نائوکی یوشیدا دلایل انحصاری بازی Final Fantasy 16 را توضیح می دهد

نمایی از شمشیر کلایو در فاینال فانتزی 16

سازنده بازی Final Fantasy 16 در مورد این موتور جدید گفت: توسعه هر دو بازی Forspoken و Final Fantasy 16 تقریباً همزمان آغاز شد، البته در توسعه Final Fantasy 16 از موتوری استفاده می کنیم که مخصوص این بازی طراحی شده است. بنابراین فناوری های استفاده شده در این بازی مشابه Forspoken نیست.

سازنده بازی Final Fantasy 16 پشتیبانی فنی و تبلیغاتی سونی را از دلایل مهم انحصاری بودن این بازی برای پلی استیشن 5 می داند.

اسکوئر انیکس در حال توسعه بازی Final Fantasy 16 است که به صورت انحصاری بر روی کنسول پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد. Final Fantasy 16 اعلام کرد که طرفداران بلافاصله پس از اتمام منتظر انتشار این بازی بر روی کامپیوتر هستند این مدت نباید 6 ماه باشد.

همراه با مصاحبه، یوشیدا در چت دیگری با Wccftech تایید کرد که Final Fantasy 16 بر روی یک موتور کاملاً جدید توسعه خواهد یافت و به نظر می رسد سونی در توسعه آن به Square Enix کمک کرده است. به نظر می رسد این نیز دلیل دیگری برای عرضه انحصاری جدیدترین بازی Final Fantasy بر روی کنسول پلی استیشن 5 باشد.

همچنین، با توسعه ندادن بازی برای چندین پلتفرم مختلف، می‌توانیم ساعت‌های بیشتری را صرف توسعه مواردی مانند ساخت بازی و بهینه‌سازی آن کنیم. همچنین، ما می‌توانیم تبلیغات جهانی را با سونی انجام دهیم، که گاهی باعث می‌شود به این فکر کنم که چقدر می‌تواند درآمدزایی داشته باشد. “پشتیبانی فنی و تبلیغاتی فرصت هایی هستند که ما دوست داریم دریافت کنیم.”

می توانید نظرات خود را در مورد آخرین اخبار دنیای بازی با تیم یک گیمر و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

بخوانید  کارت گرافیک انویدیا RTX 4060 با کاهش قیمت مواجه شد

یوشیدا در ادامه توضیح داد: «از دیدگاه ما، پشتیبانی فنی که از سونی دریافت می‌کنیم عامل مهمی در تضمین قراردادهای انحصاری است. در حین توسعه این بازی، ما بازی را به همراه مهندسان بخش سرگرمی های تعاملی سونی توسعه دادیم. این بچه ها با مواد خوب هستند [پلی استیشن 5] آنها ما را می شناختند و در زمینه بهینه سازی حمایت قوی از آنها گرفتیم که بدون همکاری آنها امکان پذیر نبود.

بازی Final Fantasy 16 قرار است در تاریخ 1 جولای 1402 (22 ژوئن 2023) بر روی کنسول پلی استیشن 5 منتشر شود.

در همین رابطه اخیراً نائوکی یوشیدا در مصاحبه ای با وب سایت بازی ژاپنی 4Gamer به دلایل انحصاری بازی Final Fantasy 16 برای پلی استیشن 5 اشاره کرده است که به گفته این سازنده، سونی در واقع یکی از توسعه دهندگان این بازی است و از نزدیک با آن همکاری می کند. Square Enix برای اطمینان از بهینه سازی کامل بازی برای پلی استیشن 5. علاوه بر همکاری سونی در توسعه Final Fantasy 16، به نظر می رسد که Square Enix از قدرت تبلیغات و بازاریابی سونی نیز سود زیادی خواهد برد.