نقد و بررسی بازی Fire Emblem Engage

از نظر بصری، Intelligent Systems Studio همان ساختار انیمه‌ای را که در Three Houses استفاده می‌کرد، استفاده کرد، اما کات سین‌های انیمه بیشتری داشت. اینترلودهایی که در حین تماشای آن ها حس انیمیشن های ژاپنی را به شما القا می کنند. اکنون به جای اینترلودهای دو بعدی انیمه، شاهد اینترلودهای سینمایی Selshade هستیم. این باعث شد تا شاهد کات سین های سینمایی بیشتری باشیم و بهبود موتور گرافیکی بازی نیز به جذاب تر شدن کات سین ها کمک کرد. در این بین خود بازی می توانست طراحی بهتری داشته باشد و موتور گرافیکی بهبود یافته ای که در Fire Emblem Three Houses به کار رفته بود در کیفیت Fire Emblem Engage چندان موثر نبود.

26 مرحله اصلی Engage Edition بسیار خوب طراحی شده اند و هر کدام به نوعی بازیکن را به چالش می کشند. با این حال، مراحل ثانویه فاقد جذابیت مطلوب هستند و فقط برای دریافت پاداش های بهتر طراحی شده اند. با وجود شخصیت های اصلی نسخه های دیگر Fire Emblem، وجود یک صحنه فرعی با حال و هوای آنها در اینجا می توانست بهتر طراحی شود تا بازیکنان جدید بتوانند هر چند مختصر با حال و هوای نسخه های قبلی کنار بیایند. دشمنان اصلی طراحی خوبی دارند و باس های اصلی طراحی منحصر به فردی دارند. اگرچه از ابتدا تا انتهای بازی باید چند شخصیت منفی را در مراحل و نبردهای مختلف شکست دهید اما هر بار ضربات و کمبوهای مختلفی را به نمایش می گذارند تا نبرد با آنها همچنان چالش برانگیز و تازه باقی بماند. همچنین Fire Emblem Engige از نظر فنی هیچ فریم یا باگ خاصی ندارد و کاربران در این بخش تجربه ای روان دارند.

در کنار نمادها در Fire Emblem Engage مبارزه کنید

تاریخچه بازی مبارزه ای برگزیدنقهرمان داستان، با سومبران حرکت ها جایی که الیر پس از جنگیدن و شکست دادن سومبران، به خوابی طولانی رفت و اکنون پس از هزار سال بیدار می شود. الیر به دلیل اژدهای الهی بودن، توانایی‌های ویژه‌ای دارد و می‌تواند سایر قهرمانان اصلی جهان آتش نشان را از طریق “حلقه نشان” نیز کنترل کند. در واقع داستان بازی و ساختار آن به گونه ای است که گواه حضور 12 نشان آتش و غیره است. بلایت، مارس، سیگورد، ورق و روی هستند. الیر باید بار دیگر با جمع آوری 12 حلقه نشان و مهار قدرت 12 قهرمان مربوطه، سومبران و ارتش شیطانی او را شکست دهد.

از سوی دیگر، کلاس های بازی دارای سلاح هایی مانند نیزه، تبر، شمشیر و چاقو و همچنین سلاح های جادویی مانند کتاب و عصا هستند. همچنین باید اشاره کنم که سلاح ها در بازی دارای نقاط قوت و ضعف متفاوتی هستند. بنابراین اینکه در حین مبارزه به کدام یک از دشمنان حمله می کنید و از چه استراتژی پیروی می کنید یکی از مهم ترین ویژگی های موجود در سیستم مبارزه Fire Emblem Engage است. یکی از مشکلات نسخه قبلی این بود که زیر کلاس های پیشرفته کلاس جادو بسیار قدرتمند بودند و تقریباً مانع از استفاده خاصی از کلاس های دیگر می شدند. در همین حال، Fire Emblem Engage دارای یک سیستم مبارزه و طبقه بندی متعادل است.

بخوانید  تریلر نسخه کامپیوتر Marvel’s Spider-Man: Miles Morales

احضار حلقه نشان در نبرد به شما این امکان را می دهد که از مهارت خاص شخصیت مورد نظر استفاده کنید

سیستم شبیه سازی اجتماعی و گذراندن وقت با شخصیت های دیگر، با وجود پتانسیل بالایی که دارد، به خوبی طراحی نشده است

مراحل اصلی بازی دارای طراحی چالش برانگیز و متنوعی است

Engage علاوه بر مبارزه و پیشرفت در مراحل، یک سیستم اجتماعی دارد و با دیگران ارتباط برقرار می کند. سیستمی که برای اولین بار در Fire Emblem Three Houses استفاده شد. در ظاهر، به نظر می رسد که ما دقیقاً همان سیستم را در اینجا می بینیم، اما سیستم های هوشمند از یک نسخه حداقل و کوچکتر از قبل استفاده کرده است. به همین دلیل است که در بازی به درستی از آن استفاده نمی شود. گذراندن وقت با شخصیت های دیگر دوستی شما را با آنها عمیق تر می کند و آنها امتیازاتی را ارائه می دهند، اما این امتیازات آنقدر که باید جذاب نیستند، بودن و گذراندن وقت با آنها فاقد تنوع لازم است. ایده استفاده از شبیه‌ساز اجتماعی و گذراندن وقت با شخصیت‌ها چیزی است که در بازی‌هایی مانند Persona 5 و Yakuza: Like a Dragon یا حتی Fire Emblem Three Houses به خوبی کار می‌کند. متأسفانه تیم سازنده در آخرین ساخته خود از این ویژگی به درستی استفاده نکردند.

نشان آتش درگیر صحنه های کوتاه

Fire Emblem Engage از نظر داستانی شروع خوبی دارد اما رفته رفته جذابیت روایت و داستان بازی را از دست می دهد و سطح قابل قبولی را ارائه می دهد و پایانی مناسب ارائه می دهد. با این حال، با وجود پتانسیل قوی، داستان و روایت آن می توانست تجربه بهتر و منسجم تری را ارائه دهد. شخصیت پردازی بازی شخصیت های مثبت تا حدی قابل قبول است. با گذشت زمان، الیر که پس از 1000 سال حافظه خود را از دست داد، تمام خاطرات خود را به یاد می آورد و روند تغییر شخصیت او به خوبی نشان داده شده است. این در حالی است که برخی از هم تیمی های شما نیز داستان ها و شخصیت های خاص خود را دارند. یعنی با همه شخصیت های داستانی که در تیم شما حضور دارند به یک اندازه برخورد نمی شود و فقط حضور شخصیت های اصلی در داستان دیده می شود و بقیه شخصیت ها فقط در نقش هم تیمی ظاهر می شوند. این در حالی است که شخصیت های منفی بازی شخصیت پردازی مناسبی ندارند و تنها به عنوان یک شخصیت شیطانی به شما معرفی می شوند و در این قسمت Engage آنطور که باید کار نمی کند.

بخوانید  نقد فیلم مادام وب (Madame Web) | دکتر استرنج تنظیم بازار!

Fire Emblem یکی از آن مجموعه های انحصاری نینتندو است که در نسخه های زیادی منتشر شده و به طور کلی از نظر تنوع در سطح بسیار خوبی قرار دارد. همه نسخه ها لزوماً در یک ساختار نیستند و سیستم های هوشمند (سیستم های هوشمند) و سایر استودیوهای تولید کننده نسخه های فرعی سعی کرده اند با ارائه عناصر و ویژگی های جدید علاوه بر موارد قبلی، تجربه قابل قبولی را ارائه دهند. در سال 2019 بازی Fire Emblem Three Houses عرضه شد و توانست بازخوردهای بسیار خوبی را دریافت کند. اکنون پس از چهار سال نسخه اصلی جدید این مجموعه روانه بازار شده است. Fire Emblem Engage تجربه مشابهی را با استفاده از عناصر آشنا و شالوده Three Houses ارائه می دهد، اما همچنین دارای نقاط قوت و ضعف متفاوتی است که باعث می شود آنطور که باید و شاید به اندازه نسخه قبلی جذاب نباشد.

از نظر گیم پلی، Fire Emblem Engage یک بازی نقش آفرینی با نبردهای نوبتی است که در آن بازیکنان تیمی متشکل از شخصیت های مختلف تشکیل می دهند (تیم شما ممکن است در هر مرحله اعداد متفاوتی داشته باشد، اما در اکثر مراحل شما یک تیم 12 نفره را رهبری می کنید. ) شما خواهید بود) و با دشمنان بازی مبارزه کنید.سیستم مبارزه بازی دارای ساختار نوبتی و تاکتیکی است. به این ترتیب، هر یک از اعضای تیم در هر نوبت فقط در محدوده خاصی حرکت خواهند کرد و بسته به کلاس رزمی کاراکترها، این محدوده موجود ممکن است با بقیه متفاوت باشد. این جمله در مورد تیم دشمن نیز صدق می کند.

