معرفی سریال نافذ (Inside Man). قهرمان محکوم به اعدام

شخصیت های اصلی سریال شکارچی ذهن با پس زمینه صحنه جرم

سریال شکارچی روح

سریال شکارچی ذهن

  • بازیگران: جاناتان گراف، هولت مک‌کالانی و هانا گراس
  • سال انتشار: 2017 تا 2019
  • ژانر. دسته: جنایی، درام و معمایی

حال نکته جالب این ماجرا این است که پسر خود استیون موفات، لوئیس الیور نیز در این سریال بازی می کند و نقش بن واتلینگ، پسر هری واتلینگ را بازی می کند. طبق بررسی ها، عملکرد بسیار چشمگیر و برجسته است. جالب ترین نکته این است که سازندگان سریال Inside Man یعنی خود استیون موفات و همچنین پل مک گوگان (کارگردان سریال) در گذشته نقش بسیار مهمی در ساخت سریال شرلوک داشتند. شاید همین مشکل یکی از دلایلی بود که خیلی ها را به تماشای این سریال ترغیب کرد. یکی از دلایل شکایت بینندگان از کیفیت سریال سرزده نیز همین بود.

دیوید تنانت در نقش قاتل زنجیره ای در Des

سریال دسامبر

سریال دز

  • بازیگران: دیوید تنانت، دنیل میز و جیسون واتکینز
  • ژانر. دسته: درام، تاریخی و جنایی
  • سال انتشار: 2020

استنلی توچی با یک زندانی و یک زندانبان در سریال Inside Man

معلمی که در سریال Inside Man به شاگردش ریاضی می دهد

تارون اگرتون در حال صحبت با تلفن در زندان در فیلم Black Bird

سریال پرنده سیاه

سریال پرنده سیاه

  • بازیگران: تارون اگرتون، پل والتر هاوزر و سپیده موفی
  • ژانر. دسته: درام، معمایی و جنایی
  • سال انتشار: 2022

جیمی کین پس از محکوم شدن به 10 سال در یک زندان حداقل امنیتی بدون آزادی مشروط، با اف بی آی معامله می کند. در ازای آزادی، او قرار است به یک زندان با امنیت حداکثری برود و با یک قاتل زنجیره ای و جنایتکار دیوانه به نام لری هال دوست شود. از طریق این دوستی، او باید اعتراف محکمی از هال بگیرد تا اعتقادات هال را حفظ کند. همچنین در ازای آزادی باید جایی برای دفن اجساد تقریباً 18 قربانی زن پیدا کند.


ما همه قاتل هستیم. تنها چیزی که نیاز داریم یک دلیل و یک روز بد است. باقی مانده است که فرد مناسب را پیدا کنیم.” استیون موفات که یکی از نویسندگان و تهیه کنندگان مشهور تلویزیون است تا به امروز روی آثار استثنایی زیادی کار کرده است که هر کدام داستان متفاوتی را به ما نشان می دهند. حالا این هنرمند دوباره طرفداران را دور هم جمع کرده است. جلوی تلویزیون ها با اثری هیجان انگیز و دراماتیک. Inside Man سریالی جدید از BBC One است که توسط نتفلیکس نیز پخش می شود.

این سریال داستان ایجاد واحد علوم رفتاری در سازمان FBI در اواخر دهه 1970 را روایت می کند. زمانی که جرم شناسی بالینی آغاز شد. سریال شکارچی ذهن دو مامور این واحد را نشان می دهد که یک پروژه تحقیقاتی را شروع می کنند و در طی آن از قاتلان زنجیره ای دستگیر شده بازجویی می کنند. تا بتوانیم آنها را بهتر درک کنیم و بتوانیم موارد فعلی را با سرعت بیشتری تکمیل کنیم.

فرض بر این است که پس از پایان قسمت چهارم، خط داستانی به طور کامل به پایان رسیده و به تمامی سوالات پاسخ داده خواهد شد. اما وقتی سریال تمام می شود، متوجه می شویم که همه چیز را فهمیده ایم و هیچ چیز را نفهمیده ایم. به این نتیجه می رسیم که هنوز سوالات بی پاسخ زیادی باقی مانده و اصلا معلوم نیست چه زمانی به آنها پاسخ داده می شود. سریال نفوذ یکی از آن سریال هایی است که همیشه شما را روی لبه صندلی نگه می دارد و حتی یک لحظه هم نمی گذارد نفس بکشید. مزیت سریال های کوتاه این است که داستان خود را به سرعت تمام می کنند و طولانی نمی شوند. به این ترتیب سوالات به سرعت پاسخ داده می شوند (البته نه در این مورد).

دیوید تنانت در نقش هری واتلینگ، استنلی توچی در نقش جفرسون گریف، دالی ولز در نقش جانیس فایف، لیدیا وست در نقش بت داونپورت، لیندزی مارشال در نقش مری واتلینگ، دیلن بیکر در نقش کیسی و غیره. نقش بازی می کنند. منتقدانی که سریال سرزده را تماشا کردند، امتیاز نسبتاً بالایی و نقدهای خوبی به آن دادند. آنها آن را به عنوان “معمای استیون موفات خوب و سرگرم کننده طبق معمول” توصیف کردند. البته با وجود اینکه منتقدان آن را دوست داشتند، افرادی هم بودند که بخش‌هایی از نمایش را نقد می‌کردند.

استنلی توچی در کنار یک زندانی و روزنامه نگار دیگر در سریال Inside Man

این سریال داستان بسیار جالب او را در 4 قسمت روایت می کند. هر چند در پایان داستان هنوز تئوری ها و سوالات بی پاسخ زیادی در ذهن مخاطب باقی مانده است که شاید عمدی انجام شده باشد. یعنی سازنده با یک ترفند جذاب کاری کرد که مخاطب تصور کند داستان تمام شده است و این نظریه را داشته باشد که داستان ادامه دارد و فصل دوم وجود خواهد داشت. با این حال، سازندگان درباره فصل بعدی این سریال صحبتی نکرده اند، بنابراین نمی توان آنقدر به آن امیدوار بود.

در سال 1983 یک قاتل زنجیره ای به نام دنیس نیلسن در لندن دستگیر شد. این پس از آن است که بقایای یک انسان در لوله آب نزدیک خانه او پیدا شد.


بخوانید  عملکرد بی‌نظیر Tales of Arise در زمینه فروش

این داستان ابتدا خودش را درگیر می کند اما به مرور زمان همه شخصیت های سریال را درگیر می کند. به این ترتیب، او تصمیم می گیرد تمام تقصیرها را بپذیرد تا به اصطلاح از همسر و پسرش محافظت کند و کسی باشد که به جهنم می رود. درست است که این سریال شخصیت های زیادی ندارد اما مثل هر سریال دیگری در ابتدا هیچ ارتباطی بین آنها وجود ندارد. اما فقط به چند دقیقه از داستان نگاه کنید تا ببینید چگونه آنها به هم متصل هستند و هر عمل آنها بر زندگی شخصیت های دیگر تأثیر می گذارد.

به عنوان مثال، منتقد مجله ایرلندی ایندیپندنت گفت که یک صحنه خاص در قسمت چهارم که تقابل مری و بث بود، سریال را به طور کامل وارد ژانر کمدی کرد. خیلی عجیب است زیرا موفات واقعاً سعی می کرد نکات جدی را در مورد ماهیت انسان و توانایی افراد در استفاده از روش های خشونت آمیز بیان کند. از سوی دیگر، منتقد سایت دیلی تلگراف گفت: «موفات می‌تواند از تمام صحبت‌های خوب و پیچ‌های کوچک هوشمندانه سریال‌های نافذ استفاده کند؛ اما کل مجموعه بر روی یک نقص بسیار اساسی بنا شده است که به هیچ وجه قابل رفع نیست. “

داستان به گونه ای نوشته شده که فقط یک شخصیت محوری ندارد. اما از یک زندان شروع می شود و از یک زندانی خاص که همسرش را کشته و اکنون محکوم به اعدام است. از آنجایی که خودش یکی از متخصصان جرم شناسی محسوب می شود، تصمیم می گیرد در این مدت باقی مانده از عمرش، پرونده های جنایی دیگران را حل و فصل کند و آنها را به پاسخگویی برساند. البته نه همه موارد، بالاخره او یک سری معیارهای خاص برای انتخاب پرونده هایش دارد. از سوی دیگر، یک جانشین مذهبی یا یک پدر روحانی که برای محافظت از دستیار خود درگیر یک ماجرای بسیار پیچیده می شود.

بخوانید  خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت در بریتانیا مسدود شده است

اما از طرفی سریال های کوتاه پلیسی و ترسناک آنقدر ماجراهای هیجان انگیز را به مردم نشان می دهد که مردم فقیر تا مرز یک حمله عصبی پیش می روند. البته این سریال ها کم طرفدار ندارند. به همین دلیل است که چنین مجموعه هایی دائماً برای رفع نیازهای عاطفی مردم ساخته می شود. اگر به این ژانر علاقه دارید، نه تنها سریال سرزده، بلکه سه سریال پیشنهادی زیر را نیز از دست ندهید.


سریال هایی شبیه به سری Intrusive

استیون موفات که از شهرت زیادی در دنیای تلویزیون برخوردار است، با یک اثر ترسناک جدید به نام Inside Man دوباره طرفداران خود را گرد هم می آورد.