معرفی مهم ترین راه های مهاجرت به کانادا

عنوان: معرفی مهم ترین راه های مهاجرت به کانادا

 

مهاجرت به کانادا

کانادا به عنوان بهترین کشور دنیا برای مهاجرت شناخته می شود و سالانه هزاران نفر به کانادا مهاجرت می کنند. این کشور دارای بیمه درمانی رایگان برای مهاجران حتی پس از داشتن اقامت دائم، آزادی های فردی و اجتماعی، ثبات سیاسی و امنیت اجتماعی، رفاه اجتماعی، حقوق برابر و سیستم آموزشی با کیفیت است. در بالای لیست مقاصد قرار دارد. از آنجایی که این کشور یکی از مهم ترین مقاصد مهاجرتی در بین ایرانیان است، آشنایی با روش های مهاجرت و اخذ اقامت بیش از پیش احساس می شود. در این مقاله سعی کرده ایم به سوالات شما در زمینه مهاجرت به کانادا پاسخ دهیم و نکاتی در مورد راه های مهاجرت به کانادا در اختیار شما قرار دهیم.

نحوه مهاجرت به کانادا:

به طور کلی، رویه های اصلی رایج و کاملا قانونی (به جز پناهندگی) که در صورت رعایت صحیح تمامی مراحل مهاجرت، پرونده مهاجرتی به صورت دقیق و یکپارچه بایگانی و پردازش شود و سایر شرایط رعایت شود، ویزا می گیرد و در نهایت فرد در کانادا مهاجرت افراد، مراحل به شرح زیر است.

 مهاجرت تحصیلی به کانادا:

کانادا یکی از 5 کشور برتر دنیا برای تحصیل است. این کشور با دانشگاه های علمی بالا در جهان است که سالانه افراد زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می کند. کانادا پذیرای دانشجویان کشورهای مختلف جهان است و سالانه 400 هزار دانشجو جذب می کند. 26 دانشگاه این کشور دارای بهترین استانداردهای دنیا هستند. سه دانشگاه برتر آن عبارتند از دانشگاه تورنتو، مک گیل و بریتیش کلمبیا. کانادا یکی از تحصیلکرده ترین جوامع است و حدود 60 درصد از جمعیت آن دارای مدرک کالج یا دانشگاه هستند. شما می توانید در حین تحصیل در کانادا نیز در کانادا زندگی کنید. پس از اتمام تحصیلات مهندسی یا پزشکی در کانادا، می توانید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار تبدیل کرده و در این کشور بمانید و شغل مورد نظر خود را پیدا کنید.

برای تحصیل در کانادا، اولین قدم این است که برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید. این به شما اجازه می دهد تا اقامت و پذیرش خود را در دانشگاه های کانادا ادامه دهید. در کانادا دانشگاه ها و برنامه های تحصیلی متعددی وجود دارد که می توانید با کسب اطلاعات در مورد آنها بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. تحصیل در کانادا به زبان های انگلیسی و فرانسوی و در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا امکان پذیر است.

بخوانید  معرفی فصل جدید کالاف دیوتی موبایل Call of Duty Mobile season 7: New vision city گیمفا | 1gamer

پس از انتخاب دانشگاه مورد نظر خود، باید برای پذیرش در آن دانشگاه اقدام کنید. برای پذیرفته شدن در پذیرش، به مدارکی مانند پاسپورت معتبر، مدرک اقامت، مدرک تحصیلات قبلی، ریز نمرات تحصیلی، مدارک به زبان انگلیسی یا فرانسوی طبق نیاز دانشگاه، تشویق نامه تحصیلی و توصیه نامه از اساتید نیاز دارید. . دوره پذیرش برای دانشگاه های کانادا متفاوت است. اطلاعات دقیق هر دانشگاه را می توانید در وب سایت دانشگاه مورد نظر مشاهده کنید.

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان نیز امکان پذیر است. در برخی از استان ها و دانشگاه های کانادا می توانید بدون مدرک زبان و با تحصیل زبان در این کشور مهاجرت کنید. برخی از دانشگاه های کانادا مانند دانشگاه کنکوردیا، دانشگاه رجینا، دانشگاه وینیپگ، دانشگاه کارلتون، دانشگاه ساسکاچوان … شرایط تحصیل بدون مدرک زبان خارجی را می پذیرند.

مهاجرت کاری به کانادا:

یکی از راه های دیگر مهاجرت به کانادا گرفتن ویزا و اجازه کار و مهاجرت به این کشور از این طریق می باشد که یکی دیگر از راه های محبوب و آسان برای مهاجرت به کانادا می باشد. اصولاً مهاجرت به کانادا به دو صورت انجام می شود:

