معرفی سری Let the Right One

در سال 2004، یک نویسنده سوئدی به نام یان اوید لیندکویست، رمانی ترسناک به نام اجازه بده حق را وارد کند. منتشر شد که سبک خون آشام داشت. این رمان حول رابطه پسر 12 ساله ای به نام اسکار و یک کودک خون آشام به نام الی (که چند قرن قدمت دارد) می گذرد. داستان این رمان در اوایل دهه 1980 در استکهلم پایین می گذرد. مضمون این داستان بیش از هر چیز سعی دارد جنبه تاریک بشریت و موضوعاتی مانند اضطراب وجودی، انزوای اجتماعی، تک‌والد بودن، طلاق، اعتیاد به الکل، قلدری در مدرسه، کودک آزاری، خودکشی، قتل و غیره را به تصویر بکشد.

اعضای خانواده کول در Let the Right One In با هم صحبت می کنند

سوالی که ممکن است در ابتدای سریال برای شما پیش بیاید این است که قسمت اول مانند بسیاری از سریال های دیگر واقعا خوب و جذاب است. آیا می توانیم منتظر قسمت های بعدی باشیم؟ آیا قسمت های بعدی کند می شوند و جذابیت خود را از دست می دهند؟ آیا داستان با گذشت زمان بهتر می شود؟ اما مطمئن باشید از تماشای آن لذت خواهید برد و پشیمان نخواهید شد. البته اگر به این نوع سریال ها و داستان ها و غیرواقعی بودن ژانر علاقه دارید، قرار نیست از آن خوشتان بیاید. حال اگر به این سریال ها و ژانر خون آشام و داستان هایی از این دست علاقه دارید، سه سریال زیر را از دست ندهید؛ زیرا کاملاً به شما بستگی دارد.


بگذارید سریال عاشق سریال شخص مناسب باشد

خلاصه داستان: کلاری فری یک نوجوان معمولی است که با مادرش در بروکلین زندگی می کند. یک روز متوجه می شود که از نوادگان Shadowhunters است. انسان هایی که با خون فرشته متولد شده اند و برای محافظت از دنیای خود در برابر شیاطین می جنگند. پس از اطلاع از ربوده شدن مادرش، کلاری با سه شکارچی سایه ها به نام های جیس، الک، ایزابل و بهترین دوستش سایمون همکاری می کند. آنها برای یافتن مادر کلاری و یافتن گذشته او وارد ماجراجویی می شوند.

بخوانید  پاسخ امروز وردل (#514) - 16 نوامبر 2022

خلاصه داستان: در دنیایی پر از امتیاز و زرق و برق، دوستی دو دختر جوان از طبقات مختلف شرایط را برای آنها بسیار دشوارتر می کند. زیرا آنها باید آماده شوند تا تحصیلات خود را تمام کنند و وارد جامعه خون آشام سلطنتی شوند.

این رمان چندین بار اقتباس شده است. دو فیلم، یک نمایشنامه و یک اثر تلویزیونی از آن ساخته شد. باز هم در سال 2017 قرار بود کمپانی TNT سریالی بر اساس این رمان بسازد که فقط تا قسمت آزمایشی پیش رفت و تعطیل شد. برای اولین بار در سال 2008 یک کارگردان سوئدی به نام توماس آلفردسون داستان را از این رمان به عنوان یک اثر سوئدی اقتباس کرد. پس از 2 سال نسخه دیگری توسط مت ریوز ساخته شد و به نام Let Me In را گرفت و پس از 11 سال سازندگان برای اقتباس مجدد از این داستان با نام Let the Right One In بازگشتند.

Let the Right One In سریال ترسناک روانشناختی جدید Showtime است که بار دیگر یک رمان ترسناک خون آشام سوئدی را برای تلویزیون اقتباس می کند. با یک گیمر همراه باشید.

النور کوچولو زندگی بسیار محدود و بسته ای دارد و تنها در ساعات تاریکی می تواند خانه را ترک کند. او تمام روز را در خانه می گذراند در حالی که پدرش سخت کار می کند و زن و شوهرشان را زنده نگه می دارد. قبلاً آنها دائماً در حال حرکت بودند. زیرا مارک دائماً در حال تحقیق بود تا ببیند قتل‌های زنجیره‌ای در کدام شهر اتفاق می‌افتد (بنابراین هیچ‌کس به خون‌آشام بودن دخترش مشکوک نشود) یا سرنخی در مورد اینکه چه کسی دخترش را به خون‌آشام تبدیل کرده است. آنها سرانجام تصمیم می گیرند به شهر قدیمی خود بازگردند. زیرا یک سری قتل های زنجیره ای عجیب در این شهر اتفاق می افتد.

