موردانتظارترین بازی های سال ۲۰۲۳ + تاریخ انتشار


سال ۲۰۲۲ با تمام بازی‌های بزرگ و کوچکی که داشت، چندی پیش به پایان رسید و انصافا هم در این سال، آثار ارزشمندی را تجربه کردیم؛ از گاد آو وار و الدن رینگ گرفته تا بازی‌های مستقل مختلف و آثاری که تبدیل به موفقیتی غیرمنتظره شدند. درست است که زمان زیادی از آغاز سال ۲۰۲۳ نگذشته، ولی تا اینجا هم بازی‌های مختلفی برای عرضه در این سال برنامه‌ریزی شده‌اند. در این ویدیو و مقاله، می‌خواهیم نگاهی به این بازی‌ها داشته باشیم؛ پس لطفا اول ویدیو زیر را تماشا کنید تا نگاهی کلی به برخی از بازی‌هایی با تاریخ مشخص داشته باشیم و بعد هم مفصل‌تر راجع به بازی‌های ۲۰۲۳ صحبت خواهیم کرد:

ویدیوی آپارات به‌زودی

برای حمایت از یک گیمر، لطفا ویدیو را در یوتیوب تماشا کنید


موردانتظارترین بازی های سال ۲۰۲۳

خب ابتدا سراغ بازی‌هایی برویم که تاریخ انتشار مشخصی دارند و در صورتی که تأخیر نخورند، زمان در دسترس قرار گرفتن آن‌ها مشخص شده است. ترتیب این بازی‌ها براساس زمان انتشار است.

شخصیت فری از بازی forspoken در حال مبارزه با اژدها

۱- بازی Forspoken

  • تاریخ انتشار: ۲۴ ژانویه (۴ بهمن)
  • پلتفرم: پلی استیشن 5 و کامپیوتر

یکی از اولین بازی‌های مهم سال ۲۰۲۳، بازی Forspoken، محصول استودیو Luminous Productions است که اسکوئر انیکس هم آن را منتشر خواهد کرد. این بازی، اولین پروژه استودیو به‌حساب می‌آید که البته اعضای آن، سابقه کار روی آثاری مثل فاینال فانتزی ۱۳ را دارند. اسکوئر انیکس حساب زیادی روی بازی Forspoken باز کرده و دمویی هم که اخیرا از آن منتشر شد، نوید تجربه خوبی را می‌دهد.

داستان بازی در مورد شخصیتی به نام Frey است و با اثری اکشن نقش آفرینی و جهان‌باز روبه‌رو خواهیم بود. گیمر‌ها برای نبرد با دشمنان می‌توانند از قدرت‌های جادویی شخصیت اصلی هم استفاده کنند و امکان ارتقای مهارت‌های او هم فراهم است. Frey همچنین مهارت بالایی در حرکت سریع در محیط و بالا رفتن از سکو‌ها دارد و این موضوع هم جنبه تازه‌ای به بازی بخشیده است. Forspoken برای دو سال در انحصار کنسولی پلی استیشن 5 خواهد بود و با‌توجه به نسخه دموی آن و توضیحات سازندگان، باید انتظار یک گرافیک نسل نهمی واقعی را هم از آن داشته باشیم.

کاوش آیراک در سفینه بازی Dead Space Remake

۲- نسخه ریمیک بازی Dead Space

  • تاریخ انتشار: ۲۷ ژانویه (۷ بهمن)
  • پلتفرم: پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و اس، کامپیوتر

Dead Space یکی از آن مجموعه‌های شدیدا محبوب در سبک ترسناک است و شایعه‌های ساخته‌شدن نسخه ریمیک آن خیلی وقت بود که به‌گوش می‌رسید. درنهایت سال ۲۰۲۱ بود که الکترونیک آرتز رسما ریمیک نسخه اول مجموعه را تایید کرد و قرار بود بازی سال ۲۰۲۲ منتشر شود که بعد تا ۲۷ ژانویه امسال (۷ بهمن) تأخیر خورد.

