه بازی های Soulslike است

گری ایرما و تیمش در Moonscars

موسیقی Moonscars با حال و هوای بازی همخوانی دارد.موسیقی در هنگام جهت یابی و مبارزه با باس ها به گونه ای است که کاربر به خوبی در دنیای تولید شده توسط Black Mermaid Studio غرق می شود. در نهایت، اگر در فصل شلوغ بازی های ویدیویی به دنبال محصولی متفاوت هستید و به بازی های چالش برانگیز و مترویدویی نیز علاقه مند هستید، Moonscars انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. در این بین، اگر تجربه ای در این سبک ندارید و می خواهید با مترویدینیا آشنا شوید، مطمئناً محصولات بهتری در انتظار شما هستند.

ترکیب ساختار Castlevinia های کلاسیک با مترویدهای دو بعدی و در نهایت ایجاد Metroidvinia باعث شده تا شاهد بازی های زیادی باشیم که از این سبک استفاده کرده اند. فرقی نمی کند که بازی به صورت دو بعدی یا سه بعدی ساخته شود، استفاده مناسب از عناصر Metroidvinia می تواند جذابیت گیم پلی را دو چندان کند. از طرفی روگ-لایک یکی دیگر از سبک های مهم و پرطرفدار در صنعت بازی های ویدیویی است و شاهد بازی های اعتیادآور در این سبک نیز بوده ایم. حال اگر این دو سبک را با هم ترکیب کنیم به نتیجه مطلوب می رسیم؟

مسئله این است که مانند بازی های سرکش، وقتی می میرید، آن حرکت خاص و تأثیر آن از بین می رود. به عبارت دیگر، شما می توانید هر بار که احیا می کنید، یک حمله ویژه متفاوت را انتخاب کنید. استفاده تیم توسعه از عناصر roguelike/roguelight به موارد ذکر شده محدود نمی شود. در این دسته از بازی ها (Roguelike/Roguelite) بازیکن می تواند با تکمیل محیط های بازی یا باز کردن سینه ها و غیره آیتم های غیرفعال به دست آورد. این آیتم ها بر قدرت بازیکن در حین گیم پلی تاثیر می گذارند و از طریق آن ها می توانید شخصیت خود را قوی تر کنید و سبک بازی خود را تا حدودی شخصی سازی کنید. Moonscars سیستم مشابهی دارد.

یک نوار XP برای بازی طراحی شده که با کشتن دشمنان و باس ها پر می شود و با هر تکمیل می توانید Spite را انتخاب کنید. Spikes در واقع ویژگی های غیرفعالی هستند که به شما داده می شود و این ویژگی ها با هر بار مرگ بازیکن از بین می روند. نقشه بازی های Metroidvinia یکی دیگر از بخش های مهم این سبک است. طراحی باید به گونه ای باشد که بازیکن بتواند تمام محیط های کشف شده و قسمت های کشف نشده نقشه را ببیند و به راحتی قابل شناسایی باشد. این در حالی است که Moonscars آنطور که باید نقشه خوانایی ندارد و بازی تا حدی باعث ناراحتی بازیکن می شود.

بخوانید  معرفی بازی‌های آوریل 2023 با بازی‌های رایگان طلا

مبارزه با رئیس خودروهای ماه

Moonscars یک بازی دوبعدی مترویدوینی با عناصر پلتفرم و سرکش است که در آن بازیکن به محیط های مختلف می رسد و راه رسیدن به فیگور را آسان می کند. ساختار بازی های Metroidvinian به گونه ای است که کاربر در حین کاوش در هر منطقه، محیط هایی را مشاهده می کند که به آنها دسترسی ندارند و به مرور زمان این دسترسی یا به دلیل پیشرفت داستان و یا کسب اشیا و مهارت های جدید فراهم می شود. . از این رو سازنده سعی می کند با این ویژگی جدای از داستان، عناصر اصلی مختلف محصول خود را پنهان کند تا گشت و گذار در دنیای بازی را ارزشمند کند. استودیو Black Mermaid تجربه خوبی در این زمینه ارائه می دهد. دنیای Moonscars پر از محیط‌های مخفی است که می‌توانید همه آن‌ها را کشف کنید تا نوار سلامتی، قدرت پانچ و نوار استفاده از بازیابی/مهارت را افزایش دهید.

استودیوی Black Mermaid با ساخت بازی Moonscars یک خلاقیت جالب خلق کرده که کمتر از هر چیز دیگری در صنعت بازی های ویدیویی دیده ایم. به عبارت دیگر، تیم تولید محصولی ساخته است که اساس اصلی آن سبک مترویدوینیا است، اما در این بین از عناصر سرکش نیز استفاده شده است و ممکن است خروجی آن محصول عالی و فوق العاده ای نباشد که بخواهید مدت زیادی فکر کنید. زمان، اما این یک تجربه سرگرم کننده است. این بازی را در اختیار علاقه مندان به این دسته از بازی ها قرار می دهد.