o مهاجرت از طریق پیشنهاد شغلی یا پیشنهاد شغلی

o مهاجرت نیروی کار از طریق اکسپرس اینتری

دو

 مهاجرت کاری از طریق پیشنهاد شغلی یا پیشنهاد شغلی

یکی از رایج ترین راه های دریافت ویزای کاری کانادا و اخذ اقامت کانادا، دریافت پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی (یا معمولاً یک شهروند کانادایی) است که پس از آن ویزای کار کانادا را دریافت خواهید کرد. در این طرح با توجه به نیاز جدی در برخی نقاط (استان ها یا شهرهای کانادا) به برخی مشاغل و نیروهای متخصص در آن مشاغل، فهرستی از مشاغل ضروری نمایش داده می شود و در صورت وجود شرایط از سوی داوطلبان ملاقات کرد، مانند دانش این به کار، تجربه. اگر شغل، سطح تحصیلات و … با این شغل سازگاری دارد، می توانید با مصاحبه با کارفرمایان، پیشنهاد شغلی دریافت کرده و سپس آن را بپذیرید و سپس ویزای کاری خود را دریافت کنید. ویزای دریافت شده از این طریق موقتی است و پس از 3 سال حضور و کار در کانادا می توانید با شرکت در برنامه اکسپرس انتری برای اقامت دائم اقدام کنید. برای دریافت ویزای پیشنهاد شغلی کانادا، عموماً به دانش و مدارک تحصیلی مرتبط با آن شغل، تجربه کاری و مهارت های زبانی (علاوه بر ارائه مدرک زبان با نمره قابل قبول) نیاز دارید.

بخوانید  آموزش صفر تا صد تنظیمات کالاف دیوتی موبایل آسان جم | 1gamer

 از طریق اکسپرس اینتری به کانادا اقدام کنید

در حالی که کانادا برای مدت طولانی به روی کارگران ماهر بین المللی با صلاحیت بالا و کافی باز بوده است، در یک حرکت انقلابی جدید به کانادا از طریق برنامه مهاجرت اشتغال و همچنین تغییرات مثبت در زیرساخت های اقتصادی کانادا و بازار کار. دولت این کشور از سال 2015 برنامه و سیستم جدیدی به نام اکسپرس انتری برای شهروندی و مهاجرت کانادا را برای افزایش رشد اقتصادی و جذب نیروی کار ماهر به سه روش برای اخذ اقامت کانادا معرفی و اجرا کرده است:

برنامه برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP)؛

o برنامه نیروی کار ماهر کلاس حرفه ای فدرال (FSTP).

برنامه مهاجرتی کلاس تجربه کانادا (CEC) از طریق تجربه کاری در کانادا

کارفرمایان نقش مهمی در انتخاب مهاجران ایفا می کنند و می توانند از طریق بانک کار کانادایی که اخیراً توسعه یافته است، نامزدهای مناسب برای شغل خود بیابند.

 مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری:

راه های مختلفی برای کسب درآمد در کانادا وجود دارد که برای مهاجرت به این کشور باید ویزای کانادا را دریافت کنید. 5 راه برای مهاجرت به کانادا:

 برنامه سرمایه گذاری مهاجر استان کبک:

تقریباً 800000 دلار کانادا به مدت پنج سال بدون بهره در دولت استان کبک سرمایه گذاری می شود. در حدود 24 تا 36 ماه، اقامت دائم دریافت خواهید کرد که به شما و خانواده تان اجازه ورود به کانادا را می دهد. در پایان سال پنجم، دولت کبک کل مبلغ را به شما پرداخت خواهد کرد. هیچ شرایط سنی و تحصیلی برای این برنامه وجود ندارد، اما سرمایه گذار و اعضای خانواده باید در سلامت کامل باشند.

بخوانید  سایت ساز رایگان طراحی سایت ساخت سایت در کمتر از 5 دقیقه سی فایو-جت آگهی

 ویزای کار بخش 205:

این بخش مدیریت کسب و کار شما را پوشش می دهد. این فرآیند شامل ثبت شرکت کانادایی شما، ثبت درآمد کانادایی، افتتاح حساب بانکی کانادایی برای شرکت شما و واریز پول به حسابی برای استفاده شرکت می باشد. پردازش کمتر از شش ماه طول می کشد و پس از یک سال کار موفق، می توانید بر اساس تجربه کانادایی برای اقامت اقدام کنید.

 انتقال ویزای کار بین شرکت ها

اگر به عنوان مدیر، اجرایی یا حرفه ای از شرکت خارجی خود به یک شرکت تابعه کانادایی منتقل شوید، بعداً می توانید اقامت دائم کانادا را دریافت کنید. این گزینه یک راه ارزان برای به دست آوردن اقامت دائم است. زمان پردازش برای نقل و انتقالات بین شرکتی کمتر از شش ماه است. پس از یک سال، می توانید برای اقامت دائم تحت بسته تجربه کانادایی اقدام کنید.

 برنامه های تحصیلات تکمیلی استانی (PNP):

بسیاری از استان های کانادا برنامه های مهاجرت تجاری خود را دارند که به نام برنامه های نامزد استانی (PNP) شناخته می شوند. برخلاف سایر صنایع، برنامه های PNP نیازی به مجوز کار ندارند و سرمایه گذاران مستقیماً به اقامت دائم منتقل می شوند.

 مهاجرت به کانادا از طریق ویزای استارت

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استارتاپ یکی از ارزان ترین راه های اخذ اقامت این کشور و شرایط مهاجرت به کانادا می باشد. با اخذ ویزای ورودی کانادا، متقاضیان می توانند از همان ابتدا برای اجازه اقامت دائم اقدام کنند. در واقع، حتی اگر طرح تجاری ارائه شده برای راه اندازی به سود مورد نظر نرسد یا با موفقیت اجرا نشود، مجوز اقامت دائم کانادا قابل ابطال نیست. همچنین متقاضی می تواند ویزای همراه برای سفر به کانادا به همراه همسر و فرزندان خود را دریافت کند.