معرفی تانجیرو کامادو | شخصیت اصلی انیمه شیطان کش

اما بدنیست نگاهی هم به برخی حقایق جالب در مورد این شخصیت داشته باشیم که از چشم بینندگان انیمه دور مانده‌اند. حقایقی که در مانگا به آن‌ها اشاره شده است، به‌همین خاطر ممکن است این مرور هم حاوی اسپویل در مورد انیمه باشد. پیشاپیش به این نکته هم توجه داشته باشید.

تانجیرو به‌صورت ذاتی فردی بسیار مهربان است به طوری که دیگران او را به‌عنوان شخصی ملایم و دلسوز توصیف می‌کنند. بااین‌حال این مهربانی مانع او نمی‌شود تا برای رسیدن به هدف، تمام عزم و اراده خود را به کمک بطلبد. تسلیم شدن معنایی برای او ندارد، ولو اینکه تا پای جان در مبارزه جانفشانی کند. تانجیرو قوی است، اما این قدرت مانع این نیست که دستش را برای کمک به سوی دیگران دراز کند. او باتمام وجود از خواهرش محافظت کرده و برای نجات دوستانش از تحمل هیچ سختی ابا ندارد. اما با تمام این خصوصیات، او هم برای خود حدود و خط قرمزهایی دارد. تانجیرو از بی‌ادبی و بزدل بودن بیزار است. شاید به همین خاطر است که گاهی ناله‌های ناشی از درماندگی زنیتسو یا اقدامات خشونت‌آمیز اینوسکه، باعث ناراحتی و عصبانیت او می‌شود.

در انیمه به وضوح می‌بینیم که تانجیرو حس بویایی قدرتمندی دارد که از این نظر به استادش ساکونجی اورودکوداکی شبیه است. بااین‌حال یکی از جزئیات کوچکی که بیشتر طرفداران از آن غافل هستند این است که تانجیرو قادر است آنچه زیر لایه‌های خاک پنهان شده است را هم حس کند. از طرف دیگر به‌گفته استادش تانجیرو خود رایحه مهربانی را از خود متصاعد می‌کند، درنتیجه استاد او را شخصی ضعیف دانست که در زمان موعود نمی‌تواند تصمیم‌گیری درستی میان مرگ و زندگی داشته باشد.


ناتسوکی هانائه صداپیشه شخصیت تانجیرو کامادو در انیمه شیطان کش

صداپیشه شخصیت تانجیرو به خاطر نقش‌های غمگین به شهرت رسیده است

از طرف دیگر هرچند ذات همدل و مهربان او شاید مانع واکنش‌های تندی شود، بااین‌وجود او در مقابل شر مطلق جنبه‌ای بسیار سرد و ترسناک از خود نشان می‌دهد که باعث می‌شود در نبرد با دشمنان گاهی بسیار خشن عمل کند. او ایدئولوژی منحصربه‌فردی دارد، اینکه اگر کسی مرتکب شرارت شده است اما بابت آن هیچ حسی از تأسف نشان نمی‌دهد، باید بدون ذره‌ای رحم کشته شود.

درحالی که زخم پیشانی تانجیرو درابتدا شکل خاصی نداشت، اما بعدا الگویی شعله مانند پیدا کرده و به نشان شیطان کش او تبدیل شد

از همان ابتدای امر، تانجیرو در میدان مبارزه همچون جنگجویی شجاع ظاهر شده و خیلی زود استعداد طبیعی و قدرتمند او در میدان مبارزه و به‌ویژه در هنر شمشیرزنی عیان شد. تانجیرو دارای چندین خصوصیت مافوق بشری است، از جمله برخورداری از حواس خارق‌العاده، حس بویایی قوی و همینطور اراده‌ای بی‌نظیر که در مسیر مبارزه به کمکش می‌آیند. او همچنین راه‌حل‌های منحصربه‌فردی پیدا می‌کند که مشکلات را سریع‌تر از پیش پایش بردارد. تانجیرو در آموختن هم بی‌نظیر است. او با کسب مهارت‌های تازه و آموزش تکنیک تنفس آب، خیلی سریع موفق به شکست شیاطین شده و سر از بدن آن‌ها جدا می‌کند.

تانجیرو درحال تمرین تنفس آتش

موزان کیبوتسوجی

موزان اولین کسی است که خشم درونی تانجیرو را آزاد می‌کند

تانجیرو همیشه به‌عنوان یک اعجوبه در هنر شمشیربازی شناخته می‌شود، مهارتی که او را درجایگاه بالاتری نسبت به بزرگسالان قرار می‌دهد. او، هم در این هنر استاد بود و هم در یادگیری آموزه‌های جدید پیشرفتی استثنائی داشت. با آموزش فشرده، مهارت‌های او چنان پیشرفت کرد که با قدرتمندترین شمشیربازان کل ارتش شیطان کش برابری می‌کرد. هرچند او باز به اندازه یوریچی قوی نبود، اما موفق شد در زمینی برابر با موزان بجنگد و مهارتی از خود نشان دهد که نامش را به‌عنوان یکی از قوی‌ترین شمشیربازان نسل کنونی جاودانه کند.

در این مجال قصد داریم نگاهی دقیق‌تر به شخصیت کلیدی تانجیرو کامادو داشته باشیم و کمی بیشتر با این پسر جوان سرسخت اما دلرحم آشنا شویم. پیشاپیش ذکر این نکته را ضروری می‌دانم که ممکن است بخش‌هایی از این مطلب حاوی اسپویل باشد. دراین مرور همراه ما باشید.

تانجیرو قهرمان اصلی داستان است. در ابتدای انیمه می‌بینیم که او به همراه مادر، خواهر و برادران خود در کوهستان زندگی می‌کند. اما یک روز که پس از کار روزانه به خانه برمی‌گردد، با صحنه فجیع کشتار خانواده‌اش مواجه می‌شود. همه اعضای خانواده او به وسیله یک شیطان کشته شده‌اند و تنها خواهرش نزوکو باقی مانده است که او هم در حال تبدیل شدن به یک شیطان است. تانجیرو که حالا هم به‌دنبال گرفتن انتقام مرگ خانواده‌اش است و هم می‌خواهد نزوکو دوباره همان خواهر کوچولوی مهربانش باشد، به ارتش شیطان کش می‌پیوندد.

بخوانید  خرید بلیط هواپیما ارزان از رسپینا

تانجیرو درحال حمل کردن نزوکوی زخمی

در قوس داستانی مربوط‌به دهکده شمشیرساز، پس از نبرد بزرگی که با گیوتارو و داکی رخ می‌دهد، تانجیرو به کما می‌رود. وقتی او به کما می‌رود خواب جدش سومیوشی، همسرش و همینطور مردی ناشناس با موهایی بلند را می‌بیند. وقتی بالاخره تانجیرو از کما بیرون می‌آید متوجه می‌شود کانائو بسیار نگران است. کانائو همه چیز را برای تانجیرو توضیح داده و به‌خصوص به او می‌گوید که او برای دو ماه در کما بوده است. دراین انیمه اشاره‌ای به این بخش نشد.


موزان کیبوتسوجی در انیمه شیطان کش

موزان به‌شدت از تانجیرو واهمه دارد

گنیا و تانجیرو

تانجیرو از فعالیت در یک برنامه آموزشی خاص هاشیرا منع شده است

اما درمقابل کسانی که از اعمال خود پشیمان هستند، نباید در هنگام مرگ و پس از آن مورد بی‌احترامی و تحقیر قرار بگیرند. بااین‌حال با گذشت سال‌ها و کسب تجارب بیشتر، تانجیرو هم درنهایت چه در هنگام تصمیم‌گیری و چه به وقت عمل کردن، سخت‌گیری بیشتری از خود نشان می‌دهد. شجاعت او برای حفاظت از افراد ضعیف و آسیب‌پذیر او را متعهد می‌کند که دربرابر دشمن با احترام و وقار ظاهر شود. تانجیرو همیشه برای اجرای عدالت آماده است و به سختی شیاطینی که مرتکب جنایات شنیع شده‌اند را مجازات می‌کند.

او در هنگام آزمون انتخاب نهایی با کمک همین مهارت‌ها توانست شیاطین سطح پایین را با استفاده از شیوه تنفس آب و بدون کمک دیگران نابود کند و درنهایت حتی شیطانی جهش یافته و قدرتمند را هم با مهارت آکروباتیک، حس بویایی و قدرت شمشیرزنی خود به زانو درآورد. پس از عضویت رسمی در ارتش شیطان کش، او این مسیر را ادامه داده و حتی چندین بار با شیاطین قدرتمندی که در هنر خون شیطان مهارت داشتند هم مقابله کرد.

اگر موزان تنها یک نقطه ضعف داشته باشد، آن نقطه ضعف تانجیرو است. موزان آشکارا از او می‌ترسد و البته این مسئله ربطی به آن یک جفت گوشواره هانافودا ندارد. دلیل این ترس شدید موزان هنوز در اینمه فاش نشده است، بااین‌حال بهتر است بدانید موزان دلایلی زیادی برای ترسیدن از تانجیرو دارد، چرا که اگر واقعا یک نفر بتواند رد موزان را زده و او را بکشد، بدیهی است او کسی جز تانجیرو نخواهد بود.


موزان آنتاگونیست اصلی شیطان کش و دلیل اصلی این است که چرا شیاطین در حال نابود کردن دنیای انسان‌ها هستند. اولین ملاقات تانجیرو و موزان به خاطر شرایط او (او با خانواده انسانی خود است) و با نوعی سردرگمی به پایان می‌رسد. هرچند آن‌ها دیگر بار با هم ملاقات می‌کنند و اینبار موزان موفق می‌شود از چنگ تانجیرو فرار کند. درنتیجه این مسئله تانجیرو دچار خشمی عمیق شده و سوگند یاد می‌کند سر موزان را از بدن جدا کند.


تانجیرو در شکل شیطانی خود

تبدیل شدن تانجیرو به یک شیطان

این مسئله شاید نکته چندان مهمی نبوده و بیشتر شبیه جزئیاتی نه‌چندان قابل‌توجه است که برای چند ثانیه در انیمه شیطان کش مورد توجه قرار گرفت و شاید به‌همین خاطر توجه طرفداران را هم به خود جلب نکرد. زمانی‌که تانجیرو تصمیم گرفت به ارتش شیطان کش ملحق شود، از استادش «ساکونجی اوروکوداکی» کمک خواست. استاد اوروکوداکی هم او را به شاگردی پذیرفت و چنان او را تحت آموزش‌های سخت قرار داد که درنتیجه آن‌ها دستان تانجیرو لطافت خود را از دست دادند.


تانجیرو و ساکونجی در حال مبارزه

پوست دست‌های تانجیرو خشن است

تانجیرو با موهای بلند

تانجیرو شباهتی قابل‌توجه به اجدادش دارد

مانگای محبوب شیطان کش یا کیمتسو نو یائیبا (Manga Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba) اثری از «کویوهارو گوتوگه» (Koyoharu Gotōge) است که حول محور زندگی پسر جوانی به نام «تانجیرو» (Tanjiro) می‌چرخد. او نه‌تنها به‌دنبال مبارزه با شیاطین و گرفتن انتقام کشته شدن اعضای خانواده‌اش است، بلکه برای نجات خواهرش و جلوگیری از تبدیل شدن او به شیطان، سفری سخت را آغاز می‌کند. تانجیرو خود را به آب و آتش می‌زند تا راهی برای دوباره انسان شدن نزوکو پیدا کند، ولو این راه پر از موانع و خطرات کشنده باشد.

بخوانید  بلیط تهران به دبی در علی بابا در ماه اوت

تانجیرو در حال حمل هیزم

نشان شیطان کش روی پیشانی تانجیرو

نشان شیطان کش

تانجیرو و کیوجورو

تانجیرو فردی صادق است که در بیان نظرات خود با دیگران روراست است و نصایح دیگران را هم با صمیمیت می‌پذیرد. او قادر به دروغ گفتن نیست و اگر زمانی مجبور به انجام آن شود به اندازه‌ای ناشیانه عمل می‌کند که همه چیز از چهره‌اش مشخص می‌شود. تانجیرو در حومه ژاپن بزرگ شد، درنتیجه هیچ تجربه‌ای از زندگی در شهر و درمیان هیاهو و زرق‌وبرق مناطق شهری نداشت. این مسئله باعث می‌شود که او گاهی بسیار ساده‌انگارانه به مسائل نگاه کند. به‌عنوان نمونه او معتقد بود شاید قطار موگن روح نگهبان زمین است. خشم او همچنین بسیار سوزان و مرگبار است، در کوه ناتاگومو زمانی‌که ارتش شیطان کش در میان تارهای شیطان عنکبوتی به دام افتادند، تانجیرو چنان خشم عظیمی از خود نشان داد که حتی اینوسکه را هم شگفت‌زده کرد. این خشم او را به جوش و خروش انداخته و بی‌محابا به دل خطر می‌زند، مثلا وقتی شاهد کشتار داکی و پوزخندهای او به کشته شدگان بود، بدون لحظه‌ای تأمل به‌تنهایی به مصاف او رفت.

