نقد و بررسی بازی Bayonetta 3 – زومجی

هر یک از سه شخصیت اصلی بازی گیم پلی مخصوص به خود را دارند

Bayonetta 3، جدیدترین ساخته پلاتینیوم گیمز، دقیقا همان بازی هک اند اسلش دیوانه کننده و سرگرم کننده ای است که کاربران منتظر آن بودند. با بررسی این بازی با یک گیمر همراه باشید.

ویولا در محیط بیابانی Bayonetta 3

البته این پیچیدگی به این معنا نیست که شاهد روایتی احمقانه و بی اساس باشیم. داستان سرایی در سری Bayonetta همیشه تا حد امکان آسان و آرام بوده است و Bayonetta 3 با تمام شاخ و برگ داستانی خود، روایتی ساده و جذاب را ارائه می دهد. داستانی پر از صحنه های اکشن، دیوانه کننده و عجیب و غریب و وسترن که مخاطب را روی صندلی خود میخکوب می کند. همانطور که گفته شد، این بازی دارای دو پایان است، اولی ممکن است کمی مخاطب را گیج کند، اما پایان اصلی Bayonetta 3 شروعی تازه برای ماجراجویی های جدید است که ممکن است در نسخه های بعدی گسترش یابد.

نسخه سوم دارای پیچیده ترین داستان نسبت به نسخه های دیگر است

علاوه بر این، برخی از باس فایت ها در بازی مانند یک بازی مبارزه ای بازی می کنند. جایی که شما به شکل اژدهای شیطان صفت و قدرتمند Bayonetta در یک طرف تصویر و رئیس مورد نظر در سمت دیگر تصویر قرار گرفته و با یکدیگر مبارزه کنید. نکته جالب این است که مبارزات و المان های گیم پلی بازی فقط انجام نمی شود. در نبردهای ذکر شده با باس ها به دلیل پایین یا زیاد بودن فریم شلیک های معمولی (موردی که در بازی های مبارزه ای با دقت و جزئیات بیشتر مورد توجه قرار می گیرد)، گاز و گارد، اولویت های متفاوتی تعیین شد که توجه به آنها می تواند انجام شود یا در مراحل فرعی بازی ساید اسکرول، مخفی کاری نقش بسیار مهمی دارد و از طریق آن می توانید به راحتی دشمنان را از بین ببرید.

بازی Bayonetta 3 Chase

جدا از مراحل فرعی Bayonetta 3 که به خوبی طراحی شده اند، مراحل اصلی بازی نیز به خوبی طراحی شده و مخاطب را سرگرم می کند. یکی از ویژگی های سری Bayonetta شخصیت دیوانه بازی های Bayonetta و نحوه واکنش و تعامل او با اتفاقات و شخصیت های دنیای بازی است که در نسخه سوم شاهد این موارد هستیم. بایونتا در برخی از سکانس ها و مراحل به شخصیت های دیگر طعنه می زند و در برخی دیگر با حرکات نمایشی خود سعی می کند قدرت و اقتدار خود را به دشمن نشان دهد. هر مرحله نبردهای مختلفی دارد که هر نبرد به صورت یک آیه است.

بخوانید  Intel XeSS 1.3 در مقابل FSR و DLSS در Horizon Forbidden West می درخشد

مبارزه ویولا با دشمنان در Bayonetta 3

در همان زمان ویولا به لطف بایونتا در آخرین لحظه فرار کرد و وارد جهان شد یا بهتر است بگوییم وارد تایم لاین دیگری شد. بنابراین، ویولا وظیفه بزرگی بر عهده دارد و چیزی جز متقاعد کردن بایونتا از جدول زمانی جدید برای از بین بردن تکینگی نیست. دو نسخه قبلی Bayonetta جدول زمانی متفاوتی را نشان دادند و نسخه سوم نیز از این قاعده مستثنی نیست. با این حال، بازی و نحوه شروع آن، داستان را در یک تایم لاین جداگانه روایت می کند، اما هر چه جلوتر می رویم، سرنیزه های دیگری از دنیاهای دیگر را بیشتر می بینیم و نسخه سوم پیچیده ترین داستان را در مقایسه با نسخه های دیگر شامل می شود.

