نقد و بررسی بازی Mario + Rabbids Sparks of Hope

شخصیت های خیالی در ماریو + Rabbids Sparks of Hope

ایده کنار هم قرار دادن خرگوش ها و ماریو ایده ای بود که یوبی سافت و نینتندو از آن استفاده کردند و در سال 2017 بازی Mario + Rabbids Kingdom Battle منتشر شد. تفاوت این بازی نسبت به دیگر اقتباس های ماریو و همچنین اجرای بسیار خوب گیم پلی نوبتی از جمله مواردی بود که باعث موفقیت بازی انحصاری یوبی سافت برای نینتندو سوییچ شد.

هدف قرار دادن ماریو در ماریو + Rabbids Sparks of Hope

در آن زمان کمتر کسی فکر می کرد که دنباله ای برای Mario + Rabbids ساخته شود، اما در E3 2021 Mario + Rabbids Sparks of Hope اعلام شد که ماجراجویی خرگوش های جدید را با ماریو و دوستانش ببیند. اکنون جدیدترین ساخته یوبی‌سافت برای نینتندو سوییچ منتشر شده است و باید بگویم که مانند نسخه اول تجربه خوبی را ارائه می‌کند، اما برخی مشکلات نیز وجود دارد که Sparks of Hope محصولی بی‌عیب نیست.

Mario + Rabbids Sparks of Hope دارای گیم پلی نوبتی و تاکتیکی است. به این ترتیب بازیکن تیم خود را متشکل از سه نفر از شخصیت های مختلف تشکیل می دهد و باید با دشمنان موجود در محیط مبارزه کند. از طرفی هر کدام از شخصیت های شما نمی توانند آزادانه در محیط جنگ حرکت کنند. به عبارت دیگر، شخصیت ها قادرند در قسمت محدودی از محیط اصلی حرکت کنند. بنابراین در بازی های نوبتی با عناصر تاکتیکی نحوه سازماندهی تیم و داشتن استراتژی نبرد بسیار مهم است و سازنده باید بتواند بهترین استفاده را از آن در محصول خود داشته باشد.

از یوتیوب تماشا کنید

در بازی های نوبتی با عناصر تاکتیکی، نحوه سازماندهی تیم خود و داشتن استراتژی نبرد بسیار مهم است.

استفاده مناسب از این آیتم ها می تواند شیوه های مبارزه متفاوتی را ایجاد کند و مخاطبان می توانند با توجه به سلیقه خود تیم سه نفره خود را انتخاب کنند. به عنوان مثال، اگر محیط مبارزه از چندین مسیر مختلف تشکیل شده است، می توانید از لوئیجی در ابتدای یکی از مسیرها استفاده کنید تا به لطف شلیک های دوربرد او، بتواند دشمنان را از دو مسیر نزدیک به هم تعقیب کند. . از طرفی مری و ماریو خرگوش را به مسیر سوم هدایت کنید تا با هم عملیات پاکسازی را انجام دهند و ضربات خود را با هم ترکیب کنند. Mario + Rabbids Sparks of Hope می تواند شما را در این زمینه راضی کند. هر شخصیت روش مبارزه خود را دارد. برخی از شخصیت ها مانند ماریو یا خرگوش لوئیجی برای مبارزات میان برد مناسب هستند و برخی دیگر مانند ماریو خرگوش یا خود لوئیجی به ترتیب دارای سیستم های مبارزه با برد نزدیک و دوربرد هستند.

بخوانید  Skull And Bones ressemble certainement à plus d'Assassin's Creed IV: Black Flag

به غیر از آن، هر شخصیت می تواند از دو جرقه متفاوت استفاده کند. جرقه های بازی مانند آیتم هایی هستند که یک سری مهارت های اضافی را در اختیار شما قرار می دهند. برخی از جرقه ها به شما مهارت های دفاعی و برخی دیگر مهارت های تهاجمی به شما می دهند. اگرچه هسته اصلی و پایه گیم پلی بازی Mario + Rabbids Sparks of Hope همان چیزی است که در سال 2017 در اختیار کاربران قرار گرفته بود، اما با وجود چند المان و جرقه های جدید، توانست تنوعی ایجاد کند تا کاربران نسخه اول آن را داشته باشند. یک تجربه متنوع با این حال، ای کاش بازی دارای شخصیت های جدیدتری برای گسترش تجربه کاربری بود.

