مهلت اداره رقابت بریتانیا تا قرارداد Activision و Microsoft تمدید شد

یکی از نگرانی های CMA این است که آیا این معامله می تواند بر توانایی پلی استیشن برای رقابت تأثیر بگذارد یا خیر. در این زمان، سازمان به نام روز 10 اسفند (اول اسفند) زمان انتشار گزارش نهایی و تصمیم آن در خصوص ادغام مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد بود. اما اکنون سازمان رقابت و بازار می‌گوید زمان تحقیق هشت هفته تمدید شده است و به طرز جالبی می‌افزاید: «دلایل خاصی وجود دارد که نمی‌توان گزارش نهایی را در دوره مرجع تهیه و منتشر کرد».

سازمان رقابت بریتانیا اعلام کرده است که تحقیقات این شرکت در مورد تصاحب اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت به مدت هشت هفته تمدید شده است.

سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) مرحله دوم تحقیقات عمیق خود را در مورد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت تمدید کرده است. سازمان رقابت بریتانیا در ژوئیه سال گذشته تحقیقاتی را درباره این معامله آغاز کرد. برای اینکه بفهمیم آیا این ادغام به رقابت و در نهایت مشتریان آسیب می زند یا خیر. در ماه اکتبر، این سازمان اعلام کرد که این معامله وارد مرحله دوم بررسی شده است.

اکنون آخرین بار برای اعلام گزارش CMA در 6 می 1402 (26 آوریل) است. اما این سازمان هدف خود را تکمیل تحقیقات در اسرع وقت و قبل از این تاریخ اعلام کرده است. لازم به ذکر است که اخیرا کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است که قصد دارد برای جلوگیری از خرید 68.7 میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت اقدام قانونی کند.

مارتین کولمنرئیس گروه تحقیقاتی توضیح داد: گروه پژوهشی در اتخاذ این تصمیم به مقیاس و پیچیدگی این تحقیق و لزوم در نظر گرفتن حجم عظیمی از شواهد علاوه بر مدارک ارائه شده توسط طرف اول و طرف تجاری؛ به همین ترتیب، نیاز به زمان کافی برای بررسی کامل و مناسب نظرات در پاسخ به یافته های آزمایشی گروه به موقع و با هدف رسیدن به تصمیم نهایی در حالی که کاملاً منطقی در مهلت های قانونی است.

بخوانید  چگونه Prince Of Persia: The Lost Crown به الهامات انیمه شونن خود تکیه می کند