معرفی کاگایا اوبویاشیکی، رهبر ارتش شیطان کش!

انیمه شیطان کیش یکی از سریال های جذابی محسوب می شود که با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده است. از آنجایی که بهار امسال شاهد انتشار فصل جدید این انیمه هستیم، به معرفی شخصیت دیگری از این انیمه می پردازیم.

کاگایا اوبایاشیکی یکی از شخصیت های فرعی انیمه جذاب و دوست داشتنی Devil Slayer (Kimetsu no Yaiba) است. او نود و هفتمین فرمانده ارتش شیطان کش است که اغلب همسالان و زیردستانش اویاکاتا-ساما از او یاد می کنند. او همچنین رئیس خانواده اوبویاشیکی است.

کاگایا اوبویاشیکی رهبر ارتش شیطان کش است

از نظر ظاهر، کاگایا دارای پوست روشن و موهای مشکی است که تا شانه هایش می رسد. او از نوعی نفرین رنج می برد که باعث می شود به آرامی بمیرد، نفرینی که او را تا زمان مرگ رها نمی کند و به تدریج در بدنش پخش می شود. از طرفی ظاهر عمومی پوستش پوسیده و از بین می رفت و تداوم این مشکل چشمانش را تحت تاثیر قرار داده و نابینا می کرد. با این حال، حتی شیطانی مانند موزان کیبوتسوجی نیز نمی توانست قدرت و شخصیت او را نادیده بگیرد.

قبل از پرداختن به این شخصیت و بررسی جنبه های مختلف زندگی او یادآور می شویم که شاید در توضیحات ارائه شده به گوشه هایی از زندگی یا سرنوشت گذشته وی اشاره شده باشد. پس اگر علاقه ای به خواندن مانگای این اثر ندارید و با دیدن انیمه سریال شیطان کیش داستان را دنبال می کنید، پیشنهاد می کنیم این کار را انجام دهید. هشدار اسپویلر جدی بگیر

کاگایا اوبویاشیکی در کنار دو دختر در انیمیشن Demon Slayer

چه ویژگی هایی باعث می شود کاگایا تا این حد موثر باشد؟

شاید یکی از بارزترین ویژگی های شخصیتی کاگایا آرامش او باشد. در عین حال از اعضای ارتش شیطان مراقبت می کند و مانند فرزندان خود آنها را گرامی می دارد. کاگایا در هر زمینه ای انتقاد شنیده و با آن برخورد کرده است، به نقاط ضعف خود واقف است و با خود و دیگران صادق است. در عین حال، ناتوانی او در تبدیل شدن به یک شیطان کش واقعی که قادر به کشتن شیاطین باشد، بزرگترین نقطه ضعف او محسوب می شود. این موضوع واضح تر به نظر می رسد، به خصوص که او رهبر ارتش شیطان کشان است.

برای جبران این کمبود، او همیشه به یاد تک تک اعضای ارتش شیطان کش است و هر روز به قبرستان سر می‌زند تا برای اعضای فوت شده طلب آمرزش کند. او به این کار ادامه می دهد تا جایی که به دلیل بیماری قادر به حرکت نیست و در این مرحله مجبور می شود این برنامه روزانه را کنار بگذارد.

طبیعتاً نباید این رفتار ملایم را با ضعف او اشتباه گرفت، زیرا کاگایا به دقت هر موقعیت و موقعیتی را بررسی می کند و همیشه سعی می کند بدون تعصب خاصی توجه لازم را داشته باشد و منصفانه و عاقلانه در مورد موقعیت قضاوت کند. به عنوان مثال، او را می بینیم که وضعیت تانجیرو و نزوکو را بررسی می کند و بدون تعصب آن را می پذیرد، حتی از هدفی که آنها برای رسیدن به آن تلاش می کردند دفاع می کند. از دیدگاه دیگران، نحوه صحبت او معمولاً بسیار مؤدبانه در عین ملایمت و آرامش ظاهر می شود.

بخوانید  Pokemon Scarlet و Violet Shiny Hunters دو دستاورد مفید جدید را کشف کردند

تنگن و کاگایا اوبویاشیکی، رهبر ارتش شیطان کش در فضای باز

از هنرهای دیگر او می توان به استفاده از کلام یا تغییر لحن بیان اشاره کرد که مخاطب را به شنیدن دقیق سخنان او و درک مسائل از دیدگاه او تشویق می کند. کلمات عاقلانه همراه با شخصیت کاریزماتیک و تکان دهنده کاگا باعث می شود افرادی مانند مویچیرو توکیتو منفی یا سونمی شینازوگاوا عصبی به راحتی به صحبت های او گوش دهند و او و تصمیماتش را درک کنند.

