میکروب های روده 160 سال است که دمای بدن ما را کاهش می دهند

رابرت دیکسونیک میکروبیولوژیست و ایمونولوژیست در دانشگاه میشیگان معتقد است که پاسخ دمای بدن در سپسیس بسیار مهم است و به پیش بینی احتمال مرگ یا زنده ماندن بیمار کمک می کند. دیکسون خاطرنشان می کند که دانشمندان هنوز نمی دانند چه چیزی باعث این تنوع می شود و آیا می توان آن را برای کمک به بیماران تغییر داد.

این امکان وجود دارد که با تحقیقات بیشتر بتوانیم راه هایی برای تغییر میکروبیوم روده پیدا کنیم و در نتیجه بر دمای بدن انسان تأثیر بگذاریم. این پیشرفت می تواند چشم انداز افراد مبتلا به بیماری هایی مانند سپسیس را بهبود بخشد. به گفته بنگرز، دما یک عامل حیاتی است. زیرا به راحتی قابل اندازه گیری است و اطلاعات مهمی در مورد وضعیت التهابی و متابولیکی بدن به دست می دهد.

معرفی باکتری های روده به عنوان عامل اصلی خنک شدن بدن ما در 150 سال گذشته کافی نیست. اما این فرضیه جالب نشان می دهد که چگونه میکروبیوم های روده با دمای بدن ما ارتباط دارند. ترقه را بکشمتخصص داخلی دانشگاه میشیگان می گوید:

پس از مطالعه نمونه های باکتری روده از 116 بیمار سپسیس، تیم تحقیقاتی متوجه تغییرات قابل توجهی در میکروبیوتای آنها شدند. تغییراتی که به تغییرات دمای بدن این افراد مربوط می شود.

این مطالعه در مجله American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine منتشر شده است.

آزمایش‌هایی که روی موش‌های دارای باکتری میکروبیوم و بدون این باکتری انجام شد، نشان می‌دهد که دمای پایه بدن موش‌های بدون میکروبیوم کمتر از دمای بدن گروه دیگر است. این در حالی است که درمان آنتی بیوتیکی دمای بدن این موش ها را نیز کاهش داد. علاوه بر این، در انسان و موش، باکتری های مرتبط با نوسانات دمای بدن به نظر می رسد از نوع مشابهی باشند.

بخوانید  بررسی آیفون ۱۴ پرو مکس اپل