ناخوانا بودن نقشه بازی در درازمدت شما را از نظر بصری و درست خواندن نقشه دچار مشکل کرده است

بخوانید  چرا برخی افراد نمی توانند راست را از چپ تشخیص دهند؟

شخصیت های خیالی اسکار ماه

بنابراین قدرت قهرمان داستان به کاوش در دنیای بازی توسط مخاطب بستگی دارد که گذراندن زمان بیشتر در محیط ها را ارزشمند می کرد. سیستم مبارزه به گونه ای است که گری ایرما با شمشیر خود دشمنان را از بین می برد و شما در طول بازی فقط یک سلاح در اختیار دارید، اما جادوهایی نیز وجود دارد که می توانید از آنها به عنوان مهارت استفاده کنید. در این میان شما یک حرکت ویژه در اختیار دارید. حرکت ویژه شما می تواند با سلاح های دیگر مانند نیزه مورد استفاده قرار گیرد و هر یک از سه حرکت ویژه ارائه شده که فقط می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید دارای امتیاز هستند. به عنوان مثال، یکی از آنها می تواند نوار سلامتی شما را افزایش دهد و دیگری بر نوار مربوط به بازیابی نوار سلامت تأثیر می گذارد.

داستان بازی در دنیایی روایت می‌شود که در آن یک شخصیت، گروهی از جنگجویان را می‌سازد و آنها را به ماموریت می‌فرستد. ماموریتی که در راستای تحقق اهداف شوم بادیگارد تدارک دیده شده است. با این حال همه چیز مطابق میل این گروه پیش نمی رود. بازی از کجا شروع می شود گری ایرماقهرمان بازی در حالتی قرار می گیرد که دیگر شبیه انسان نیست و بدنش از گل و استخوان ساخته شده است. در واقع او در میانه صحنه ابتدایی بازی می میرد و تولد دوباره او معنا پیدا می کند و شما باید در طول تجربه نزدیک به 10 ساعته Moonscars به ​​دنبال پاسخ های خود باشید. گری ایرما در ابتدا تنها یک هدف دارد و آن یافتن فرم دهنده بدن و رسیدن به پاسخ هایش است، اما هر چه جلوتر می رود واقعیت برایش بیشتر و بیشتر روشن می شود.

با وجود تمام مشکلات، Moonscars تجربه مناسبی را برای طرفداران بازی‌های Metroidvian ارائه می‌کند. با بررسی این بازی با یک گیمر همراه باشید

بخوانید  بررسی انیمیشن مومیایی ها ماجراهای مومیایی ها در لندن

بررسی بازی بر اساس نسخه PC نوشته شده است

اشیاء بازی منفعل یا Spites تأثیر خوبی روی گیم پلی شما دارند

شیوه داستان گویی در Moonscars به ​​این صورت است که در ابتدا یک داستان کلی را درک می کنید و هر چه جلوتر می روید اشیا و خاطراتی پیدا می کنید که مخاطب را با شخصیت ها و ذهنیت آنها بیشتر آشنا می کند. علاوه بر این، صحبت با شخصیت های داستانی نقش کلیدی در روایت داستان Moonscars دارد. به عبارت دیگر، با پیشروی در داستان بازی، دیالوگ های جدیدی از تعدادی شخصیت می شنوید و مانند بازی های سرکش، با مرگ شخصیت، دیالوگ ها بین شخصیت ها رد و بدل می شود. علاوه بر این، داستان شخصیت ها و دنیای Moonscars به ​​گونه ای است که بسته به اینکه چگونه در بازی حرکت کنید و اشیاء مختلف را بیابید یا نه، می تواند بر روی نتیجه کار تاثیر بگذارد. داستان بازی با شروع مرموز و حالت روایت در سطح خوبی قرار دارد و برای یک بازی مستقل Metroidvinia قابل قبول است.

از نظر بصری Moonscars یک بازی پیکسلی دو بعدی است و شاهد طراحی های هنری خوبی برای محیط های بازی هستیم و جدا از المان های ذکر شده برای طراحی Moonscars، تمامی محیط های بازی متنوع و ساختار مناسبی دارند. علاوه بر این، دشمنان طراحی قابل قبولی دارند و می توانند افکار عمومی را به چالش بکشند. در این میان بد نیست به باس های بازی Moonscars اشاره کنیم. بیس های اصلی کم هستند اما طراحی منحصر به فرد و خاص آن ها می تواند مخاطب را راضی کند. با این حال، ای کاش اسپل های کاربری طراحی بهتری داشتند و بیش از نیمی از آنها بی فایده بودند و به شما کمکی نمی کردند. از نظر باگ، با محصولی بدون مشکل فنی طرف هستیم و تجربه روانی را در اختیار عموم مردم قرار می دهد.

کاوش در دنیای Moonscars ارزشمند است و برای شما پاداش های بزرگی به همراه دارد