با این حال، اجازه ندهید این مهربانی شما را فریب دهد، زیرا کاگایا می تواند در مواقع لزوم با نزدیکان خود سختگیر باشد. این سخت گیری شاید بیشتر از این باشد زیرا او می داند که به دلیل نفرین و سلامتی ضعیف، شانس کمی برای یافتن جانشین بعدی دارد و باید آنها را برای پذیرش نقش بالقوه خود در آینده آماده کند. اما در این صورت هم همین هاله آرامش و لطافت او را احاطه کرده و محبت او را در دل دیگران عمیق می کند.

اما در زیر این شخصیت ملایم و مهربان، کاگویا نفرتی عمیق و سوزان پنهان می کند که نوک آن به سمت کیبوتس است. او که موذن را دلیل زندگی نفرین شده خانواده اش می داند، بی صدا خشم خود را بر سر این دیو اهریمنی خالی می کند، بی آنکه ترس و تردیدی از خود نشان دهد; او را خطاب قرار می دهد. کاگایا به عمد و با کنایه چندین بار قصد موزان از تبدیل شدن به موجودی جاودانه و جاودانه را به چالش می کشد و با جسارت اعلام می کند که در نهایت این آرزو را برآورده نخواهد کرد. این راه را تا مرگ ادامه داد و تا آخرین نفس سعی کرد موذن را به دام امنیت کاذب بکشاند.

اما ما نمی‌توانیم این واقعیت را نادیده بگیریم که موزان، علی‌رغم تمام نفرتی که نسبت به کاگایا احساس می‌کرد، در عین حال نمی‌توانست حس شگفتی خود را از شخصیت خاص و کنترلش بر احساسات خود نادیده بگیرد. به عبارت دیگر، موزان کاملا شگفت زده شد و متوجه شد که تا آن زمان او را دست کم گرفته بود و تلاش هایش برای شکست دادن کاگایا با شکست مواجه شد.

بخوانید  The Legend Of Zelda: Tears Of The Kingdom این بار دستور غذا دارد

کاگایا با یک خبرنگار که روی دستش فریاد می زند در کنار عکسی از چهره موزان کیبوتسوجی

توانایی ها و قدرت های کاگایا اوبایاشیکی

یکی از توانایی های متمایز کاگایا توانایی پنهان کردن احساسات است. کاگایا توانایی زیادی در پنهان کردن احساسات خود دارد و در مواقع لزوم می تواند آنها را به صورت کنترل شده نشان دهد. او از این مهارت برای حفظ آرامش خود و فریب دیگران استفاده می کند تا آنها نتوانند او و شخصیت او را به درستی درک کنند. همانطور که گفته شد، این وضعیت زمانی که کاگایا با کیبوتسمان موزان ملاقات کرد، که در واقع از توانایی شگفت انگیز او در پنهان کردن ماهیت واقعی خود شگفت زده شد، جلوه بیشتری پیدا کرد.

از سوی دیگر، صدای آرام و لحن ملایم از ویژگی های ثابت کاگایا بود، زیرا او توانایی کنترل دیگران را فقط با لحن صدا و آهنگ کلامش داشت. این خصوصیتی است که در دوران مدرن نیز به خوبی شناخته شده است و بیشتر افراد کاریزماتیک از آن بهره می برند. کسانی که می توانند از این طریق بر مخاطبان زیادی تأثیر بگذارند و حتی آنها را به سمت و سوی خاصی هدایت کنند.

کاگایا اوبویاشیکی به همراه هاشیرا از ارتش شیطان کش

یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه کاگایا اوبویاشیکی، ادراک فراحسی او است. کاگایا به راحتی می تواند وجود انسان ها و شیاطین را درک کند. به عنوان مثال، پس از وقایع کوه ناتاگومو، با وجود اینکه کاگایا به دلیل پیشرفت بیماری از هر دو چشم نابینا بود، بلافاصله از حضور هاشیرا مطلع شد و از دیدار مجدد آنها ابراز خوشحالی کرد. از طرف دیگر، او حضور موزان را در املاک اوبویاشیکی نیز احساس کرد و با وجود اینکه چشمانش کاملاً با بانداژ پوشانده شده بود، او را درک کرد که نه چندان دور بیرون مزرعه ایستاده و توانایی های حسی شگفت انگیز خود را نشان می دهد.

کاگایا و سایر اعضای خانواده اوبویاشیکی سطح بالایی از بینش دارند که به آنها کمک می کند از درگیر شدن در حوادث و موقعیت های فاجعه آمیز خودداری کنند. از طریق همین غریزه، کاگایا در برخی موارد بارها پیش بینی می کرد و البته در نهایت پیش بینی های او درست به اثبات رسید. او حتی به طور دقیق پیش بینی کرد که تنها نقطه ضعف موزان خورشید است. او همچنین حدس زد که برای اولین بار در صدها سال، دوازده کیزوکی اعضای ارشد و برجسته خود را از دست خواهند داد، که با کشته شدن جیوتارو و داکی این موضوع ثابت شد. در نهایت شاهد شکل گیری نبرد نهایی بین ارتش شیطان کش و شیاطین بزرگ هستیم که در اواخر عمر او اتفاق می افتد.

کاگایا خونریزی صورت دارد

بررسی چند واقعیت جالب در مورد کاگایا اوبویاشیکی

  • همان طور که گفتیم بیماری ای که این شخصیت از آن رنج می برد ناشی از نفرینی است که بر خانواده اوبایوشیکی تحمیل شده است. این ریشه در نقش آنها در تولد شیطان اصلی دارد. این بیماری که نوعی اختلال ژنتیکی است از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود. مشکلی که بدن آنها را ضعیف و درمانده کرد و عمر اعضای این خانواده را به کمتر از سی سال رساند.
  • پدر کاگایا در نوزده سالگی خودکشی کرد. زیرا او تحمل شهادت و از دست دادن اعضای ارتش شیطان کش و نیروهای تحت امر خود را نداشت. از سوی دیگر، برادران و خواهران کاگایا خیلی زود از دنیا رفتند و در نتیجه زمانی که تنها چهار سال داشت، ریاست خانواده اش را به ارث برد.
  • همه پسران متولد شده در خانواده اوبویاشیکی قبل از سی سالگی می میرند. دختران این خانواده باید در سیزده سالگی ازدواج کنند و نام خانوادگی خود را تغییر دهند وگرنه این نفرین آنها را کنترل می کند و بر اثر تصادف یا بیماری جان خود را از دست می دهند.
  • وجود خانواده اوبویاشیکی در دنیای شیطان کش از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا آنها مسئول سازماندهی و هدایت ارتش شیطان کش و دفاع از بشریت هستند. کاگایا به دلیل فداکاری، خرد و از خودگذشتگی تزلزل ناپذیر قهرمان داستان است. که با همه سختی ها و رنج بیماری، حمایت و علم خود را از حشیره و لشکر مرگبار شیاطین دریغ نمی کند. بنابراین تصادفی نیست که آنها ستونی از قدرت و خرد در جهان محسوب می شوند که برای محافظت از آن جان خود را به خطر انداختند.
  • شخصیت آمنه همسر کاگایا اوبویاشیکی است که شاید نقش او در دنیای انیمیشن Devil Slayer به طور گسترده مورد بررسی قرار نگرفته باشد، اما حضور او به عنوان شریک زندگی کاگایا روی این شخصیت و ثبات او تأثیر دارد. او با حمایت عاطفی از همسرش، راه را برای انجام مسئولیت های بزرگش برای او هموار می کند و توانایی او را برای تحمل و یافتن آرامش تقویت می کند.
  • کاگایا و همسرش یک پسر و چند دختر دارند. پسرش Kiriya راه پدرش را ادامه می دهد و دو دخترش نیز نقش مهمی در نبرد نهایی ارتش شیطان کش با موزان کیبوتسوجی دارند.
بخوانید  Bungie همچنان برنده دعوا علیه متقلبان Destiny 2 برای میلیون ها دلار است

با مرور این نکات به پایان این مقاله رسیدیم، در نهایت نظر شما در مورد این رهبر ارتش شیطان کشان چیست؟ آیا شما هم او را یک رهبر کاریزماتیک و توانا می دانید؟ ما مشتاق شنیدن نظرات شما عزیزان هستیم، پس فراموش نکنید که آنها را با ما در میان بگذارید

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر