مهلت تصمیم کمیسیون اتحادیه اروپا در مورد قرارداد اکتیویژن بلیزارد تمدید شد

آخرین مهلت برای اعلام نتیجه مذاکرات قرارداد اکتیویژن بلیزارد

رگولاتورهای اروپایی اطلاعات جدیدی را در مورد زمان برگزاری جلسات تصمیم گیری درباره ادغام مایکروسافت با Activision Blizzard اعلام کرده اند و مهلت تصویب یا عدم تایید بزرگترین قرارداد مایکروسافت را تا 10 روز تا 25 آوریل به عقب می اندازند. تاریخ صنعت بازی های ویدیویی. , 2023. 5 مه 1402) آخرین فرصت برای اعلام نتیجه نهایی در نظر گرفته شود. به این ترتیب، نظر سازمان تنظیم مقررات رقابت و بازار بریتانیا (CMA) و کمیسیون تجارت نیوزلند در روزهای 26 و 28 آوریل (6 و 8 اردیبهشت) ارائه خواهد شد.

اتحادیه اروپا جز این اطلاعیه کوتاه جزئیات بیشتری در مورد پرونده مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد ارائه نکرد. برخلاف کمیسیون اروپا که تمام تحلیل ها و تصمیمات خود را در مورد پرونده هایی که به آن سپرده شده است پشت درهای بسته انجام می دهد، CMA تاکنون اطلاعات زیادی در این زمینه در اختیار رسانه ها قرار داده است.

کمیسیون اتحادیه اروپا آخرین فرصت برای اعلام تصمیم نهایی درباره قرارداد ادغام اکتیویژن بلیزارد با مایکروسافت را تا آوریل به تعویق انداخت.

این نگرانی وجود دارد که با این خرید مایکروسافت در زمینه عرضه آثار محبوب این شرکت به ویژه بازی های سری کالاف دیوتی به انحصار تبدیل شود. در هر صورت مایکروسافت با عقد قرارداد با نینتندو و انویدیا از انتشار این بازی بر روی پلتفرم های بیشتری خبر داد.

فیل اسپنسر، رئیس بخش بازی‌های مایکروسافت، اخیراً گفته است که آینده ایکس باکس به معامله با Activision Blizzard وابسته نیست و حتی اگر این معامله متوقف شود، Xbox به کار خود ادامه خواهد داد. رئیس ایکس باکس پس از ارائه یک جلسه توجیهی به کمیسیون اروپا که در آن از قرارداد 69 میلیارد دلاری برای خرید اکتیویژن بلیزارد دفاع کرد، به تلاش خود ادامه خواهد داد تا مقامات سازمان را متقاعد کند که این معامله به جنبه رقابتی بازار لطمه ای وارد نخواهد کرد. .

بخوانید  نگاه کلی به بازی Evil West با پخش تریلر جدید این اثر