نحوه بازی Baldur’s Gate 3 در Steam Deck


Baldur’s Gate 3 قرار است در تاریخ 3 آگوست برای رایانه شخصی و 6 سپتامبر برای پلی استیشن 5 منتشر شود. کسانی که نسخه PC/Steam را دارند ممکن است بخواهند آن را در Steam Deck نیز بازی کنند. با این حال، در زمان نگارش این مقاله، این موضوع به طور کامل تأیید نشده است. این بدان معنی است که چند مشکل برای حل وجود دارد. راهنمای ما توضیح می دهد که چگونه می توانید Baldur’s Gate 3 را در Steam Deck بازی کنید، از جمله برخی از مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید.

نحوه بازی Baldur’s Gate 3 در Steam Deck

Baldur’s Gate 3 نوید یک کمپین عظیم را می دهد که می تواند تا 100 ساعت طول بکشد. و این فقط یک بازی استاندارد است، نه یک مسابقه کامل که در آن سعی کنید تمام نتایج و اسرار را پیدا کنید. احتمالاً نمی خواهید این همه زمان را در مقابل رایانه شخصی خود بنشینید. با این حال، اگر یک Steam Deck دارید، در اینجا چیزی است که باید بدانید اگر در نظر دارید یک گزینه بازی قابل حمل را امتحان کنید.

حافظه داخلی بزرگتر یا کارت MicroSD داشته باشید

اول از همه، Baldur’s Gate 3 یک بازی عظیم است، نه فقط به خاطر داستان و انتخاب هایش، بلکه به دلیل حجم نصب عظیم: 80.46 گیگابایت در زمان نگارش.

ارزان ترین نسخه با 64 گیگابایت به سادگی کافی نخواهد بود. به این ترتیب، بهتر است از نوع 256 یا 512 گیگابایتی استفاده کنید. همچنین می‌توانید از کارت microSD برای دادن فضای بیشتر به خود استفاده کنید.

بخوانید  Cyberpunk 2077 Phantom Liberty بالاترین بودجه توسعه CDPR تاکنون است

Vulkan باعث کرش می شود، بنابراین یک بار با فعال بودن DirectX 11 بازی را اجرا کنید

Baldur’s Gate 3 را می توان همانطور که هست روی Steam Deck نصب کرد (نه، نیازی به تغییر تنظیمات سازگاری پروتون نخواهید داشت). با این حال، چند هشدار وجود دارد:

  • شروع بازی لانچر Larian را باز می کند. زمانی که لغزنده را جابجا می کنید ممکن است گاهی ناپدید یا بازنشانی شود. مکان نما را با استفاده از انگشت شست سمت راست حرکت دهید، سپس در Get Started، ماشه سمت راست/RT را فشار دهید.
  • گزینه پیش فرض Vulkan است. هنگامی که در ابتدا آن را راه اندازی کردیم، این بازی را برای ما خراب کرد.
  • مطمئن شوید که به DirectX 11 سوئیچ کرده اید، سپس RT را با مکان نما روی دکمه Play فشار دهید.
توصیه می کنیم ابتدا به DirectX 11 ارتقا دهید زیرا Vulkan باعث خرابی می شود.
توصیه می کنیم ابتدا به DirectX 11 ارتقا دهید زیرا Vulkan باعث خرابی می شود.

لانچر را به طور کامل رد کنید

پس از یک بار راه اندازی بازی با فعال بودن DX11، می توانید آن را ببندید. سپس می خواهید کارهای زیر را انجام دهید:

  • بازی را دوباره انتخاب کنید و روی نماد چرخ دنده در سمت راست پنل کلیک کنید.
  • Properties را انتخاب کنید.
  • در برگه عمومی، به پایین بروید تا گزینه های راه اندازی را ببینید.
  • در کادر متن، عبارت زیر را تایپ کنید: –skip-launcher

دفعه بعد که بازی را انجام می‌دهید، از لانچر Larian صرفنظر می‌کنید، که به این معنی است که دیگر دردسری با مکان‌نما ندارید. علاوه بر این، DX11 اکنون گزینه پیش فرض خواهد بود.

از دستور skip launcher استفاده کنید تا بتوانید بازی را مستقیم و با DX11 فعال شروع کنید.
از دستور skip launcher استفاده کنید تا بتوانید بازی را مستقیم و با DX11 فعال شروع کنید.

تنظیمات پایین تر

اکنون شما آماده بازی Baldur’s Gate 3 در Steam Deck هستید. اما همچنان باید عمر باتری گوشی دستی را در نظر بگیرید. به این ترتیب، از منوی اصلی، به Options -> Video بروید و این تغییرات را انجام دهید تا از عمر باتری بیشتر لذت ببرید، اگر ترجیح می دهید:

  • وضوح تصویر: 1280×800
  • VSync: غیرفعال است
  • محدودیت نرخ فریم: روشن. 30 فریم بر ثانیه
  • پیش تنظیم عمومی: متوسط
  • کیفیت سایه: پایین
  • کیفیت ابر: پایین
بخوانید  Minecraft Artemis DLC به شما امکان سفر در فضا را می دهد

دستورات پیش فرض در مقابل ماوس و صفحه کلید

در پایان لازم به ذکر است که کنترل های مناسب هنوز به طور کامل اجرا نشده است. به عنوان مثال، انتخاب دستورات ممکن است سخت به نظر برسد و نتوانید دوربین را بچرخانید. به طور پیش‌فرض، می‌توانید از انگشت شست سمت راست برای حرکت مکان‌نما و ماشه سمت راست/RT برای کلیک کردن روی چیزی (مانند فرمان، دشمن یا مکان) استفاده کنید. این برای پاسخ‌های گفتگو نیز صدق می‌کند، زیرا برای انتخاب پاسخ باید RT را فشار دهید.

ما پیشنهاد می کنیم یک ماوس بلوتوث و راه اندازی صفحه کلید را امتحان کنید. در حالی که به یک تجربه صرفا قابل حمل منجر نمی شود، کنترل ها همچنان یادآور چیزی هستند که اگر روی رایانه شخصی بازی می کنید، انتظار دارید.

و این تنها چیزی است که برای بازی Baldur’s Gate 3 در Steam Deck باید بدانید. ما به زودی یک مرکز راهنمای بزرگ BG3 خواهیم داشت، پس با ما همراه باشید.

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر