معرفی جهان ارباب حلقه ها برای تازه کار‌ها | از مرور هردو سه گانه‌ تا سریال حلقه های قدرت

از طرف دیگر به نظر می‌رسد قرار است چندین مکان جدید در این مجموعه نقش و حضوری برجسته‌تر داشته باشند که تا اینجا برخی از آن‌ها را می‌شناسیم. مکان‌هایی همچون جزیره آنتلانتیس مانند نومه نور که زیستگاه مردمان فانی است. درکنار آن شهرهای الف‌ها همچون لیندون و اره گیون (Eregion) و البته قلعه کوتوله‌ها در خازاد دوم که قرار است برخلاف فیلم ارباب حلقه‌ها، معادن موریا را در زمان شکوه و درخشش‌شان به ما نشان دهند. تا فصل اول این مجموعه پخش نشود، نمی‌توان با قطعیت در مورد اتفاقات و شخصیت‌های دیگر آن صحبت کرد، اما درنهایت پیام این مجموعه همان پیام همیشگی یعنی تلاش برای غلبه بر تاریکی است. چه این تاریکی تجسم شروری بزرگ همچون سائورون باشد و چه رگه‌هایی از سیاهی خیانت و دشمنی که در قلب‌ها پنهان شده است.

کلبریمبور در سریال حلق های قدرت

حلقه‌های قدرت دستاورد مشترک سائورون و کلبریمبور بود

به‌همین خاطر در غیاب پدر و مادر، الروند را دو تن از پسران فائنور بزرگ کردند، هرچند که بعدها و زمانی‌که در جستجوی یکی از جواهرات بودند، شهر او را ویران کردند. شاید طرفداران آثار تالکین اکنون کنجکاو شده باشند که آیا این داستان در سریال هم مورد استفاده قرار گرفته است و اینکه الروند چگونه شخصیتی خواهد داشت. خب این پرسشی است که هنوز پاسخی برای آن نداریم، هرچند حضور الروند در این سریال قطعی است.


بازماندگان فراری خود را به سرزمین میانه رسانده و گوندور را تأسیس کردند و برخی دیگر به تکاوران یا دونه‌داین تبدیل شدند. آراگورن که از نسل پادشاهی نومنور و تکاوری شناخته شده بود، بعدها به‌عنوان عضوی از این خاندان تاج پادشاهی گوندور را به سر گذشت. به‌عنوان یکی از پادشاهی‌های بزرگ قدیم که در ارتباط با یکی از شخصیت‌های نمادین ارباب حلقه‌ها است، این احتمال وجود دارد که سریال حلقه‌های قدرت نکات ناگفته بیشتری را در مورد پادشاهی نومه‌نور بازگو کند.


سرزمین میانه تالکین با قلمروهای گوناگونی همچون بلریاند (Beleriand)، نومنور (Númenor)، والینور (Valinor) و غیره، به اندازه‌ای وسیع و گسترده است که تالکین برای شرح افسانه‌ی آن یک سه‌گانه، یک کتاب مستقل، یک کتاب درسی تاریخی و چندین جلد اطلاعات تکمیلی را به رشته تحریر درآورد که این آخری شانس منتشر شدن به شکل رسمی را پیدا نکرد.

بازی کیت بلانشت در نقش گالادریل بسیار فوق‌العاده و به یادماندنی بود، بااین‌حال حتی این بازی درخشان هم نمی‌توانست به خوبی خرد مطلق و البته سن و سال بالای این شخصیت را به نمایش بگذارد. گالادریل باوجود چهره جوان و زیبایش درواقع بسیار کهنسال است، او به‌عنوان بخشی از نسل دوم الف‌ها ده‌ها هزار سال قبل از وقایع ارباب حلقه‌ها متولد شد. او درهمان زمانی به دنیا آمد که هنوز نور درختان والینور به دنیا روشنایی می‌بخشیدند.

نقشه جزیره نومه نور محل سکونت پادشاهان گاندور

به احتمال زیاد سریال چیزهای بیشتری در مورد پادشاهی نومه‌نور را به تصویر خواهد کشید

با شروع پخش سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» (LOTR: The Rings of Power)، یک بار دیگر طرفداران سه‌گانه موفق پیتر جکسون با اشتیاق در انتظار بازگشتی دوباره به سرزمین میانه هستند. برکسی پوشیده نیست که نویسنده فقید جی. آر. آر. تالکین یک جهان ساز دقیق و نکته سنج بود و از این نظر می‌توان کسانی همچون جورج آر. آر. مارتین و براندون ساندرسون را همترازان شایسته و امروزی او به شمار آورد.

به همین خاطر اکنون که یک بار دیگر این جهان جذاب و پهناور به‌لطف اخبار مرتبط با ساخت سریال چند فصلی آمازون مورد توجه قرار گرفته است، بی‌مناسبت نیست اگر یک بار دیگر نگاهی به نکاتی داشته باشیم که می‌دانیم و همچنین چیزهایی که قرار است به‌زودی شاهد آن‌ها باشیم. پس بار دیگر سری به دنیای ارباب حلقه‌ها زده و اطلاعات مهم در مورد آن را مرور می‌کنیم و درکنار آن سری هم به سریال حلقه‌های قدرت زده و درمورد تازه‌ترین اخبار و نکات مرتبط با آن صحبت خواهیم کرد. امیدوارم در این مرور هم با یک گیمر همراه باشید.

باتوجه به این نکات است که وقتی سریال جدید آمازون معرفی شد، این فرضیه قوت گرفت که قرار است این مجموعه هم مثل فیلم‌ها، به بازگویی این سه‌گانه بپردازد. البته بعدا مشخص شد این سریال درواقع یک پیش درآمد است، درنتیجه اخبار حضور احتمالی برخی از شخصیت‌های قبلی مثل نسخه جوان‌تر آراگورن منتفی شد. این سریال قرار است در دوره زمانی دیگری رخ دهد. یعنی درحالی که اتفاقات هابیت و ارباب حلقه‌ها هزاران سال پس از پایان عصر دوم و به‌عبارت بهتر در اواخر دوران سوم سرزمین میانه رخ دادند، سریال قرار است به دوران دوم سرزمین میانه بپردازد. اگر می‌خواهید واحد زمانی بهتری دراختیار داشته باشید، باید بگوییم که عصر دوم سرزمین میانه بازه‌ای نزدیک به سه هزار و پانصد سال را در بر می‌گیرد.

مقاله‌ مرتبط

  • سائورون یا ارباب تاریکی کیست؟

به‌عنوان دو نیمه الف، الروند و الروس اجازه داشتند بین دو گزینه الف بودن و بهره بردن از امتیاز جاودانگی و انسان بودن و چشیدن طعم پیری و مرگ یکی را انتخاب کنند. الروند اولی را برگزید درحالی که الروس ترجیح داد همچون یک انسان زندگی کند و هم او بود که پادشاهی نومنور را تأسیس کرد. اما بعدها زمانی‌که سائورون در چهره‌ای دیگر خود را به آن‌ها رسانده و مردم آن سرزمین را با وعده‌های رنگارنگ فریب داد، باعث شد خشم والار بالا گرفته و نومنور نابود شود.

مقاله‌ مرتبط

  • از شخصیت آراگورن در ارباب حلقه ها چه می‌دانید؟

هر سه آن‌ها بسیار قدرتمند بودند، به طوری که می‌توان گفت آن‌ها جزو قدرتمندترین ساکنان سرزمین میانه هستند. بعدها سارومان، گندالف و سه جادوگر دیگر به سرزمین میانه فرستاده شدند تا سائورون را تحت نظر گرفته و در وقت مقتضی به مردم سرزمین میانه برای مبارزه و مقابله با او کمک کنند. البته شاید این ایده چندان در سریال حلقه‌های قدرت مورد توجه قرار نگیرد، چون اطلاعات زیادی در این مورد وجود داشته و فضای زیادی برای گسترش و به نمایش گذاشتن آن مورد نیاز است که شاید از توان این سریال خارج باشد.

بخوانید  بیش از یک میلیون نفر در Diablo 4 Beta به سطح 20 می رسند و یک توله را نجات می دهند

نقشه سرزمین میانه و بلریاند

سرزمین میانه بسیار کوچک‌تر از جهان واقعی خلق شده به‌وسیله تالکین است

این‌ها گوشه‌ای از نکاتی بود که پیرامون پیوندهای احتمالی میان داستان ارباب حلقه‌ها و سریال حلقه‌های قدرت مطرح می‌شود. در گزارش‌های اولیه در مورد سریال حلقه‌های قدرت، حدس‌هایی در مورد حضور آراگورن جوان زده می‌شد، اما بعدا مشخص شد این سریال به عصر دوم سرزمین میانه می‌پردازد که اتفاقات آن مدت‌ها قبل از زمان رویدادهای یاران حلقه رخ داده است، پس این حضور منتفی شد.

از زمان انتشار اولیه آن‌ها، تاکنون شاهد نمایش اقتباس‌های متعددی از هر دو داستان چه در رادیو، تلویزیون، سینما و حتی تئاتر بودیم. اما دراین بین سه‌گانه هابیت و ارباب حلقه‌ها هر دو اثر کارگردان نابغه سینما پیتر جکسون، جایگاهی خاص در قلب طرفداران این دو مجموعه پیدا کرد که به‌نوعی باعث شده است از همین حالا سریال حلقه‌های قدرت با سه‌گانه ارباب حلقه‌ها مقایسه شود. ازآنجایی که شناخته‌ شده‌ترین اقتباس از این سه رمان، لایو اکشن‌های پیتر جکسون است، این مسئله چندان غیرمنتظره نیست. به‌خصوص اگر به این نکته توجه کنیم که این سه‌گانه در زمان پخش به چنان موفقیتی دست پیدا کرد که چه از نظر مالی و چه از نظر نقد و واکنش مخاطبان این مجموعه، بی‌نظیر بود.

براین اساس داستان حلقه‌های قدرت هزاران سال قبل از هابیت و ارباب حلقه‌ها روی داده و بینندگان را به دورانی می‌برد که قدرت‌های بزرگ شکل گرفتند، پادشاهی‌ها به شکوه رسیده و درنهایت نابودند شدند، قهرمانانی ناشناخته مورد آزمون قرار گرفته و بذر امید دوباره در دل‌ها جوانه زد و درنهایت حضور یکی از بزرگ‌ترین شخصیت‌های شریر خلق شده توسط قلم سحرانگیز تالکین را شاهد خواهیم بود که سعی دارد قدرت تاریک خود را در سراسر سرزمین میانه حاکم کند.

فیلم ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه در زمان خود به دومین فیلم پرفروش تاریخ تبدیل شده و در گیشه فروشی بیش از یک میلیارد دلار را تجربه کرد. این فیلم همچنین در بخش‌های بسیاری نامزد دریافت جایزه اسکار بوده و درنهایت موفق شد در هر یازده رشته‌ای که نامزد دریافت جایزه بود، اسکار را از آن خود کند که این هم یکی دیگر از رکوردهای درخشان این اثر به شمار می‌رود. از سوی دیگر بازیگران سه‌گانه ارباب حلقه‌ها هم به همین اندازه محبوب و مشهور شدند، به‌طوری که ناخودآگاه وقتی مسئله ساخت سری جدید به میان می‌آید، همیشه پرسش‌هایی در مورد حضور یا عدم حضور آن‌ها مطرح می‌شود.

همین سوگند و وفاداری به آن باعث رخ دادن یکی از بزرگ‌ترین تراژدی‌های سرزمین میانه شد. درواقع اولین قتل عام در این سرزمین به‌همین خاطر رخ داد که باعث مرگ فئانور و تقریبا همه پسرانش شده و نام نیک پادشاهی الف‌ها را لکه‌دار کرد. آخرین پسر فئانور که از این مصیبت جان سالم به در برده بود، سه جواهر را با خود به دریا بود، درحالی‌که به خاطر کارهایی که انجام داده بود قادر به نگهداشتن آن‌ها نبود. او باقیمانده عمر جاویدان خود را سرگردان در سواحل گذارند. حال سؤال اینجا است که آیا این شخصیت در سریال هم حضور خواهد داشت یا خیر؟


یکی دیگر از نکاتی که شاید در هنگام تماشای سه‌گانه ارباب حلقه‌ها از چشم مخاطب پنهان مانده باشد، زندگی یکی از الف‌های قدرتمند و تأثیرگذار در روند داستان یعنی الروند است. والدین او اگرچه زنده بودند، اما چندان حضور مشخصی اطراف او و برادرش الروس نداشتند.

درپایان این مطلب نظر شما در مورد چشم‌انداز پیش رو چیست؟ آیا سریال حلقه‌های قدرت را دنباله‌ای شایسته برای آثاری همچون ارباب حلقه‌ها و هابیت می‌دانید؟ آیا این سریال هم می‌تواند با استقبال خوب بینندگان و منتقدان مواجه شود؟ فراموش نکنید ما همواره مشتاق شنیدن نظرات و دیدگاه‌های شما عزیزان هستیم. پس حتما آن‌ها را با ما و دیگر دوستان‌تان در یک گیمر درمیان بگذارید.



منبع

البته سائورون به‌صورت مخفیانه در دل کوه نابودی حلقه یگانه را ساخت و کنترل ۹ حلقه‌ی دیگر که بعدها به پادشاهان فانی داده شده بود را هم در اختیار خود گرفت. بااین‌وجود کلبریمبور موفق شد سه حلقه الفی را از آلوده شدن به قدرت و نفوذ سائورون دور نگاه دارد، سه حلقه‌ای که بعدها به الروند، گالادریل و ارباب الف دیگری به نام سیردان داده شد که این حلقه آخری درنهایت به گندالف رسید. بعدها حلقه‌های قدرت و به‌خصوص آن حلقه یگانه، یکی از شناخته‌ شده‌ترین وقایع دنیای تالکین را رقم زدند.


تالکین داستان ارباب حلقه‌ها را در دل سرزمینی حکایت کرد که زمانی حتی به مراتب بزرگ‌تر و زیباتر از چیزی بود که ما تصور می‌کنیم. بنابراین جالب است ببینیم حلقه‌های قدرت قرار است چگونه به آن بخش‌های ناگفته و رویدادهای مرتبط با آن پرداخته و آن‌ها را برای مخاطب به تصویر بکشد یا اینکه آیا بلریاند هم جایی در اقتباس آن‌ها از آثار تالکین خواهد داشت یا خیر؟


با اطمینان می‌توان گفت که تالکین از توانایی لازم برای خلق یک شخصیت شرور و تهدیدآمیز برخوردار بود و این مسئله به خوبی در تاروپود وجودی شخصیت سائورون هویدا است. در مطالب پیشین اشاره کرده بودیم زمانی سائورون چهره عوض کرده و خود را با نام ارباب هدیه‌ها به الف‌ها نزدیک کرد. اینگونه بود که او موفق شد به «کلبریمبور» (Celebrimbor) آهنگر معروف الف‌ها، روش ساخت حلقه‌های جادویی را آموزش دهد.

اگرچه کلبریمور در ساخت حلقه‌ها از سائورون کمک گرفت، اما به طریقی سه حلقه الف‌ها را از دسترس او دور کرد

او که در آن دوران با نام ملکور شناخته می‌شود، اولین بذرهای اختلاف و کینه را میان والار و الف‌ها کاشت و سبب دشمنی بین آن‌ها شد. مورگوت همچنین یکی از دلایل اصلی به قدرت رسیدن سائورون بود، چراکه او را از میان خادمان والار و به‌عنوان نفرد دوم بعد از خود انتخاب کرد. نبردهای عظیم «جنگ خشم» یا «نبرد بزرگ» که در عصر دوم به وقوع پیوست هم از نتایج فعالیت‌های مورگوت و ارتش اورک‌های تحت امر او بود. درنهایت هم شکست مورگوت باعث شد سائورون قد علم کرده و با پذیرش مسئولیت نیروهای شیطانی تحت امر مورگوت، ادامه دهنده راه او باشد.

بخوانید  تامپسون: میراث عجیب نماد فرهنگ پاپ - Loadout - Loadout

قرار است بار دیگر شاهد هنرنمایی هاوارد شور در سریال حلقه‌های قدرت باشیم

باراد- دور در موردور

مورفید کلارک در نقش گالادریل در سریال حلقه های قدرت

روهان و مسائل مربوط‌به آن یکی از به یادماندنی‌ترین بخش‌های ارباب حلقه‌ها است. همان‌طور که در بازگشت پادشاه دیده می‌شود، روهان رابطه‌ای نزدیک با گوندور دارد، به‌هرحال آن‌ها در نبرد دشت‌های پله نور (Pelennor Fields) به کمک آن‌ها آمدند که این امر تا حد زیادی به خاطر سوگند و پیمان دوستی بود که صدها سال قبل با پادشاهی روهان بسته شده بود.

اما در یک نگاه کلی باید گفت الروند به‌عنوان همراه و قاصد در خدمت پادشاه بزرگ الف‌ها گیل- گالاد بود. الف قدرتمندی که باوجود پایان غم‌انگیز زندگیش که به‌دست سائورون رقم خورد، به‌خاطر شجره نامه نامشخص خود هم مورد توجه فراوانی قرار دارد. آخرین نبرد گیل گالاد همان مبارزه‌ای است که بالاخره به همت ایسیلدور حلقه یگانه از انگشت قطع شده سائورون بیرون کشیده شده و ماهیت وجودی او دست کم برای مدتی از هم فرو می‌پاشد.


وفاداری و دوستی نقاط قوت برجسته آثار تالکین هستند اما آیا می‌دانید یک سوگند عامل اصلی ویرانی اولیه جهان خلق شده به‌وسیله او بود؟ یکی از مهم‌ترین رویدادهای تاریخ سرزمین میانه، ساخت سیلماریل یا همان ۳ گوهر درخشان و گرانبها توسط «فئانور» (Fëanor) است. جواهراتی که آخرین پرتوهای نور دو درخت والینور که همچون خورشید و ماه روشنی بخش آردا بودند را در خود حفظ کردند. فئانور و هفت پسرش به این شاهکارها افتخار می‌کردند. به‌همین خاطر آن‌ها سوگند یاد کردند هرکسی که یکی از این سه جواهر را از آن‌ها بدزدد یا برای خود نگه دارد را بکشند.

داستان حماسی نومه‌نور و اتحاد میان الف‌ها و انسان‌ها درکنار به قدرت رسیدن سائورون از جمله بخش‌هایی هستند که احتمالا در سریال حلقه‌های قدرت به آن‌ها پرداخته خواهد شد

نبرد هلمز دیپ برای هر کسی که چیزی در مورد آثار تالکین می‌داند، نامی آشنا است. اما شاید کسی از منشأ قلعه کوهستانی آگاه نباشد. این امید وجود دارد که در مجموعه حلقه‌های قدرت فرصتی فراهم شود تا مخاطب چیزهای بیشتری در مورد این پادشاهی بزرگ بداند.

پدرش ارندیل (Eärendil) آخرین جواهر سیلماریل را به‌عنوان ستاره و نشانه‌ای از امید به این سو و آن سو می‌برد، درحالی‌که مادرش الوینگ (Elwing) از نسل لوثین تینوویل (Lúthien) بود. الف بانویی که به خاطر عشق عمیقش به یک انسان به نام برن (Beren)، برای قرن‌ها الهام بخش ترانه‌‌ها و داستان‌های عاشقانه بود.