ساخت نسخه ریمیک بازی به استودیو موتیو واگذار شده و آن‌ها اعلام کرده‌اند که قصد تغییر جزییاتی مثل داستان را ندارند تا حس و حال نسخه اصلی حفظ شود. به همین دلیل کماکان با آیزاک کلارک همراه خواهیم شد و ماجراجویی آشنا و ترسناکش در ایشیمورا را دنبال خواهیم کرد. نمایش‌های بازی، نوید پیشرفت‌های زیادی را در زمینه بصری می‌دهند و مکانیک‌های کلی بازی هم تغییراتی خواهند داشت تا تجربه‌ای در کل روان‌تر و در عین حال وفادار به نسخه اصلی ارائه دهند. سازندگان همچنین اعلام کردند که مخصوصا SSD کنسول‌های نسل نهمی، باعث خواهد شد تا تجربه‌ای بدون وقفه را شاهد باشیم.

بازی Hogwarts Legacy با محوریت چرخیدن در جهان جادویی هری پاتر

۳- بازی Hogwarts Legacy

  • تاریخ انتشار: ۱۰ فوریه (۲۱ بهمن)
  • پلتفرم: پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و اس، کامپیوتر

Hogwarts Legacy بدون شک یکی از مورد‌انتظار‌ترین بازی‌های سال، مخصوصا برای طرفداران مجموعه هری پاتر به‌حساب می‌آید. تصور اینکه بتوان در نقش یک دانش‌آموز مدرسه هاگوارتز پا به این جهان جادویی گذاشت و در آن به ماجراجویی پرداخت به حد کافی هیجان‌انگیز است و وقتی این را کنار نمایش‌های امیدوارکننده بازی بگذاریم، قطعا این هیجان بیشتر هم می‌شود.

Hogwarts Legacy البته قرار نیست تکرار داستان آشنای هری پاتر و آنچه که در فیلم‌ها دیده یا کتاب‌ها خوانده‌ایم باشد. وقایع بازی سال‌ها قبل‌تر از اتفاق‌های هری پاتر رخ می‌دهند و بازیکنان می‌توانند انتخاب کنند که عضو کدام یک از چهار گروه مدرسه باشند. پس از آن شرکت در کلاس‌ها، یاد گرفتن جادو‌های مختلف و حتی ساخت معجون جزو روند بازی خواهند بود. علاوه‌بر این داستانی مرموز و عجیب هم در بازی خواهیم داشت که اگر این‌چنین نباشد، قطعا هیجانی هم در کار نخواهد بود! Hogwarts Legacy علاوه‌بر خود مدرسه، قرار است مناطق دیگری مثل جنگل ممنوعه یا دهکده هاگزمید را هم شامل شود و در هرکدام ماجراهایی برای گیمر در نظر گرفته است.

پوستر بازی Company of Heroes 3

۴- بازی Company of Heroes 3

  • تاریخ انتشار: ۲۳ فوریه (۴ اسفند)
  • پلتفرم: کامپیوتر

Company of Heroes 3 یکی دیگر از بازی‌های مهم امسال است که فعلا فقط نسخه کامپیوتر آن تاریخ انتشار مشخصی دارد و با اینکه نسخه کنسول‌های نسل نهمی بازی هم تایید شده، ولی فعلا زمان انتشار آن‌ها مشخص نیست. مجموعه Company of Heroes بدون شک جزو موفق‌ترین بازی‌های استراتژی است و مخصوصا از نسخه اول آن، همیشه به‌عنوان یکی از بهترین‌های این ژانر یاد می‌شود. حال استودیو رلیک قصد دارد تا با Company of Heroes 3، یک بار دیگر این موفقیت‌ها را تکرار کند.