بخوانید  شایعه: بازگشت غافلگیرکننده هنری کویل برای نقش سوپرمن در کامیک کان
کاترین مک نامارا و دومینیک شروود در Shadowhunters

سریال شکارچیان سایه

سریال Shadowhunters

  • بازیگران: کاترین مک نامارا، دومینیک شروود و آلبرتو روزند
  • سال انتشار: 2016 تا 2019
  • جنسیت: فانتزی، درام و اکشن

داستان Let the Right One In حول محور مارک و دخترش النور می چرخد. 10 سال پیش، اگر آنها را می دیدید، زندگی عالی و بسیار زیبایی داشتند. مادر النور هنوز زنده بود و همه چیز عادی بود. تا اینکه النور در یک تصادف ناگهانی به یک خون آشام تبدیل می شود. حادثه ای که زندگی کامل آنها را از این تغییر داد. اکنون پس از 10 سال دیگر نمی توان آنها را با قبل مقایسه کرد. مادر النور دیگر زنده نیست، این دختر کوچک در سن 12 سالگی (احتمالا برای همیشه) گیر افتاده است و پدرش در حالی که برای او درمانی پیدا می کند، به هر دری می زند تا گرسنگی دخترش را برطرف کند.

به گفته آنها، مجموعه Let the Right One In مطابق با نسخه اول فیلم نیست، اما این بدان معنا نیست که هیچ لذتی را ارائه نمی دهد. برعکس، بینندگانی که این ماجراجویی خون آشام را به خانه و در تلویزیون دعوت می کنند، می توانند بازی های بسیار جذاب بازیگران را ببینند و لذت زیادی ببرند. البته از سوی دیگر برخی از منتقدان نیز احساس کردند که نیازی به ساخت نسخه دیگری از این داستان نیست و همین دو نسخه سینمایی برای انتقال این ماجرا کافی است. اما در هر صورت، این هنوز دلیلی برای تماشا نکردن و لذت بردن از یک اثر خون آشام جذاب دیگر نیست.

نینا دوبرو پل وسلی روی جلد سریال The Vampire Diaries

سریال خاطرات خون آشام

سری خاطرات خون آشام

  • بازیگران: نینا دوبرو، پل وسلی و یان سامرهالدر
  • سال انتشار: 2009 تا 2017
  • جنسیت: فانتزی، درام و ترسناک

خلاصه داستان: استفن و دیمون سالواتوره پس از قرن ها درگیری به زادگاهشان میستیک فالز، ویرجینیا بازمی گردند. استفن، برادر فداکار، شجاع و پشیمان، بلافاصله با دختر دبیرستانی به نام النا گیلبرت آشنا شده و عاشق او می شود. در همین حال، دیمون، برادر خوش تیپ اما خطرناک و خودخواه، به دنبال این دختر می گردد تا از برادرش انتقام بگیرد. زیرا در سال 1864 او را به یک خون آشام تبدیل کرده بود.


النور در فیلم Let the Right One در حال گاز گرفتن گردن آیزایا

شبکه شوتایم در اوایل سال ۲۰۲۱ ساخت یک قسمت آزمایشی از این سریال را در دستور کار قرار داد. بعد از چند ماه این شبکه برای ادامه ساخت سریال فرد دارش چراغ سبز نشان داد و مقرر شد 10 قسمت برای فصل اول ساخته شود. دمیان بیچیر در نقش مارک کین، آنیکا نونی رز در نقش نائومی کول، گریس گامر در نقش کلر لوگان، مدیسون تیلور بیز در نقش النور کین، ایان فورمن در نقش آیزیا کول و غیره. به عنوان بازیگران اصلی این سریال ترسناک و روانی. منتقدانی که این اثر را دیدند به آن امتیاز نسبتاً متوسطی دادند.

شخصیت رز با دیگر نگهبانان خون آشام در مجموعه آکادمی خون آشام

سریال آکادمی خون آشام

سری آکادمی خون آشام

  • بازیگران: سیسی استرینگر، دانیلا نیوز و کرون مور
  • سال انتشار: 2022
  • جنسیت: فانتزی و درام

دمیان بیچیر و مدیسون تیلور بیز در Let the Right One In

مارک متقاعد شده است که این بار همه چیز متفاوت خواهد بود. چون فکر می کند به راحتی می تواند برای دخترش خون پیدا کند، علت تبدیل شدن دخترش به خون آشام را شناسایی کند و عزیزانی داشته باشد که در این شرایط سخت در کنارش باشند. در طرف دیگر داستان، پسری به نام آیزایا وجود دارد که عاشق حقه و شعبده بازی است. این پسر به دلیل مهارتش در این کار همیشه تنها و منزوی است. چون مدام مورد آزار و اذیت دیگران قرار می گیرد و هیچکس نمی خواهد دوستش باشد. به همین دلیل النور و آیزایا کم کم به هم نزدیک می شوند و رابطه زیبایی بین آنها شکل می گیرد.