مقدمه سریال Sugar کالین فارل در یک اثر جدید نوآر است

Sugar یک سریال جنایی، درام و معمایی جدید از سرویس استریم اپل تی وی پلاس است که دارای ژانر نسبتا نئو نوآر است و توجه بسیاری از منتقدان را به خود جلب کرده است.

اواخر سال 2021 بود که بسیاری از شرکت ها در تلاش بودند تا حقوق تولید و پخش سریال Sugar را بدست آورند. این سریال از ابتدا کالین فارل را به عنوان گزینه اصلی خود برای ایفای نقش مرکزی داشت. در نهایت اپل تی‌وی پلاس در آن نبرد پیروز شد و چند ماه بعد این سریال توسط خود سرویس استریم تولید شد و کالین فارل رسماً به جمع بازیگران پیوست. با گذشت زمان، کربی هاول باپتیست، امی رایان، دنیس بوتسکاریس، الکس هرناندز و لیندزی پولسیفر به بازیگران اصلی پیوستند. این سریال آمریکایی شامل 8 قسمت به کارگردانی فرناندو میرلس و آدام آرکین است. همچنین توسط مارک پروتوسویچ ساخته شد.

در خلاصه داستان سریال Sugar آمده است: یک بازپرس خصوصی به نام جان شوگر در مورد پرونده اولیویا سگل و ناپدید شدن مرموز او، دختری که نوه یک تهیه کننده افسانه ای هالیوود است، تحقیق می کند. این سریال که شامل یک داستان پلیسی معمایی است و حول محور یک کارآگاه در لس آنجلس می چرخد، به عنوان برداشتی معاصر توصیف شده است که تعریف دیگری از ژانر را به مخاطب نشان می دهد. در ابتدای سریال با خود جان شوگر در توکیو آشنا می شویم. جایی که با یک مقدمه سیاه و سفید، با این کارشناس مستقل آشنا می‌شویم که به شدت افراد گمشده را پیدا می‌کند.

کالین فارل در شوگر سگی را نوازش می کند

پس از ردیابی پسر ربوده شده یک رئیس یاکوزا، شوگر به سرعت به لس آنجلس احضار می شود. مورد جدید جان شوگر، نوه جاناتان سیگل است که بدون هیچ ردی ناپدید شد. از آنجایی که اولیویا یک معتاد بود، پدرش به نام برنی معتقد است که دلیل پنهان شدن او بازگشت او به دنیای اعتیاد است. اگرچه دوست و همکار نزدیک شوگر، رابی، به او در مورد این رابطه هشدار می دهد، اما شوگر مصمم است به انگیزه های دیگر به این رابطه پایان دهد. حالا این وسواس و علاقه شدیدی که Sugar در این مورد دارد، کاملاً در تضاد با رمز و راز خسته کننده و بی مزه ای است که به مخاطب نشان داده می شود.

بخوانید  11 برنامه تلویزیونی نتفلیکس لغو شده یا در سال 2023 به پایان می رسد (تاکنون)

ما به زودی متوجه می شویم که شکر عاشق تماشای فیلم و سینما است. دلیلش این است که او این را از ابتدا تا انتها می گوید. در قسمت هایی از سریال نیز شاهد قسمت هایی از غروب غروب، غرامت مضاعف، لمس شیطان و دیگر آثار فوق العاده ای هستیم که هیچ ربطی به داستان ندارند. اتفاقی که به وضوح نشان می دهد که سریال Sugar تا چه حد از استانداردهای خودش فاصله دارد. منتقدان و بینندگانی که Sugar را تماشا کردند تا حد زیادی آن را دوست داشتند و امتیاز بالایی به آن دادند. 66 منتقد در Rotten Tomatoes 82% از سریال Sugar راضی بودند.

کالین فارل و کربی در سریال Sugar

در مجموع، آنها فکر می کردند: «یک فیلم نوآر غرق در فرهنگ کلاسیک می تواند از رشته های قوی تری برای همراهی با سبک گسترده خود استفاده کند، اما عملکرد درخشان کالین فارل باعث می شود چیزهای جذاب و جذابی حفظ شود.» سریال در IMDB به آن امتیاز 7.8 از 10 داد. در متاکریتیک، Sugar چندان خوش شانس نبود و توانست از 25 منتقد، امتیاز 67 از 100 را به دست آورد بزرگترین نقطه قوت کالین فارل بود که تحمل کرد تقریباً به تنهایی بار سنگینی است.

یکی از انتقادات منتقدان به این سریال این است که سریال Sugar تا اواسط بازی ماهیت واقعی خود را فاش نمی کند. جایی که یک توسعه مضحک و تا حدودی ناشیانه ایده کاملا جدیدی را مطرح می کند که در مسیر روشن و منسجمی قرار ندارد. تا آن زمان، بینندگان می توانند مسیر بهتری را از طریق این هشت قسمت دنبال کنند و یک راز خوب را کشف کنند. اما خوب، این نیز با دیالوگ های ناشیانه و اجرای سفت تضعیف می شود. تعدادی از منتقدان حتی فکر می کردند که شاید بخش بزرگی از بینندگان این پیچ و تاب را دریافت نکنند و تا این حد پیش نروند.