جرقه ها یکی از مواردی هستند که استفاده مناسب از آنها در نبردها می تواند یک کارت برنده به نظر برسد.

موسیقی Mario + Rabbids Sparks of Hope نیز در سطح خوبی قرار دارد و هر محیطی موسیقی خاص خود را دارد. صداگذاری نیز بر اساس نوع شخصیت کاراکترها انجام شد. البته بازی آنچنان دیالوگ صوتی خاصی ندارد و بیشتر شاهد صداهایی هستیم که به شخصیت ها طنز می افزاید. در پایان، Mario + Rabbids Sparks of Hope یک تجربه سرگرم کننده مانند Kingdom Battle ارائه می دهد و مهم نیست که بازی های نوبتی و تاکتیکی را تجربه کرده اید یا نه، فقط باید به ماریو و دوستانش علاقه مند باشید تا از بارقه های امید لذت ببرید. . .

در این میان بد نیست به سیستم ارتقاء جرقه و شخصیت اشاره کنیم. با کسب XP می توانید شخصیت های بازی را لول کنید و آنها را در درخت مهارت با کسب امتیازهای ویژه صرف کنید. علاوه بر این، رسیدن به سطوح مورد نظر به شما امکان می دهد جرقه های خود را بهبود بخشید. طراحی بسیار خوب درخت مهارت کاراکتر و همچنین تاثیر افزایش قدرت جرقه ها در روند بازی به مخاطب این امکان را می دهد که حتی نوع مبارزه را نیز شخصی سازی کند. به عنوان مثال، هنگام حرکت در محیط نبرد، اگر دشمنی در محدوده شما باشد، می توانید یک حمله برق آسا انجام دهید. اکنون سیستم سطح بندی موجود در بازی به کاربر این امکان را می دهد که تعداد حملات Dash را افزایش دهد و از این طریق آسیب اولیه خود را به دشمنان افزایش دهد. همچنین می توانید روی افزایش مسافتی که می توانید بدونید تمرکز کنید. اگر امتیازهای کسب شده در درخت مهارت را به درستی خرج نکرده اید، لازم نیست نگران باشید. زیرا، شما به راحتی می توانید امتیازهای خرج شده را برداشته و مجدداً آنها را روی سکه های مورد نظر خود اعمال کنید.

بخوانید  با شروع تولید، عنوان جدید Superman: Legacy بدست می‌آید

مسئله اصلی در مورد ماموریت های جانبی، پاداش هایی است که ارائه می دهند. پاداشی که با انجام ماموریت های جانبی به شما داده می شود آنقدر ارزشمند نیست که مجبور شوید همه آنها را به پایان برسانید. درست است که با انجام آنها سکه و ستاره می گیرید تا اسپارک ها را ارتقا دهید و آیتم های مختلف بخرید، اما به هیچ وجه XP به بازیکنان نمی دهند و در دنیای Sparks of Hope مقداری XP بگیرید. “XP مناسب مهمترین چیز است. عاملی که باید به آن توجه کنید . طراحی سطح دشواری دشمنان نیز به خوبی انجام شده است و صرف نظر از انتخاب درجه سختی کلی بازی، هنگام ورود به محیط های جدید، دشمنان بازی با مقیاسی مناسب، سخت تر از قبل می شوند. گیم پلی Mario + Rabbids Sparks of Hope با تمام ایراداتش می تواند تقریبا 20 ساعت مخاطبان را سرگرم کند.