سیستم مبارزه بازی به گونه ای است که Bayonetta می تواند با مشت، لگد و اسلحه خود به دشمنان آسیب برساند، اما ضربات او به گونه ای طراحی شده است که هم کاربران حرفه ای این دسته از بازی ها و هم کاربران تازه کار می توانند به راحتی از مبارزات بازی لذت ببرند. به عبارت دیگر، بازدیدهای Bayonetta را می توان با ترکیب چند ترکیب دیگر ایجاد کرد، یا با اسپم کردن دکمه ها، می توانید یک ترکیب واحد را بردارید و آن را برای همه دشمنان اعمال کنید. از طریق داستان بازی، در طول ماجراجویی خود با Bayonta ها از خطوط زمانی دیگر مواجه خواهید شد و در پایان بازدید، می توانید سلاح ها و شیاطین آنها را در اختیار بگیرید.

این در حالی است که پنج سال از معرفی Bayonetta 3 می گذرد و در نهایت کاربران می توانند آخرین ساخته Platinum Games را تجربه کنند. Bayonetta 3 یک محصول هک اند اسلش شایسته و جذاب است که دارای یک نقص کوچک اما چشمگیر است که آن را از ادعای عنوان کامل ترین نسخه در این سری باز می دارد. داستان از جایی شروع می شود که بایونتا از نسخه اول با دختری به نام ویولا با سینگولاریتی مبارزه می کرد و این مبارزه منجر به شکست و مرگ بایونتا شد.

Bayonetta آماده می شود تا حریف خود را در Bayonetta 3 نابود کند

Bayonetta در وسط بازی Bayonetta 3

در ابتدا گفتم که در Bayonetta 3، بازیکن نه تنها وظیفه شخصیت Bayonetta را بر عهده دارد، بلکه شما بازی با جین و ویولا را نیز تجربه خواهید کرد. جین که صحنه های فرعی را انجام می دهد و شما برخی از صحنه های اصلی را با شخصیت ویولا انجام می دهید. از نظر مبارزه، سیستم مبارزه ویولا با بایونتا متفاوت است و حتی نحوه جاخالی دادن و استفاده از اسلوموشن در بازی برای ویولا متفاوت عمل می کند. گاهی اوقات شاهد تنوع و المان های مختلفی در گیم پلی یک بازی هستیم، اما چندان تاثیرگذار نیستند و فقط در خدمت پر محتوا هستند. این در حالی است که تمامی المان های گیم پلی و تنوع به منظور سرگرمی بیشتر مخاطبان با سلایق مختلف اعمال می شود و باید بگویم که پلاتینیوم گیمز در این راه موفق بوده است.

بخوانید  Wo Long: Fallen Dynasty Review - Souls-Like Of The Three Kingdoms

با این حال، کات سین ها و صحنه های اکشن در Bayonetta 3 به قدری خوب طراحی شده اند که می توانید گرافیک ضعیف بازی را تحمل کنید و به راحتی با آن کنار بیایید. جدا از موارد ذکر شده در قسمت طراحی، تمامی باس های بازی دارای طراحی منحصر به فردی هستند و برخی از آنها مخاطب را به چالش می کشند. البته این چالش به گونه ای نیست که شما را خسته کند، فقط باید از امکاناتی که بازی در اختیار شما قرار داده است استفاده کنید و استفاده مناسب و به موقع از مهارت های Bayonetta یا Viola چالشی را در نبرد با رئیسان از نظر فنی، Bayonetta 3 در سطح خوبی قرار دارد و چه در حالت دستی و چه در حالت Docked، بازی تجربه ای روان و پاسخگو را به شما ارائه می دهد.

پایان اصلی Bayonetta 3 یک شروع تازه برای ماجراهای جدید است که ممکن است در نسخه های بعدی گسترش یابد.

Bayonetta 3 یک بازی هک اند اسلش سوم شخص است که بازیکنان در اکثر مراحل Bayonetta را کنترل می کنند. استودیو پلاتینیوم گیمز از عناصر دیگر ژانرهای بازی های ویدیویی الهام گرفته و به آنها کمک کرده تا گیم پلی هیجان انگیز و متنوعی را خلق کند. به عبارت دیگر، Bayonetta 3 فقط یک بازی هک اند اسلش ساده نیست. در اینجا شاهد چهار مرحله فرعی هستیم که در ظاهر یک مرحله فرعی به حساب می آیند اما تاثیر زیادی در داستان بازی دارند و تکمیل آنها الزامی است. این چهار مرحله در قالب یک بازی اسکرول جانبی در اختیار عموم قرار می گیرد.

از طریق داستان بازی، در طول ماجراجویی خود با Bayonta ها از خطوط زمانی دیگر مواجه خواهید شد و در پایان بازدید، می توانید سلاح ها و شیاطین آنها را در اختیار بگیرید.

نمی توان انکار کرد که PlatinumGames مهارت خاصی در ساخت بازی های هک اند اسلش دارد. امروزه بازی ها و مجموعه های مختلفی توسط این استودیو ژاپنی ساخته شده است که این ادعا را به نمایش می گذارد که قطعا Bayonetta یکی از آنهاست. در مراسم اهدای جوایز بازی 2017 بود که Bayonetta 3 با انتشار یک تیزر کوتاه به نمایش درآمد و سپس در سکوت خبری قرار گرفت.

بخوانید  سرنوشت عجیب بازی The Day Before | از معرفی تا سقوط

همین امر باعث شد تا سیستم مبارزات بازی هم از نظر استفاده از شیاطین و هم استفاده از سلاح های مختلف از تنوع خوبی برخوردار باشد. بنابراین، بسته به سبک مبارزه خود، می توانید از دو سلاح به طور همزمان استفاده کنید. به عنوان مثال Ignis Araneae یک سلاح بسیار سریع است و به لطف آن می توانید با سرعت بالا در محیط حرکت کنید و در کمترین زمان ممکن ضربات متوالی را وارد کنید اما میزان آسیب وارد شده به دشمنان چندان زیاد نیست. از طرفی سلاح Ribbit Libido یک سلاح سنگین برای Bayonetta به حساب می آید اما آسیب بالایی را وارد می کند.

اژدهای Bayonetta در حال مبارزه با یک هومونکولوس در Bayonetta 3

پلاتینیوم گیمز هر مرحله از Bayonetta 3 را به عنوان یک قطعه موسیقی زیبا طراحی کرد که شامل آیات های مختلفی می باشد و در بین آنها آیه های فرعی در نظر گرفته شده است که اگر به دنبال چالش بیشتری هستید می توانید آنها را تکمیل کنید تا جوایز ارزشمندی دریافت کنید. تنها نقصی که در Bayonetta 3 یافت می شود مربوط به گرافیک بازی است.از زمان عرضه نینتندو سوییچ امروز، پلاتینیوم گیمز نشان داده است که می تواند محصولاتی را ارائه دهد که تجربه بصری لذت بخشی را ارائه دهد. این در حالی است که Bayonetta 3 در این زمینه عملکرد خوبی ندارد و شاهد محصولی تقریبا مشابه نسخه دوم عرضه شده در سال 2014 هستیم.

موسیقی و دیالوگ های Bayonetta 3 نیز به خوبی با اتمسفر و حال و هوای بازی مطابقت دارد.در طول نبرد با دشمنان عادی، باس ها و کات سین های سینمایی، شاهد موسیقی هایی هستیم که کاربر را در قلب نبرد یا کات سین قرار می دهد. صداگذاری و انتخاب دیالوگ شخصیت ها نیز به گونه ای است که شما با آنها ارتباط برقرار می کنید. در نهایت Bayonetta 3 را می توان تجربه ای عالی، هیجان انگیز و دیوانه کننده دانست که هر لحظه شما را غافلگیر می کند و اگرچه از نظر بصری ضعیف است، اما این ضعف مانع از آن نمی شود که از تجربه 13-15 ساعته خود لذت ببرید. خوش بگذره.