منابع آگاه Activision نگران هستند که قرارداد این شرکت با مایکروسافت ممکن است شکست بخورد

اما رویترز هفته گذشته گزارش داد که مایکروسافت از ارائه راه حل های حقوقی به تنظیم کنندگان اتحادیه اروپا قبل از تحقیقات گسترده ای که قرار است در 8 نوامبر آغاز شود، خودداری کرده است. به مایکروسافت این فرصت داده شد تا اسنادی را به اتحادیه اروپا ارائه دهد که تضمین کننده انتشار بازی هایی مانند Call of Duty در پلی استیشن قبل از شروع بازرسی ها بود، اما از انجام این کار خودداری کرد. البته این شرکت می تواند بعدا و در طی مراحل تحقیقاتی این کار را انجام دهد.

در شرایطی که مقامات رقابت در ایالات متحده، انگلستان و اتحادیه اروپا در حال بررسی دقیق پرونده تصاحب استودیوهای اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت هستند، مدتی است که احتمال شکست این توافق مطرح شده است. مایکروسافت Activision Blizzard را با قیمت 95 دلار برای هر سهم خریداری کرد که منجر به معامله 69 میلیارد دلاری با سازنده بازی هایی مانند Call of Duty شد.

کلی گریفن، تحلیلگر MoffettNathanson نیز معتقد است که نمی توان مایکروسافت را تحت این قرارداد به عنوان خریدار مجبور به پذیرش شرایط سخت کرد. با این حال، اگر کمیسیون اتحادیه اروپا، سازمان رقابت و تجارت بریتانیا و کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده این قرارداد را لغو کنند، مایکروسافت باید 3 میلیارد دلار خسارت به Activision Blizzard بپردازد که البته هزینه طاقت‌فرسایی برای این 1.7 دلار نیست. تریلیون غول فناوری

با این حال، مایکروسافت باید از نظر قانونی تمام تلاش خود را برای تکمیل این قرارداد انجام دهد. چرا که اکتیویژن علاوه بر این غرامت، می تواند مایکروسافت را به بهم ریختن عمدی این قرارداد متهم کند و این پرونده را از مجاری قانونی پیگیری کند. ارزش سهام اکتیویژن در حال حاضر 10 درصد کمتر از ارزش ثبت شده قبل از تصاحب این شرکت توسط مایکروسافت است. این در حالی است که قبل از انتشار این خبر، این شرکت با اتهامات متعددی در زمینه سوء استفاده از کارکنان و مسائل اخلاقی مواجه بود.

بخوانید  بهترین بازی های پلی استیشن ویتا | 20 بازی برتر + امتیاز

فیل اسپنسر، رئیس بخش بازی های مایکروسافت، علناً اعلام کرده است که این شرکت قصد دارد بازی های محبوب اکتیویژن بلیزارد، از جمله سری Call of Duty را به کنسول های پلی استیشن بیاورد و حتی پلتفرم های دیگری مانند نینتندو سوییچ را نیز در نظر بگیرد.

افزودن اکتیویژن بلیزارد به زیر مجموعه مایکروسافت

ارزش سهام اکتیویژن بلیزارد از زمانی که اعلام شد مایکروسافت در حال خرید این شرکت است به بیش از 82 دلار رسیده بود، اما پس از اینکه نگرانی هایی مبنی بر عدم انجام این معامله به دلیل نقض اصول رقابت در صنعت بازی مطرح شد، ارزش سهام این شرکت به زیر 73 دلار سقوط کرد که نشان می دهد برخی از سهامداران این نگرانی را جدی گرفته و خواستار فروش سهام خود شده اند.

برخی منابع آگاه به نیویورک پست گفتند که مایکروسافت با رابطه نسبتاً خوبی که طی سال‌ها با رگولاتورها در مقایسه با متا (فیس‌بوک) یا گوگل داشته است، انتظار چنین سطح بالایی از سختگیری را در مورد معامله نداشت و برنامه‌های آنها کمی است. بی نظم. تاکنون، این وعده‌هایی است که مایکروسافت به آژانس‌های ضدانحصار و رقبایی مانند سونی می‌دهد که به شدت با این معامله مخالفت کرده‌اند.

برخی از تحلیلگران و منتقدان ادعا می کنند که با وجود اظهارات مایکروسافت مبنی بر عرضه بازی های Callof Duty بر روی پلی استیشن، انحصار احتمالی این برند محبوب برای کنسول های ایکس باکس یکی از مهم ترین دلایل تمایل مایکروسافت به انعقاد این قرارداد و الزام قانونی این شرکت به چشم پوشی از انحصاری بودن آن است. این گزینه ممکن است باعث شود مایکروسافت از این توافقنامه خارج شود.

بخوانید  Xur امروز کجاست؟ (۲ تا ۶ ژوئن) آیتم های عجیب و غریب Destiny 2 و راهنمای مکان Xur

منابع نزدیک به اکتیویژن بلیزارد، به نقل از نیویورک پست، ابراز نگرانی کردند که معامله مایکروسافت برای خرید این شرکت ممکن است تایید نشود.