مقاله‌ مرتبط

  • از الروند، ارباب دانای ریوندل در ارباب حلقه ها چه می‌دانید؟

هر دوی این داستان‌ها یعنی چه هابیت و چه ارباب حلقه‌ها، در مورد دنیایی از موجودات افسانه‌ای همچون جادوگران، کوتوله‌ها، الف‌ها، اورک‌ها و البته هابیت‌ها است. داستان ارباب حلقه‌ها درادامه ماجراجویی بزرگ هابیتی به نام بیلبو بگینز رخ می‌دهد که در سفر خود حلقه‌ی یگانه را پیدا کرده و آن را با خود به خانه‌اش در شایر می‌آورد. او بعدها حلقه را به پسرعموی کوچک‌ترش فرودو می‌دهد و این بار سفر فرودو و یاران حلقه آغازگر ماجراهای حماسی و خیره کننده دنیای ارباب حلقه‌ها می‌شود.

سارومان و گندالف به خاطر ایستادگی دربرابر سائورون و امتناع از متحد شدن با او به شهرت رسیده‌اند. این جدال و کشمکش به‌خصوص بعد ازاینکه بفهمیم هر دو جادوگر از مدت‌ها قبل شخصا با او آشنا بودند و اینکه آن‌ها کاملا جادوگر هم به حساب نمی‌آیند به مراتب جالب‌تر هم می‌شود. همان‌طور که شاید بدانید سائورون قبل از پیوستن به مورگوت، یکی از یاران والار بود، همان‌طور که گندالف و سارومان همچنین وضعیتی داشتند.

دنیای خلق شده تالکین به اندازه‌ای بزرگ است که برای پرداختن به آن، کتاب‌های متعددی را به رشته تحریر درآورد

روهیریم یا سواران روهان در کنار لگولاس

در انتظار شنیدن چیزهای بیشتری از روهان باشید

ارباب حلقه‌ها از آخرین اتحاد شکل گرفته میان الف‌ها و انسان‌ها نام می‌برد، اما باور کنید این نبرد بسیار گسترده‌تر از چیزی است که بتوان آن را در قالب چند دقیقه به نمایش گذاشت. اولین جنگ سائورون باعث ایجاد بزرگ‌ترین اتحاد سرزمین میانه شد. براساس گزارش‌ها به نظر می‌رسد در حلقه‌های قدرت شاهد این بخش از تاریخ سرزمین میانه هم باشیم.

این به این معنی است که اطلاعات زیادی در مورد سرزمین میانه، تاریخچه، جغرافیا و ساکنان آن وجود دارد که حتی متعصب‌ترین و معتقدترین طرفداران تالکین هم شاید به خوبی از آن مطلع نباشند. سرزمین میانه یک جهان گسترده مملو از پادشاهی‌های بشری، قلمروی موجودات اساطیری همچون الف‌ها، دنیای صنعتگران ساکن معادن زیر زمینی و صدها مخلوق ریز و درشت دیگر است که شاید در حد چند خط به آن‌ها اشاره شده باشد ولی چیزهای فراوان دیگری هم برای یادگیری در مورد آن‌ها وجود دارد.

باید گفت این سریال که ساخت آن از سال ۲۰۲۰ آغاز شد، درامی چند فصلی خواهد بود که فصل آن همچون سه‌گانه‌های ارباب حلقه‌ها و هابیت در کشور نیوزیلند فیلم‌برداری شد. هرچند قرار است ساخت فصل دوم آن به انگلستان منتقل شده و مراحل فیلم‌برداری در لندن دنبال شود. در سال ۲۰۱۷ آمازون در رقابتی تنگاتنگ با نتفلیکس، حق ساخت این مجموعه را به مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار از آن خود کرد. این قرارداد شامل ساخت مجموعه‌ای پنج فصلی بود، اما تابه‌حال تنها در مورد قطعی شدن فصل دوم این سریال صحبت شده است. به نظر می‌رسد فصل اول این مجموعه در قالب هشت قسمت از آمازون پرایم پخش شود.