بخوانید  بهترین معاملات هدست بازی Early Prime Day برای PS5، Xbox و PC

کالین فارل و امی رایان در بار در Sugar

در بالا اشاره کردیم که در قسمت هایی از داستان قسمت هایی از فیلم های مختلف نمایش داده می شود که شاید در آن لحظه هیچ ربطی به داستان نداشته باشد. اما با گذشت زمان، اتفاقاتی در طول سریال رخ می دهد که باعث می شود فیلم های مختلف هالیوودی در این مجموعه ادامه دهند و راه را برای الهامات دیگر باز می کنند. با گذشت زمان، این همه چیزهایی را که مخاطب تا آن زمان دیده است خراب می کند، شاید آنها را مجبور کند که قسمت های قبلی را دوباره تماشا کنند تا سرنخ هایی را که ندیده اند، با دقت بیشتری جستجو کنند. با وجود نقاط ضعفی که قبلا ذکر شد، سری Sugar ایده های جالبی را با ترکیب ژانرها و عناصر مختلف ارائه می دهد. اگرچه ادعای تعریف و ابداع ژانر را ندارد.


سریالی شبیه به سریال Sugar

تیموتی اولیفانت با والتر گوگینز در فیلم Justified

سلسله توجیه

سریال موجه

بازیگران: تیموتی اولیفانت، والتون گوگینز و جوئل کارتر

سال انتشار: 2010 تا 2015

خلاصه: مارشال ایالات متحده رایلان گیونز یک قانونگذار مدرن قرن نوزدهمی است که عدالت را به گونه ای اجرا می کند که مجرمان را هدف قرار می دهد و او را در تضاد با مافوق خود قرار می دهد. این درگیری ها باعث می شود که مافوقش او را به منطقه دیگری از ایالات متحده منصوب کنند. در واقع شهری که در آن بزرگ شده است. او فردی پیر، لجباز، کم حرف و نجیب است که کارش را بسیار دوست دارد، اما رحم نمی کند. اگر کمی عمیق تر بگردید، مردی عصبانی خواهید یافت که در روستایی کنتاکی بزرگ شده است. این در مورد پدر سرکش نیز صدق می کند. او در مورد آنچه که نمی خواهد باشد بیشتر از آنچه که هست می داند.


Sam Spade در سری Monsieur Spade به ماشین تکیه داده است

سلسله آقای اسپید

بخوانید  ناسا فضاپیمای دارت را به سیارک دیمورفوس کوبید و جهان پخش زنده آن را تماشا کرد

سریال مستر اسپید

بازیگران: کلیو اوون، کارا باسم و دانی منوچ

سال انتشار: 2024

خلاصه: داستان در سال 1963 اتفاق می افتد، جایی که کارآگاه افسانه ای سم اسپید در جنوب فرانسه از دوران بازنشستگی خود لذت می برد. زندگی اسپید در بوزولیس بسیار آرام و لذت بخش است. برخلاف روزهایی که در سانفرانسیسکو کارآگاه خصوصی بود. اما وقتی شایعاتی مبنی بر بازگشت رقیب قدیمی او منتشر شد، همه چیز تغییر می کند. شش راهبه محبوب در یک صومعه محلی به طرز وحشیانه ای به قتل رسیدند. در حالی که شهر غمگین است، رازهای مهم فاش می شود و سرنخ های جدیدی ایجاد می شود. اسپید می‌آموزد که قتل‌ها به نوعی با کودکی مرموز مرتبط است که گفته می‌شود دارای قدرت‌های ماوراء طبیعی است.


Volkor Bruch به عنوان شخصیت اصلی با کلاه و کت بارانی در لابی بابل برلین ایستاده است.

سلسله بابل برلین

سریال بابیلون برلین

بازیگران: ولکر بروخ، لیو لیزا فریس و پیتر کورت

سال انتشار: 2017 تا به امروز

خلاصه: داستان سریال در برلین در آخرین سال‌های جمهوری وایمار که در سال 1929 آغاز شد، اتفاق می‌افتد. این داستان حول محور Jeroen Roth، بازرس پلیسی می‌چرخد که از کلن مأموریت می‌یابد تا یک شبکه اخاذی را طی یک عملیات مخفی از بین ببرد. از سوی دیگر، شخصی به نام شارلوت ریتر است که روزها منشی پلیس و شب ها افسر پلیس است. کسی که آرزو دارد بازپرس پلیس شود. این اثر آلمانی که متعلق به ژانر نئو نوآر است بر اساس مجموعه رمان های فولکر کوچر با عنوان «گرون راث» ساخته شده است.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر