معرفی کنسول دستی ASUS ROG Ally; رقیب جدید Steam Deck

کنسول ROG Ally مبتنی بر SoC ساخت شرکت AMD است که بر پایه پردازنده های سری Zen 4 و تراشه های گرافیکی RDNA 3 این شرکت که به طور ویژه برای این محصول تولید شده است، ساخته شده است. بنابراین با سخت افزار نسبتا مدرنی که برای این ابعاد کاملا مناسب به نظر می رسد و همچنین صفحه نمایش 1080p با نرخ رفرش 120 هرتز مواجه هستیم.

کنسول دستی Asus ROG Ally

از طرفی به نظر می رسد ایسوس در زمینه سیستم خنک کننده ROG Ally عملکرد خوبی داشته است. Dave2D با تحسین عملکرد بی صدا سیستم خنک کننده این دستگاه در تست، گفت که حجم فن این دستگاه در سنگین ترین بارها به 20 دسی بل می رسد که در مقایسه با 37 دسی بل کنسول Steam Deck، عدد کمتری است.

در حالی که در ابتدا شبیه شوخی اول آوریل دیگری به نظر می رسید، ایسوس اکنون تایید کرده است که در حال توسعه رقیبی برای Steam Deck است. کنسول دستی ایسوس ROG Ally در واقع یک رایانه شخصی بازی دستی است که پیش از تایید رسمی ایسوس در هفته گذشته، چندین بار به آن اشاره شده بود.

ایسوس سرانجام تایید کرد که کنسول دستی ROG Ally که ظاهراً با Steam Deck رقابت خواهد کرد، به خوبی در دست ساخت است و در حال حاضر در مرحله آزمایش نهایی است.

ایسوس هنوز تاریخ عرضه یا جزئیات قیمت کنسول ROG Ally را ارائه نکرده است.

در شرایطی که ایسوس هنوز جزییات خاصی از مشخصات فنی ROG Ally را به جز سیستم عامل ویندوز 11 اعلام نکرده است، کانال یوتیوب Dave2D اطلاعات خوبی از سخت افزار و قابلیت های این دستگاه دارد.

بخوانید  احتمال ساخت چندین فیلم جدید براساس بتمن با محوریت شخصیت‌های شرور

اگرچه Asus ROG Ally به طور پیش فرض با سیستم عامل ویندوز 11 راه اندازی شده است، اما یک لانچر بازی اختصاصی توسط ایسوس طراحی شده است که رابط کاربری آن بر اساس این لانچر طراحی شده است.