هر یک از پنج محیط اصلی Mario + Rabbids Sparks of Hope ماموریت های اصلی و فرعی متفاوتی دارند. ماموریت های اصلی شامل از بین بردن دشمنان و مبارزه با یک رئیس در پایان است. شاید طراحی مراحل اصلی در ظاهر شبیه به هم باشد اما چیدمان دشمنان و دیگر عناصر در محیط نبرد و ترکیب آن با ویژگی های محیط اصلی چیزی است که آنها را از یکدیگر متمایز می کند. همین مورد با مقیاس بسیار کوچکتر برای ماموریت های فرعی نیز در نظر گرفته شده است. البته همه ی ماموریت های فرعی تماما در مورد مبارزه با گومباها و خرگوش های آلوده و همچنین شکست دادن ارتش های Korsa نیستند و برخی دیگر مینی گیم هایی هستند که باید آنها را کامل کنید و آن مینی گیم ها شامل مواردی مانند حل پازل و جمع آوری تمام سکه های قرمز و آبی در مدت زمان مشخص شده است.

Mario + Rabbids Sparks of Hope یک بازی سرگرم کننده در سبک مبارزات تاکتیکی و نوبتی است که می تواند مخاطبان خود را نزدیک به 20 ساعت سرگرم کند. با بررسی این بازی با یک گیمر همراه باشید.

ماریو + Rabbids Sparks of Hope را کاوش کنید

طراحی بسیار خوب درخت مهارت کاراکتر و همچنین تاثیر افزایش قدرت جرقه ها در روند بازی به مخاطب این امکان را می دهد که حتی نوع مبارزه را نیز شخصی سازی کند.

بخوانید  ریلود سی و ششم: مروری بر مجموعه بازی های دد اسپیس

حل پازل در Mario + Rabbids Sparks of Hope

معمولا در بازی هایی که ماریو حضور دارد، داستان محور اصلی کار نیست و نباید انتظار داستانی عمیق با شخصیت های دوست داشتنی را داشته باشید. با این حال، Mario + Rabbids Sparks of Hope جذابیت های داستانی خاص خود را دارد و سازنده با افزودن دیالوگ های طنز و استفاده از انیمیشن های حرکتی برخی از شخصیت ها سعی کرده داستان را متفاوت و جذاب کند. بنابراین محتوای نمایش داده شده در اینترلودها و دیالوگ های بازی به گونه ای است که می تواند نظر کاربران را به خود جلب کند.

هدف گیری با لوئیجی در Mario + Rabbids Sparks of Hope

به جای انجام ماموریت های فرعی، بازیکنان ترجیح می دهند همان مراحل اصلی را انجام دهند

داستان بازی مدتی پس از وقایع Kingdom Battle روایت می شود. ماریو، لوئیجی، پرنسس هلو و خرگوش ها در حال خوش گذرانی هستند که ناگهان پس از باریدن یک جرقه، نیروی تاریکی زمین را فرا می گیرد و ماریو برای نجات دوستانش وارد محیطی جوهر مانند به نام Darkmess می شود. سپس ماریو متوجه می شود که موجودی به نام کورسا قصد دارد با استفاده از قدرت و DNA اسپارکس ویران کند. ماریو و خرگوش‌ها اکنون وظیفه بزرگ دیگری دارند و آن نابود کردن کورسا و نجات جرقه‌های دزدیده شده است. البته شما در این مسیر تنها نیستید و ماریو و دوستانش با شخصیت های جدیدی آشنا می شوند تا راه خود را آسان کنند.

از نظر بصری، Mario + Rabbids Sparks of Hope ساختار طراحی و گرافیکی مشابه نسخه قبلی دارد و تنها برخی از جزئیات محیطی بهتر از قبل هستند. انیمیشن های جدید شخصیت و جرقه جالب و دوست داشتنی هستند و کات سین های بازی به خوبی طراحی شده و با اتمسفر و حال و هوای بازی مطابقت دارد و جدای از عناصر ذکر شده در قسمت طراحی، طراحی پنج محیط اصلی بازی کاملاً متنوع است. و هر یک از عناصر داستانی آنها به خوبی در قلب گیم پلی قرار گرفته اند. دشمنان و باس ها در بازی تنوع خوبی دارند و اکثر تیم سازنده سعی کردند به جای استفاده از باس های سخت، محیط باس نبرد را به گونه ای طراحی کنند که چیدمان یک استراتژی مناسب برای بازیکن چالش برانگیز باشد. همچنین، بازی از نظر فنی روی نینتندو سوییچ هم در حالت دستی و هم در حالت داک به خوبی اجرا شد.