بخوانید  یوبی سافت مالکیت The Crew را از خریداران به دست آورده است

Company of Heroes 3 قرار است در بخش کمپین خود، بازیکنان را هم با نیرو‌های متفقین و هم متحدین همراه کند و برای این منظور، به‌جای مأموریت‌های آشنایی که در نسخه‌های قبلی یا کلا بازی‌های مرتبط با جنگ جهانی دوم دیده‌ایم، مخاطب را به نبرد‌هایی در شمال آفریقا و همینطور ایتالیا خواهد برد. بازی یک سری ویژگی‌های جدید هم دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به امکان متوقف کردن بازی برای دادن دستورها تاکتیکی و بعد به جریان انداختن دوباره آن اشاره کرد. یک بازی استراتژی درجه‌یک چیزی است که خیلی از گیمر‌ها را خوشحال می‌کند و امیدواریم Company of Heroes 3 بتواند چنین اثری باشد.

الی در بازی The Last of Us Part I (ریمیک لست آو آس)

۵- نسخه کامپیوتر بازی The Last of Us Part I

  • تاریخ انتشار: ۳ مارس (۱۲ اسفند)
  • پلتفرم: کامپیوتر

سونی طی سال‌های اخیر، پای برخی از کاراکتر‌های محبوبش مثل کریتوس، الوی یا نیتن دریک را به پلتفرم کامپیوتر هم باز کرده و این بار، قرار است شاهد حضور جوئل و الی دوست‌داشتنی در این پلتفرم باشیم. بازی The Last of Us Part I سال گذشته به‌عنوان یک نسخه بهبود‌یافته از لست آو آس ۱ منتشر شد و حسابی هم مورد‌استقبال قرار گرفت. پیشرفت‌های گرافیکی بازی و البته تغییراتی که روند کلی آن را کمی شبیه به نسخه دوم کرده بودند، باعث شدند تا بازی چیزی بیشتر از یک نسخه بهبود‌یافته ساده باشد و ۳ مارس (۱۲ اسفند) کاربران پی سی هم قادر به تجربه این بازی خواهند بود.

انتشار بازی The Last of Us Part I برای پی سی از این جهت هم مهم است که شاید باعث شود در ادامه آن شاهد تایید و انتشار نسخه دوم هم برای این پلتفرم باشیم.

پرش با اسب در بازی Wo Long: Fallen Dynasty

۶- بازی Wo Long: Fallen Dynasty

تاریخ انتشار: ۳ مارس (۱۲ اسفند)

پلتفرم: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس و ایکس و کامپیوتر

استودیو تیم نینجا با مجموعه Nioh توانست یکی از بهترین آثار الهام‌گرفته از مجموعه سولز را خلق کند که ضمن داشتن المان‌هایی از این بازی‌ها، هویت و اصالت خاص خودش را هم داشت و یک تقلید صرف نبود. این استودیو این بار قصد دارد موفقیت‌های خودش را با بازی Wo Long: Fallen Dynasty تکرار کند که چندی پیش یک نسخه دمو هم از آن منتشر شد و طرفداران را بیش‌ازپیش امیدوار کرد.

Wo Long: Fallen Dynasty بازیکنان را به دوره سه پادشاهی می‌برد و البته که عناصر ماورایی را به وقایع این دوره اضافه می‌کند. بازیکنان در نقش کاراکتری قرار می‌گیرند که می‌توانند او را با تمام جزییات و به‌شکل دلخواه بسازند و پس از آن باید به نبرد با دشمنان مختلف بروند. درکنار حرکات و سلاح‌های مختلف برای مبارزه، جادو‌هایی هم در اختیار گیمر خواهد بود و از طرفی دیگر، می‌توانید یک هیولای همراه را هم انتخاب و در نبرد‌ها استفاده کنید. بازی Wo Long: Fallen Dynasty باتوجه‌به نمایش‌ها و نسخه دمو از نظر بصری هم اثر خوبی به‌نظر می‌رسد و باید دید موفق به تکرار موفقیت‌های Nioh خواهد شد یا خیر.