Fire Emblem Engage سیستم نبرد

در مجموع، Fire Emblem Engage یک تجربه 30 تا 35 ساعته است که ممکن است به اندازه و وسعت نسخه قبلی خود نباشد، اما برای طرفداران قدیمی تجربه قابل قبولی است و متأسفانه بهترین نسخه برای کاربران جدید نیست. Fire Emblem Engage پایه و ایده های خوبی دارد، اما نکته غم انگیز این است که از آنها به خوبی استفاده نمی شود.

همانند نسخه قبلی، کاربر می تواند در ابتدای بازی انتخاب کند که قهرمانش دختر باشد یا پسر و این انتخاب تاثیری در روند داستان و تعامل شما با شخصیت ها نخواهد داشت.

موسیقی یکی از ویژگی های اصلی سری Fire Emblem به حساب می آید و در نسخه Engage شاهد موسیقی جذابی هستیم. نکته جالب در مورد بازی این است که تقریباً تمام مکالمات اصلی بین شخصیت ها صداگذاری شده است و کاربران جدید نیازی به خواندن دیالوگ ها ندارند. صداگذاری ژاپنی بازی بسیار باکیفیت است اما صداپیشگی انگلیسی Fire Emblem Engage آنطور که باید مورد تقدیر قرار نمی گیرد و برخی از دیالوگ های حساس و مهم بازی در صداپیشگی انگلیسی بسیار بی روح است.

بخوانید  قرار گرفتن نام هیدتاکا میازاکی در فهرست 100 فرد تأثیرگذار سال 2023 مجله تایم

طبقات و زیر طبقات از نظر قدرت تعادل خوبی دارند و برتری غیرطبیعی بر یکدیگر ندارند.

Elair و Marth in Fire Emblem درگیر می شوند

Fire Emblem Engage پر از ایده است که برخی از آنها به درستی اجرا نمی شوند و Engage را از پتانسیل واقعی خود دور می کند. با بررسی این بازی با یک گیمر همراه باشید.

با توجه به تاریخچه Fire Emblem Engage، استفاده از حلقه های نشان در مبارزات و گیم پلی بازی نیز مورد استفاده قرار گرفته است. شما می توانید شخصیت مورد علاقه خود را با هر یک از حلقه های نشانی که دارید مجهز کنید. این به شما این امکان را می دهد که آنها را در طول نبردها احضار کنید و مزایای بیشتری کسب کنید. ترکیب حلقه های نشان و سیستم نبردی که با دیگر شخصیت های تیم دارند، تنوع مبارزات را گسترش داده و دست مخاطب برای چیدمان استراتژی های مختلف باز است. در این بین می‌خواهم به این نکته اشاره کنم که بخش‌هایی در هاب بازی وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توانید کلاس خود و سایر هم تیمی‌های خود را ارتقا دهید و به فعالیت‌های مختلفی بپردازید. همچنین یک قسمت داخلی برای استفاده از Bond Point های خود برای ایجاد حلقه های نشان ثانویه (طبق داستان اصلی حلقه های نشان) برای شما وجود دارد. هم تیمی هایی که حلقه های نشان اصلی ندارند. وجود نمادهای دیگر در گیم پلی اعم از نمادهای اولیه و ثانویه در مبارزات بسیار موثر است و استفاده صحیح از آنها می تواند به مخاطب کمک کند.

تنها نقطه ضعف سیستم مبارزه و رتبه بندی بازی عدم تنوع آن است. خود کلاس ها ممکن است تنوع خوبی داشته باشند، اما زیرمجموعه های پیشرفته آنها فاقد تنوع مورد نیاز هستند و از طرف دیگر، ارتقای وضعیت آنچنان در مورد شخصیت صدق نمی کند. بنابراین از اواسط بازی دیگر تمایلی به تغییر کلاس یا زیر کلاس شخصیت ها وجود نخواهد داشت. سیستم سطح بندی کاراکترها نیز از طریق همین طبقه بندی ها و مجموعه XP انجام می شود. بالا بردن سطح کلاس/زیر کلاس قدرت رزمی کاراکتر را در مناطق مختلف افزایش می دهد و تیم توسعه دهنده نیز آیتم های مختلفی را آماده کرده است که با خرید آنها می توانید نقاط ضعف را تا حد مشخصی از کلاس خود ارتقا دهید.

انتخاب، قهرمان فیلم Fire Emblem Engage

در بازی Fire Emblem Engage از قدرت ویژه حلقه نشان استفاده کنید