بخوانید  احتمال رونمایی Mortal Kombat 12 در این هفته

نبرد آخرین اتحاد بخشی مهم از تاریخ سرزمین میانه است که باید با دقت بیشتری به آن پرداخته شود

چهره خندان گالادریل در سه گانه ارباب حلقه ها

گالادریل یکی از مسن‌ترین ساکنان سرزمین میانه است

از طرف دیگر مشخص است که هاوارد شور که موسیقی سه‌گانه ارباب حلقه‌ها را در کارنامه دارد، برای ساختن تم اصلی این سریال بازخواهد گشت. درکنار او بر مک‌کرری هم به‌عنوان آهنگساز در این مجموعه حضور دارد. موسیقی یکی از بخش‌های مهم دنیای تالکین است و حضور آهنگسازان برجسته بدون شک خبری خوب برای طرفداران آثار تالکین است.

الف ها در سریال حلقه های قدرت

فئانور سازنده سیلماریل در برابر مورگوت

سوگندی که دنیا را ویران کرد

حالا بیایید رابطه میان سه‌گانه ارباب حلقه‌ها و سریال حلقه‌های قدرت را از جنبه‌های گوناگون مورد بررسی قرار دهیم. باتوجه به‌عنوان سریال می‌توان از حضور سائورون مطمئن بود که قرار است تازه حلقه‌ها را جعل کرده و حلقه یگانه را در آتش کوه نابودی بسازد. پس بدنیست در گام اول، این مرور را با یکی از اهریمنی‌ترین مخلوقات این جهان پهناور شروع کنیم، ابرشروری که تاریکی وجودش بر فصل‌های زیادی از تاریخ سرزمین میانه سایه افکنده است.

محل قرارگیری ویدیو

پوستر ارباب حلقه ها-فرودو-آراگورن-گندالف-آرون-لگولاس-گالادریل-نزگول

طرفداران آثار خیال‌انگیز به دنیاهایی وسیع و پراکنده عادت کرده‌اند، اما بهتر است بدانید بسیاری از وقایع ذکر شده در جلدهای تاریخی آثار تالکین درواقع در جایی که ما آن را به‌عنوان سرزمین میانه می‌شناسیم، رخ نمی‌دهند. آن‌ها در سرزمینی دیگر با نام بلریاند اتفاق افتاده‌اند، خشکی بزرگ که در غرب سرزمین میانه و در مجاورت دریا واقع شده بود. باوجود اینکه در جریان وقوع جنگ خشم بسیاری از بخش‌های این سرزمین غرق شد، اما واقعیت این است که بخش قابل توجهی از پادشاهی‌های شناخته شده سرزمین میانه ریشه در این سرزمین دارند.

نویسنده جی آر آر تالکین در حال مطالعه

الروند در نبرد آخرین اتحاد در مقابل سائورون

جنگ آخرین اتحاد به رهبری گیل گالاد و الروند

سائورون در ارباب حلقه ها در موردور

سائورون اولین ابرشرور سرزمین میانه نبود

گالم و چشم سائورون و کوه نابودی در دوردست

اعضای شورای سفید در کنار هم-گندالف-الروند-گالادریل-سارومان

سائورون، گندالف و سارومان از جهاتی شبیه به هم هستند

واقعیت این است که دنیای تالکین هنوز هم داستان‌های ناتمام بسیاری برای بازگو کردن دارد، شخصیت‌هایی که ارزش شناخته شدن دارند و البتی میراثی که شکوه و جذابیت آن می‌تواند تا مدت‌ها ذهن بینندگان را معطوف خود کند. باید منتظر بود و دید آیا سازندگان این سریال توانسته‌اند حق مطلب را ادا کرده و طرفداران متعصب آثار تالکین را با خود همراه کنند یا در انجام این مهم ناتوان بودند.

از آنجایی که قدمت سرزمین میانه به هزاران سال قبل بازمی‌گردد، پس طبیعی است که در طول این مدت ساکنان این جهان با چندین ابرشرور قدرتمند مواجه شده باشند. پس نمی‌توان سائورون را اولین شخصیت شرور سرزمین میانه دانست.