کال در Star Wars Jedi: Survivor

۷- بازی Star Wars Jedi: Survivor

  • تاریخ انتشار: ۱۷ مارس (۲۶ اسفند)
  • پلتفرم: پلی استیشن 5، ایکس باکس سری اس و ایکس و کامیپپوتر

بازی Star Wars Jedi: Fallen Order به‌قدری خوش‌ساخت بود که حتی افرادی که هیچوقت طرفداران پر و پاقرص استار وارز هم به‌حساب نمی‌آمدند، با آن ارتباط برقرار کردند و از تجربه‌اش لذت بردند. حال قرار است دنباله این بازی با نام Star Wars Jedi: Survivor در تاریخ ۱۷ مارس (۲۶ اسفند) منتشر شود و یک بار دیگر ما را با شخصیت Cal Kestis همراه کند.

بسیاری از ویژگی‌های مثبت نسخه قبلی قرار است در این نسخه هم وجود داشته باشند و البته که شاهد پیشرفت‌هایی هم در زمینه گیم‌پلی خواهیم بود و مثلا کال می‌تواند به شیوه‌های جدید و کارامد‌تری از شمشیر نوری خود استفاده کند یا به شکلی بهتر از «نیرو» برای آسیب رساندن به دشمنان بهره ببرد. وقایع بازی هم پنج سال پس از اتفاق‌های Fallen Order جریان خواهند داشت و شاهد تهدید جدید و مرموزی خواهیم بود که باید به نبرد با آن برویم. سازندگان بازی در استودیو ریسپاون اعلام کرده‌اند که به‌لطف ویژگی‌هایی چون Ray Tracing، آن‌ها قادر به ارائه کیفیتی به‌مراتب بالاتر از تمام ساخته‌های قبلی خودشان از حیث بصری خواهند بود.

بخوانید  نمایش گیم پلی و محیط های مختلف در فیلم بازسازی Super Mario RPG

لیان با چاقویی در دست در بازی Resident Evil 4 Remake

۸- ریمیک بازی Resident Evil 4

  • تاریخ انتشار: ۲۴ مارس (۴ فروردین)
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری اس و ایکس و کامپیوتر

کپکام در ادامه ریمیک نسخه‌های قدیمی مجموعه رزیدنت ایول، این بار به‌سراغ Resident Evil 4، ساخته فراموش‌نشدنی و انقلابی شینجی میکامی رفته که قرار است ۴ فروردین منتشر شود و می‌تواند یک بازی ایده‌آل برای تجربه در ایام عید نوروز باشد و یک بار دیگر، همراه‌با لیان اس کندی دوست‌داشتنی، به ماجراجویی در روستایی وحشتناک و عجیب بپردازیم.

با‌توجه به آنچه که از نمایش‌های بازی تا الان دیدیم، به‌نظر می‌رسد Resident Evil 4 قرار است وفاداری بالایی به نسخه اصلی داشته باشد؛ البته که برخی جنبه‌ها دچار تغییر هم شده‌اند ولی ساختار کلی بازی حفظ شده و راستش را بخواهید، این تصمیم درستی هم به‌نظر می‌رسد؛ چرا که رزیدنت ایول 4 اصلی هنوز هم از حیث مکانیک‌ها اثر ارزشمندی است و تجربه آن می‌تواند برای خیلی‌ها راضی‌کننده باشد. طبیعی است که پیشرفت مهم دیگر بازی هم جنبه‌های بصری آن است و شاهد گرافیکی امروز و چشم‌نواز خواهیم بود.

