معرفی سریال بازسازی (Reboot) | اثری از خالق سریال خانواده مدرن

سریال Reboot (بازسازی) از روش و تکنیکی استفاده می‌کند که این روزها خیلی روی مد است و اصطلاحا در دنیای سرویس‌های استریم ترند شده است: بازسازی و تازه‌سازی یک سیتکام خانوادگی قدیمی و بسیار محبوب که حالا با حضور یک نویسنده جدید، قرار است از زاویه جدید و البته بسیار جذابی نمایش داده شود. اواسط سال ۲۰۲۱، شبکه هولو یک قسمت آزمایشی از این سریال را ساخت و بعد از بررسی نتایج آن، در اوایل سال ۲۰۲۲ تصمیم گرفت که کل فصل اول را با ۸ قسمت در فرایند ساخت قرار دهد. کیگان مایکل کی و جانی ناکسویل اولین هنرمندانی بودند برای ایفای نقش انتخاب شدند و بعدها لزلی بیب، ریچل بلوم، مایکل مک‌کین و غیره به تیم بازیگران پیوستند.

تنش آن‌ها زمانی تشدید می‌شود که هانا ارتباط پدر و دختری خود را با گوردن افشا می‌کند. ظاهرا گوردن زمانی هانا دختربچه‌ای بیشتر نبود، آن‌ها را ترک می‌کند. حالا همین ارتباط غریب و بسیار سرد آن‌ها، مشکلاتی را در پروژه به وجود می‌آورد. هر قسمت از این سریال، علاوه‌بر اینکه مرحله جدیدی از بازسازی مجموعه قدیمی را نشان می‌دهد، بخشی از چالش‌های این پدر و دختر را هم به تصویر می‌کشد. پویایی و شیمی بین بازیگران، سریال بازسازی را از یک مجموعه خوب به یک سریال فوق‌العاده خنده‌دار سوق می‌دهد؛ آن هم با شیوه‌ای دوست‌داشتنی و شاید حتی ناکارآمد.

بازیگران اصلی سریال Reboot در حال بحث کردن با هم

سریال بازسازی (Reboot) که اثر جدیدی از شبکه هولو به شمار می‌رود، به وضوح نشان می‌دهد که احیای یک سیتکام قدیمی و بسیار محبوب، واقعا می‌تواند یک فاجعه باشد.

براساس آمار، مشخص شده که سریال Reboot در همان هفته اول پخش خود، رتبه ۹ بیشترین پخش را در تمام پلتفرم‌های استریمی کسب کرده است. منتقدانی که این اثر را تماشا کرده بودند، نمرات و امتیازت بالایی را برایش ثبت کردند. آن‌ها معتقد بودند که سریال ریبوت به سختی می‌تواند با جوک‌های کلیدی خود سیاست‌های امروزه‌ی هالیوود را به سخره بگیرد؛ در صورتی که می‌توانست از طعنه‌ها و نیش‌های بیشتری استفاده کند. اما از سوی دیگر هم ویژگی‌های متعارف‌تر آن، مثل بازیگران جذاب و دلنشینی که دارد، باعث می‌شد که سریال به اندازه‌ی کافی لذت‌بخش باشد.

بخوانید  مجموعه‌داری در بازی‌های ویدئویی: اسباب‌بازی برای بزرگ‌سالان

سریال بازگشت

  • بازیگران: لیسا کودرو، دیمین یانگ و رابرت مایکل موریس
  • سال پخش: ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴
  • ژانر: کمدی

همه چیز در ابتدا خیلی خوب و عالی به نظر می‌رسد و همه برای آغاز پروژه کاملا آماده هستند. اما زمانی‌که سازنده اصلی سریال یعنی گوردن خودش را به زور به‌عنوان شورانر وارد پروژه می‌کند، برنامه‌های هانا برای ساخت یک بازسازی مدرن، به‌دلیل حساسیت‌های کمدی قدیمی گوردن به چالش کشیده می‌شود. ایده‌هایی که گوردن از اتفاقات خنده‌دار دارد، به دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ بازمی‌گردند؛ دست و پا چلفتی بودن شخصیت‌ها، بیرون ریختن پاپ‌کرن از ماشین خشک‌کن و جوک‌های این چنینی. اما از سوی دیگر، طنز هانا، به مسائل عمیق‌تری مثل رها شدن، اشتیاق یا هویت جنسی می‌رسد.

خلاصه داستان: والری چریش یک بازیگر سطح پایین است که در اوایل دهه ۹۰ از بازیگران درجه یک و بسیار محبوب به شمار می‌رفت. حالا او بیکار و متاهل شده است و به سختی می‌تواند جایگاه خوبی را در هالیوود کسب کند و شناخته شود. والری حالا سخت در تلاش است که یک بازگشت خوب داشته باشد؛ آن هم با یک گروه فیلم‌برداری که آزمایش‌ها و پیروزی‌هایش را در این مأموریت برای رسیدن به هدفش، مستند و فیلم‌برداری می‌کنند.


لیسا کودرو در نقش شخصیت اصلی سریال The Comeback

سریال The Comeback

خلاصه داستان: یک پدر متاهل که صاحب سه فرزند است، سعی می‌کند در دنیایی که به‌طور فزاینده تحت سلطه زنان قرار گرفته، مردانگی خود را حفظ کند.


این سریال هیچ قانونی را زیر پا نمی‌گذارد، بلکه با آن‌ها بازی می‌کند. تمرکز اصلی این کمدی متناقض روی نویسنده جوانی به نام هانا است که ایده‌ی خود را برای بازسازی یک سریال قدیمی به نام Step Right Up به مسئولان شبکه هولو ارائه می‌کند. او در نظر دارد که این سریال را هوشمندانه‌تر و واقعی‌تر از نسخه‌ی قدیمی و احمقانه‌اش بسازد. بعد از تایید ایده، بازیگران اصلی با این وعده که ایده هانا می‌تواند سریال را برای یک دوره جدید به‌روزرسانی کند، قراردادی را امضا کردند؛ رید، کلی، بری و زک خیلی زود با همان نارضایتی‌ها و رقابت‌های سابق خود، به صحنه فیلم‌برداری می‌آیند.

بخوانید  بهترین های سال 2023: برجسته ترین کره های پیله یکی از جذاب ترین لحظات امسال بود.

سریال بازسازی توسط استیون لویتان، خالق سریال Modern Family (خانواده مدرن) ساخته شده است. سریال Reboot یک مجموعه سرگرم‌کننده، هوشمندانه و خود-تحقیرکننده به شمار می‌رود که به‌نوعی می‌خواهد جنبه‌ی بدون خلاقیت صنعت تلویزیون را به تصویر بکشد؛ جنبه‌ای که وسواس زیادی نسبت به بازسازی‌ها پیدا کرده است و مدام می‌خواهد با مدرن‌سازی یک متریال غنی و بسیار جذاب، اضافه کردن طنزهای جدید و غیره، مجددا ثروت تازه‌ای به‌دست بیاورد. نبرد بین شوخی‌های چرند و طنز هوشمندانه به خوبی در این مجموعه دیده می‌شود؛ اینکه یک نویسنده نسل هزاره در تلاش است تا یک سیتکام خانوادگی را که در اوایل دهه ۲۰۰۰ پخش می‌شد، برای بینندگان نسل جدید بازسازی کند.

سریال ایرما وپ

  • بازیگران: آلیسیا ویکاندر، ونسان مکنی و آدریا آرجونا
  • سال پخش: ۲۰۲۲
  • ژانر: کمدی و درام

این سریال می‌تواند به خوبی مسخره و پوچ بودن ساخت مجدد یک مجموعه قدیمی را نشان دهد که بازگشت آن واقعا هیچ ضرورتی ندارد؛ در طی این فرایند، یک پروژه فاجعه‌بار را به یک کمدی بسیار جذاب تبدیل می‌کند. حالا ما در این بخش سعی می‌کنیم ۳ مورد از مجموعه‌هایی را که سبک و داستانی مشابه سریال بازسازی دارند، به شما معرفی کنیم. اگر شما هم مثل سازندگان آثار تلویزیونی علاقه خیلی زیادی به بازسازی و تازه‌سازی مجموعه‌های قدیمی دارید، اصلا این سه مورد را از دست ندهید.


سریال های مشابه سریال بازسازی

خلاصه داستان: سریال ایرما وپ بیشتر از هر چیزی حول محور شخصیتی به نام میرا می‌چرخد؛ یک بازیگر ستاره و محبوب آمریکایی که از حرفه و جدایی اخیری که تجربه کرده بود، سرخورده شده است. این بازیگر به کشور فرانسه می‌رود تا در سریال ایرما وپ هنرنمایی کند؛ سریالی که قصد دارد یک فیلم صامت فرانسوی به نام خون‌آشام‌ها را بازسازی کند.



منبع

بخوانید  ارائه سلسله استدلال ها (بیف). نبرد خونین الی وانگ و استیون ین

ریچل بلوم و کریستا ماری یو در حال تماشای فیلمبرداری سریال Reboot

آلیسیا ویکاندر در سریال Irma Vep روی مبل نشسته است

سریال Irma Vep

شاید برخی بیننده‌ها از همان ابتدا جذب داستان نشوند اما بعد از چند قسمت، قطعا از تماشای آن لذت می‌برند. خود استیون لویتان که از حرفه‌ای‌های ژانر کمدی به شمار می‌رود، توانسته ترکیبی از طنز، عشق و ابتذال را وارد داستان کند. از سوی دیگر هم گذری به وضعیت این روزهای دنیای تلویزیون انداخته که چطور سرویس‌های استریم در حال بزرگ شدن هستند؛ اینکه چطور آمار، داده‌ها و بررسی معیارها می‌تواند پروژه‌ها، انتخاب بازیگران و کلا هر چیزی را که روی صفحه تلویزیون نمایش داده می‌شود، کنترل کند. سریال ریبوت به نوبه‌ی خودش به اندازه کافی بی‌رحم و نیش‌دار است اما در عین حال هم از آن ور بوم، نمیفتد. این مجموعه شخصیت‌های نقص‌دار را نشان می‌دهد، اما آنقدر هم پرنقص نیستند که شما نتوانید به آن‌ها دل ببندید.

سریال آخرین مرد ایستاده

  • بازیگران: تیم آلن، نانسی تراویس و الکساندر کراسنی
  • سال پخش: ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۱
  • ژانر: کمدی

دو بازیگر اصلی سریال Last Man Standing همراه دو ماهی

سریال Last Man Standing

بازیگران اصلی سریال Reboot در حال تمرین کردن فیلمنامه