درادامه و زمانی‌که اولین تصاویر رسمی از این مجموعه منتشر شد، این بار تصاویر درختان والینور بحث‌برانگیز شد. از آنجایی که این درختان مدت‌ها پیش از بین رفته و تنها در عصر اول حضور داشتند پس باز هم زمان تقریبی اتفاقات سریال حلقه‌های قدرت تغییر کرد. درادامه آمازون در اقدامی محاسبه شده چندین پوستر از شخصیت‌های حاضر در سریال پیش رو را منتشر کرد که تنها نمایشی از دست شخصیت به‌همراه جزئیات دیگر بودند اما خبری از چهره افراد نبود. این یعنی آمازون هم سعی داشت مسائلی را افشا کند و هم تلاش می‌کرد اسرار را حفظ کند.

پوسترهای سریال حلقه های قدرت

اما در مجموع باتوجه‌به تمام چیزهایی که تابه‌حال براساس تیزرهای تبلیغاتی و پوسترهای منتشر شده و همینطور عنوان سریال مشخص است، حلقه‌های قدرت به اتفاقات عصر دوم سرزمین میانه پرداخته و داستان ساخته شدن ۲۰ حلقه قدرت را بازگو می‌کند. سه حلقه برای الف‌ها، هفت حلقه برای دورف یا کوتوله‌ها، ۹ حلقه برای مردمان فانی و بالاخره حلقه یگانه که سائورون آن را مخفیانه برای خود ساخت. بااین حساب ما قرار است شاهد به قدرت رسیدن سائورون و همینطور به داستان حماسی نومه‌نور و جنگ آخرین اتحاد میان الف‌ها و انسان‌ها برای پایان دادن به استیلای ارباب حلقه‌ها باشیم.

داستان سریال به احتمال زیاد از زمان صلح نسبی آغاز شده و با معرفی مجموعه‌ای از شخصیت‌های آشنا و جدید دنبال می‌شود که قرار است به نحوی با ظهور مجدد شر در سرزمین میانه مواجه شوند. از تاریک‌ترین اعماق کوه‌های مه‌آلود تا جنگل‌های باشکوه پایتخت الف‌ها یعنی شهر لیندون و تا پادشاهی انسان‌ها در جزیره خیره کننده نومنور و دورترین نقاطی که روی نقشه سرزمین جادویی تالکین قابل مشاهده‌اند. این پادشاهی‌ها و این شخصیت‌ها قرار است درکنار هم خالق میراثی باشند که تا مدت‌ها پس از گذر آن‌ها از این جهان هم، همچنان زنده و پابرجا است.

مقاله‌ مرتبط

  • امید جرج آر. آر. مارتین به پیروزی خاندان اژدها در رقابت با ارباب حلقه ها

البته تااینجا مشخص است که قرار است مخاطبان سریال حلقه‌های قدرت با نسخه جوان‌تری از شخصیت گالادریل آشنا شوند که لباس رزم به تن کرده است. اگرچه هیچ نشانه‌ای از جنگجو بودن او در آثار تالکین مشاهده نشده است اما خب، کسی هم نمی‌تواند ادعا کند که او میلی برای مبارزه نداشته است.


بعید می‌دانم کسی در انتظار پخش سریال حلقه‌های قدرت باشد، اما چیزی درمورد مجموعه ارباب حلقه‌ها نداند. مجموعه رمانی فانتزی و حماسی از تالکین که دنباله‌ای بر رمان هابیت است که این نویسنده آن را در سال ۱۹۳۷ به رشته تحریر درآورد. ارباب حلقه‌ها شامل سه رمان به نام‌های یاران حلقه، دو برج و بازگشت پادشاه است.

مقاله‌ مرتبط

  • حقایق جالب The Lord of the Rings | از ایده‌های اولیه تا مشکلات فیلم‌برداری

الروند در کنار گندالف در هابیت

پیچیدگی‌های خاندان الروند

در ابتدا این مورگوت (ملکور) بود که به‌عنوان اولین شخصیت شیطانی جویای قدرت، وارد جنگ با دیگر ساکنان شد. تاریخچه‌ی فعالیت‌های مورگوت بسیار غنی است، به‌خصوص از این جهت که او یکی از والار بود. گروهی که دارای قدرت‌های برتر بوده و به‌نوعی حضور خداگونه در این جهان داشتند.