شخصیت بازی Dead Island 2 نشسته در استخر

۹- بازی Dead Island 2

  • تاریخ انتشار: ۲۸ آوریل (۸ اردیبهشت)
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس و ایکس و کامپیوتر

بازی Dead Island 2 اولین‌بار در سال ۲۰۱۴ معرفی شد و از آن زمان تا الان، سه استودیو مختلف روی این بازی کار کرده‌اند! همین اتفاق باعث می‌شود تا به کیفیت بازی شک کنیم ولی خب از طرفی هم نسخه اول دد آیلند، با همه ضعف‌هایش، آنقدر بازی و تجربه زامبی‌کشی مفرحی بود که اگر نسخه دوم بتواند همان سطح کیفیت را با استاندارد‌های امروزی هم ارائه دهد، می‌توان ساعت‌ها سرگرم تجربه آن شد.

Dead Island 2 قرار است بازیکنان را به کالیفرنیا ببرد که چند ماه پس از وقایع نسخه اول، پلیس آمریکا آن‌جا را به‌دلیل ظاهر شدن زامبی‌ها قرنطینه کرده است. بازیکنان در نقش شخصیت‌های بازی باید به نبرد با این موجودات بروند و در این راه سلاح‌های مختلفی خواهند داشت و ویژگی‌هایی چون ساخت و ساز هم در بازی در دسترس خواهند بود.

لینک در بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

۱۰- بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

  • تاریخ انتشار: ۱۲ می (۲۲ اردیبهشت)
  • پلتفرم: نینتندو سوییچ

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild را بدون شک می‌توان یکی از مهم‌ترین آثار دهه گذشته دانست که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و حتی خیلی از آن‌هایی را که قبلا هیچ تجربه‌ای از مجموعه افسانه زلدا نداشتند، شیفته خود کرد. جهان پویا و شگفت‌انگیز بازی درکنار طراحی کلی بسیار با‌کیفیت آن، باعث شدند تا تجربه‌ای واقعا درجه‌یک داشته باشیم که شاید هنوز هم خیلی‌ها هر از گاهی سری به آن می‌زنند. همین کافی است تا دنباله این بازی با نام The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom، یکی از مهم‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ باشد.

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom هم قرار است جهانی بزرگ، مملو از انواع و اقسام فعالیت‌ها ارائه دهد و البته ویژگی‌های جدیدی مثل جزیره‌هایی بر فراز ابر‌ها هم خواهیم داشت. بازی، در مراسم‌هایی مثل گیم اواردز ۲۰۲۲ یا جوایز گلدن جوی‌استیک هم به‌عنوان مورد‌انتظار‌ترین بازی سال ۲۰۲۳ انتخاب شده و انتظار می‌رود یک بار دیگر کاربران سوییچ و کلا گیمر‌ها با اثری ارزشمند روبه‌رو باشند.

بازی سوایساید اسکواد استودیو راک استدی با حضور هارلی کوئین

۱۱- بازی Suicide Squad: Kill the Justice League

  • تاریخ انتشار: ۲۶ می (۵ خرداد)
  • پلتفرم: پلی استیشن 5، ایکس باکس سری اس و ایکس و کامپیوتر

علاقه‌مندان به بتمن و کلا آثار ابرقهرمانی، قطعا کیفیت بالای بازی‌های بتمن استودیو راک‌استدی را فراموش نکرده‌اند و خب این استودیو، قرار است در سال ۲۰۲۳ با بازی Suicide Squad: Kill the Justice League، بازگشتی دوباره به این جهان دوست‌داشتنی داشته باشد؛ البته با این تفاوت که دیگر خبری از بتمن به‌عنوان کاراکتر محوری و اصلی نیست و به‌جای آن، با اعضای گروه Suicide Squad همراه خواهیم شد؛ البته که بتمن کماکان در بازی حضور خواهد داشت و از قضا آخرین نقش‌آفرینی کوین کانروی در نقش این شخصیت هم مربوط‌به همین بازی است.

