معرفی سریال یک مسئله خصوصی (A Private Affair) | ژان رنو در تلویزیون

مارینا به‌جای حضور در مراسم، به اسکله می‌رود تا مجله‌های کاراگاهی و پلیسی‌ای را که به‌صورت مخفیانه و قاچاقی وارد کشور کرده، تحویل بگیرد. دقیقا در همین زمان است که یکی از اتفاقات مهم زندگی مارینا رخ می‌دهد و به‌نوعی نقطه عطف زندگی‌اش می‌شود؛ شبی که همه چیز را در تمام جنبه‌ها برای او تغییر می‌دهد. مارینا هنگام مبادله پول و تحویل محموله، متوجه صدای درگیری می‌شود و بلافاصله صدای جیغ یک زن را می‌شنود. او خیلی زود به سمت منبع صدا می‌رود که در صورت لزوم به قربانی کمک کند. اما متاسفانه دیر به محل حادثه می‌رسد و متوجه می‌شود که زن جانش را از دست داده است؛ آن هم با گلویی بریده شده و علامتی روی قفسه سینه‌اش.

دراین‌میان، دختری به نام مارینا وجود دارد که به‌طرز عجیبی علاقه و البته استعداد در مسائل کاراگاهی و پلیس‌بازی دارد؛ علاقه‌ای که از پدر پلیس خود به ارث برده است. او درست مثل خیلی از دختران جسور و هنجارشکن دیگر، هیچ علاقه‌ای به ازدواج، تشکیل خانواده، فرزندآوری، خانه‌داری و همرنگ شدن با جامعه ندارد. این خصلت او از همان ابتدای سریال مشخص می‌شود؛ زمانی‌که مهمانی بزرگی برای برادرش برگزار شده است و او به‌جای حضور در این مراسم و «انداختن عکس خانوادگی»، به‌دنبال ماجراجویی‌های شخصی خودش می‌رود؛ اتفاقی که جنجال‌های خودش را ایجاد می‌کند و ظاهرا همان عکس خانوادگی دغدغه همه‌ی اعضای خانواده شده است.

داستان‌های کاراگاهی و معمایی در هر دوران و به هر شکلی که باشند، جذابیت مخصوص به خودشان را دارند. اما نمی‌توان منکر جذابیت منحصربه‌فرد داستان‌هایی شد که در دوران قدیم و برهه زمانی خاصی جریان دارند؛ در همان زمان‌هایی که محدودیت‌ها زیاد بود و امکانات و تکنولوژی بسیار کم. سریال A Private Affair یا همان یک مسئله خصوصی هم از این المان جذابیت برخوردار است؛ سریالی که داستان آن در شهر گالیسیا از کشور اسپانیا و دهه ۱۹۴۰ جریان دارد. این سریال هشت قسمتی ماجرایی اسرارآمیز درباره یک قاتل را با المان‌هایی از درام و کمدی ترکیب کرده است.

بخوانید  جزئیات به‌روزرسانی بعدی Starfield، بتا Steam در ماه مارس آغاز می‌شود

علاوه‌بر هکتور، مارینا در طی این مسیر می‌تواند دوست‌های دیگری هم پیدا کند که نقش‌های مهم مختلفی را در پرونده ایفا می‌کنند؛ یکی از آن‌ها پلیسی به نام پابلو است که بهترین دانشجوی پدر مارینا به شمار می‌رفت. او به خاطر توانایی و پتانسیل خیلی زیادی که در مارینا می‌بیند، سعی می‌کند برخلاف برادر خود مارینا (آرتورو)، او را وارد پرونده کند و در شکستن قوانین این‌چنینی، همراهش باشد. آرتورو که شدیدا به قانونِ عدم امکان پلیس شدن خانم‌ها پایبند است، اصلا اجازه دخالت و شکوفایی استعداد را به مارینا نمی‌دهد؛ البته کاملا واضح است که بخشی از این مخالفت‌ها، از حسادت زیاد به خواهرش هم سرچشمه می‌گیرد.

زیرا از همان کودکی، زمانی‌که این دو بچه با پدرشان معماها و پرونده‌های کاراگاهی حل می‌کردند، مشخص بود که توانایی مارینا چقدر بیشتر از آرتورو است. خود پدر آن‌ها هم معتقد بود که مارینا می‌تواند پلیس خیلی خوبی باشد؛ حتی به او پیشنهاد می‌کند که بعد از حذف شدن این قانون، حتما پلیس شدن را مد نظر داشته باشد و این حرفه را دنبال کند. از آنجایی که محبوبیت این دسته سریال‌ها خیلی زیاد است و این روزها هم شهرت خیلی زیادی پیدا کرده، ما در این بخش ۳ سریال مشابه را به شما معرفی می‌کنیم. شما هم اگر مجموعه مشابه دیگری می‌شناسید، حتما در قسمت نظرات به ما معرفی کنید.


سریال های شبیه سریال یک مسئله خصوصی

یک مسئله خصوصی (A Private Affair) سریال درام و کاراگاهی جدیدی از آمازون پرایم است که ژان رنو را در جایگاه شخصیت‌هایی مانند آلفرد پنی ورث از دنیای بتمن یا دکتر واتسون از دنیای شرلوک هلمز قرار می‌دهد.