Suicide Squad: Kill the Justice League را هم می‌توان به‌صورت تک‌نفره تجربه و در لحظه به‌صورت دلخواه بین چهار عضو گروه سوییچ کرد و از حالت تجربه Co-Op هم پشتیبانی می‌شود و چهار بازیکن درکنار هم می‌توانند به نبرد با دشمنان در جهان بازی بروند. این بازی، پتانسیل بالایی برای موفقیت خواهد داشت و باید دید راک‌استدی باز هم می‌توان خاطره خوبی از خودش به‌جا بگذارد یا خیر.

شخصیت های بازی Street Fighter 6

۱۲- بازی Street Fighter 6

  • تاریخ انتشار: ۲ ژوئن (۱۲ خرداد)
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری اس و ایکس و کامپیوتر
بخوانید  ارائه فناوری DLSS در بیش از ۲۰۰ بازی مختلف

ریمیک رزیدنت ایول 4 تنها بازی تایید‌شده کپکام با تاریخ مشخص برای سال ۲۰۲۳ نیست و آن‌ها ۲ ژوئن (۱۲ خرداد) هم بازی Street Fighter 6 را روانه بازار خواهند کرد. مجموعه استریت فایتر همواره یکی از بهترین بازی‌های سبک مبارزه‌ای به‌حساب می‌آید و نسخه جدید آن هم قصد دارد ادامه‌دهنده این مسیرِ موفقیت باشد.

کپکام برای زمان عرضه بازی، ۱۸ شخصیت مختلف را در نظر گرفته که برخی از آن‌ها کاملا جدید هستند. علاوه‌بر این، استریت فایتر ۶ بخشی داستانی هم خواهد داشت که به‌گفته سازندگان، یک تجربه اکشن و ادونچر به‌حساب می‌آید. نمایش‌های بازی همچنین نوید جلوه‌های بصری چشم‌نوازی را هم می‌دهند و ترکیب همه این‌ها با گیم‌پلی پرجزییات همیشگی مجموعه، می‌تواند بازی را تبدیل به اثری شدیدا هیجان‌انگیز برای علاقه‌مندان ژانر مبارزه‌ای کند.

شخصیت های بازی Diablo 4

۱۳- بازی Diablo IV

  • تاریخ انتشار: ۶ ژوئن (۱۶ خرداد)
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس و ایکس و کامپیوتر

بله این واقعیت، غیرقابل انکار است که شرکت بلیزارد در برخی از ساخته‌های اخیرش تصمیم‌های عجیبی گرفته و مثلا ریمستر وارکرفت ۳ را با وضعیتی نه‌چندان مناسب روانه بازار کرد یا اخیرا هم در نسخه موبایل دیابلو به‌معنی واقعی کلمه شور خرید‌های درون برنامه‌ای را درآورد؛ بااین‌حال بلیزارد هنوز هم برای خیلی‌ها یادآور آثار بسیار ارزشمندی است و خب به همین دلیل نمی‌توان برای Diablo IV هیجان‌زده نبود.

Diablo IV پس از وقایع بسته الحاقی دیابلو ۳ جریان خواهد داشت و بازیکنان می‌توانند از بین کلاس‌های موجود، شخصیت خودشان را انتخاب کنند و روانه نبرد با شیاطین و نیرو‌های اهریمنی شوند. هنگام صحبت از دیابلو، فراتر از تمام ویژگی‌های مثبت این مجموعه، نمی‌توان از گیم‌پلی و نبرد‌های اعتیادآور آن صحبت نکرد و خب نمایش‌های نسخه جدید هم نشان می‌دهند که کماکان شاهد این ویژگی مثبت در بازی خواهیم بود. بلیزارد اعلام کرده که دیابلو ۴ قرار نیست شامل خرید‌های درون برنامه‌ای به سبک نسخه موبایل بازی باشد و امیدواریم این بازی، بتواند اثری در حد نام دیابلو و بلیزارد باشد.