مارینا به همراه آندرس در ساحل در سریال A Private Affair

سریال خانه پیش از تاریکی

  • بازیگران: جیم استارگس، بروکلین پرینس و ابی میلر
  • سال پخش: ۲۰۲۰ تاکنون
  • ژانر: جنایی، درام و اسرارآمیز

یکی از موضوعات اصلی این سریال توانایی زنان و محدودیتی است که در دهه ۱۹۴۰ در کشور اسپانیا وجود دارد. در این دوران، زنان نمی‌توانند افسر پلیس شوند و حسابی کمبود آن‌ها در اداره پلیس حس می‌‌شود؛ کمبودی که با عدم توجه به توانایی و عدم ایجاد فرصت‌های مناسب برای آن‌ها ایجاد شده است. در این دوران، مثل هر کشور دیگری، زنان مجبور هستند که از آرزو و رویاهای خود دست بکشند و برای همرنگ شدن با جامعه، ازدواج کنند و فرزند به دنیا بیاورند.

فرایند ساخت این مجموعه از اواسط سال ۲۰۲۰ آغاز شد و فیلم‌برداری آن تا اوایل سال ۲۰۲۱ ادامه داشت. اما به خاطر پاندمی کرونا، برای مدتی پروژه ساخت آن رها شد. آئورا گاریدو در نقش مارینا، ژان رنو در نقش هکتور، آنخلا مولینا در نقش دونیا آسونسیون (مادر مارینا)، الکس گارسیا در نقش آندرس، گورکا اوتکوا در نقش پابلو، تیتو والورده در نقش رامیرز و غیره از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال هنرنمایی می‌کنند. شاید در ابتدا به آن جذب نشوید و حتی کمی نسبت به تماشای ادامه آن تردید داشته باشید. اما به مرور زمان نظرتان تغییر خواهد کرد و می‌توانید جذابیت‌های مختلف آن را ببینید و به تماشای آن ادامه دهید.

همین حادثه باعث می‌شود که مارینا نسبت به پرونده کنجکاو شود و دنباله‌ی قضیه را بگیرد. خیلی زود مشخص می‌شود که آن‌ها با یک قاتل سریالی طرف هستند که طبق معمول قربانی‌های او، یک سری زنان بخت‌برگشته هستند. از آنجایی که او یک «زن است» و زن‌ها نمی‌توانند در چنین مسائلی دخالت کنند و درنهایت پلیس شوند، مجبور می‌شود که به طرق دیگری پرونده را جلو ببرد. او در طی این مسیر ناچار است قوانین مختلفی را زیر پا بگذارد. خدمتکار خانوادگی آن‌ها به نام هکتور، در تک تک مراحل همراه مارینا است و سعی می‌کند به او کمک کند؛ به قول خود هکتور، نقش او شبیه دکتر واتسون یا به قول ما، آلفرد پنی ورث است.

خلاصه داستان: این سریال در ۹ قسمت داستان قتل طراح مشهور یعنی جانی ورساچه به‌دست یک قاتل زنجیره‌ای به نام اندرو کونانان را حکایت می‌کند.



منبع

خلاصه داستان: یک دختر کوچک از شهری بزرگ، سرنخ‌هایی را به یک پرونده خطرناک و وحشتناکی پیدا می‌کند که بعد از مدت‌ها هنوز حل نشده است؛ آن هم وقتی که به شهر کوچک ساحلی می‌رود که زمانی زادگاه پدرش بود و آن‌جا زندگی می‌کرد.


بچه‌ها در حال تحقیق کردن در سریال Home Before Dark

سریال Home Before Dark

سریال پرنده سیاه

  • بازیگران: تارون اجرتون، پال والتر هاوزر و سپیده معافی
  • سال پخش: ۲۰۲۲
  • ژانر: جنایی، درام و اسرارآمیز

مارینا و هکتور در حال خرید گل در سریال A Private Affair

سریال ترور جانی ورساچه: داستان جنایی آمریکایی

  • بازیگران: ادگار رامیرز، دارن کریس و ریکی مارتین
  • سال پخش: ۲۰۱۸
  • ژانر: جنایی، درام و بیوگرافی

تارون اجرتون در حیاط زندان در سریال Black Bird

سریال Black Bird

خلاصه داستان: بعد از اینکه جیمی کین به ۱۰ سال در یک زندان با حداقل موازین امنیتی بدون آزادی مشروط محکوم شد، وارد معامله با اف بی آی می‌شود. او قرار است در ازای آزادی خود، به یک زندان فوق امنیتی برود و با یک قاتل سریالی و جنایتکار مجنونی به نام لری هال دوست شود. او باید ازطریق این دوستی، از هال یک اعتراف محکم بگرد تا بتواند محکومیت هال را قطعی کند. علاوه‌بر این، باید در ازای آزادی خود، محمل دفن جسد حدود ۱۸ زنِ قربانی را پیدا کند. اما سوالی که در این مورد از بهترین سریال های خارجی ۲۰۲۲ پیش می‌آید، این است که آیا هال یک قاتل سریالی است یا اعتراف کننده سریالی؟


مارینا و هکتور در حال تمرین تیراندازی در سریال A Private Affair

بخوانید  گرفتاری در تله یخی امپراتور فرانسه در کلیپ فیلم ناپلئون

سریال The Assassination of Gianni Versace: American Crime Story

سریال The Assassination of Gianni Versace: American Crime Story