شخصیت مرد در بازی Final Fantasy XVI

۱۴- بازی Final Fantasy XVI

  • تاریخ انتشار: ۲۲ ژوئن (۱ تیر)
  • پلتفرم: پلی استیشن 5

۲۲ ژوئن و مصادف با اولین روز از تابستان ۱۴۰۲ هم یک بازی انحصاری بزرگ برای پلی استیشن 5 داریم و Final Fantasy XVI از راه خواهد رسید. شانزدهمین نسخه از مجموعه فاینال فانتزی به‌وسیله اسکوئر انیکس ساخته و منتشر خواهد شد و تجربه‌ای اکشن و نقش آفرینی است. بازی، گیمر‌ها را به جهان Valisthea خواهد برد و در آن شاهد نبرد‌هایی همزمان با ترکیب ضربه‌های سلاح و قابلیت‌های جادویی خواهیم بود. جهانی عظیم هم ویژگی دیگری در بازی است و مخصوصا سازندگان اعلام کرده‌اند که قصد دارند در این بازی، قدرت خود در خلق اثری نسل نهمی را هم به‌تصویر بکشند و می‌توان انتظار تجربه‌ای چشم‌نواز را داشت.

به هر حال فاینال فانتزی هم اثری شدیدا محبوب است و انتظار می‌رود سازندگان هم برای نسخه جدیدِ اصلی آن سنگ‌تمام بگذارند و بتوانند طرفداران زیاد این مجموعه را راضی کنند.

شخصیت اصلی بازی Alan Wake 2 ایستاده در نور

بازی‌های بدون تاریخ انتشار دقیق:

علاوه‌بر آثاری که بالاتر مرور کردیم، بازی‌هایی هم داریم که برای سال ۲۰۲۳ تایید شده‌اند ولی فعلا تاریخ انتشار دقیقی ندارند. در ادامه فهرست این بازی‌ها را هم می‌توانید به‌ترتیب حروف الفبا مشاهده کنید. به مرور زمان و با تغییراتی که در تاریخ انتشار بازی‌ها رخ می‌دهد، این مقاله را به‌روزرسانی خواهیم کرد.

  • بازی Alan Wake 2
  • بازی Armored Core VI: Fires of Rubicon
  • بازی Assassin’s Creed Mirage
  • بازی Avatar: Frontiers of Pandora (تایید‌شده برای سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴)
  • نسخه نهایی بازی Baldur’s Gate III
  • بازی Final Fantasy VII Rebirth (تایید‌شده برای اواخر ۲۰۲۳ یا اواخر ۲۰۲۴)
  • بازی Forza Motorsport
  • بازی Hollow Knight: Silksong
  • بازی Lies of P
  • بازی Lords of the Fallen
  • بازی Marvel’s Spider-Man 2
  • بازی Oxenfree 2: Lost Signals
  • بازی Payday 3
  • بازی Redfall
  • بازی Remnant 2
  • بازی Returnal
  • بازی Starfield
  • بازی S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
  • بازی System Shock 3
  • بازی The Outlast Trials

در پایان لطفا بگویید که به‌نظر شما مهم‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ کدام‌ها هستند و بیش‌تر چشم‌انتظار چه آثاری هستید؟


پرسش‌های متداول

۱- مهم ترین بازی های سال ۲۰۲۳ کدام‌اند؟

از مهم ترین بازی های سال ۲۰۲۳ می‌توان به Alan Wake 2، Starfield و The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom اشاره کرد. فهرست کامل بازی‌های مهم سال ۲۰۲۳ را می‌توانید در یک گیمر بخوانید

۲- کدام بازی‌های بزرگ سال ۲۰۲۳ تاریخ انتشار مشخصی دارند؟

بازی‌هایی مثل Hogwarts Legacy، نسخه کامپیوتر بازی The Last of Us Part I و ریمیک بازی Resident Evil 4 تاریخ انتشار مشخص دارند که می‌توانید تاریخ دقیق را در یک گیمر بخوانید