مقاله‌ مرتبط

  • انیمه Demon Slayer ، بزرگ‌ترین اکران یک اثر خارجی در آمریکا

در جریان حوادث فیلم قطار موگن و پس از کشته شدن کیوجورو رنگوکو به‌دست آکازا، سخنان او در هنگام مرگ همچون انگیزه‌ای قوی تانجیرو را برآن داشت تا با قدرت بیشتری به حرکت ادامه دهد و همین، عامل اصلی رشد او به‌عنوان یک شیطان کش بود. شاید همین مسئله باعث شد که او بتواند جلوی حملات داکی را بگیرد، شیطانی که بیش از یک قرن زندگی کرده و در طول زندگیش هفت هاشیرا را خورده بود. تانجیرو حتی با وجود جراحت‌های سختی که برداشته بود هم به طریقی موفق شد به کمک تنگن اوزوی آمده و به او در کشتن گیوتارو کمک کند و این همان لحظه‌ای بود که نشان شیطان کش او بیدار شده و قدرت‌هایش را تقویت کرد. به‌این ترتیب او به یکی از اولین شیطان کش‌هایی تبدیل شد که موفق به کشتن یک شیطان رتبه بالا شدند. شاهکاری که در طول یک قرن گذشته دیده نشده بود. همچنین او از این نبرد جان سالم به در برد که خود همین مسئله هم شگفتی دیگری به حساب می‌آمد.

مقاله‌ مرتبط

  • نقد انیمه Demon Slayer: Mugen Train | پرفروش‌ترین انیمه تاریخ

تانجیرو و زنیتسو و کلاغهای پیام رسان

نکات جالب شخصیت تانجیرو کامادو

  • تانجیرو یکی از معدود شخصیت‌هایی است که توانایی تغییر ظاهر شمشیر نیچرین خود را دارد.
  • تانجیرو قادر به درک زبان پرندگان است.
  • خوراکی مورد علاقه تانجیرو جوانه گلپر است. وقتی ظرف حاوی این خوراک روی میز باشد، تانجیرو به سختی می‌تواند آرامش خود را حفظ کند.
  • در آکادمی شیطان کش، تانجیرو مدام در حال زیرپا گذاشتن قوانین است، بااین‌حال او لقب مؤدب‌ترین مرد آکادمی را هم دریافت می‌کند.

تانجیرو و کانائو

به کما رفتن تانجیرو

تانجیرو پسری جوان با قد متوسط و پوستی نسبتا برنزه است. او موهایی ژولیده دارد که اغلب آن را به سمت عقب شانه می‌کند تا پیشانیش نمایان باشد و اینگونه همه می‌توانند جای زخمی که در سمت چپ بالای پیشانی او جا خوش کرده است را به‌راحتی مشاهده کنند. این زخم درابتدا شکل خاصی نداشت اما پس از مبارزه حماسی که پشت سر گذاشت، این زخم الگویی شعله مانند پیدا کرده و به علامت شیطان کش او تبدیل شد.

باوجود اینکه همدلی یکی از ویژگی‌های بارز و تعیین کننده بسیاری از قهرمانان مرد شونن است، اما تانجیرو گاهی اوقات همدلی بیش از اندازه از خود نشان می‌دهد. پرواضح است که مهربان بودن و مهربانی کردن صفت خیلی خوبی است، اما تانجیرو حتی در مقابل شیاطین هم حسی از همدردی از خود نشان می‌دهد که باعث می‌شود هنگام حمله کردن به آن‌ها کمی تردید از خود نشان دهد. همین عاطفی بودن او در میدان نبرد گاهی باعث می‌شود حریف از موقعیت ایجاد شده برای ضربه زدن به او سوءاستفاده کند.

بخوانید  تایید رسمی ساخت فیلم Community

به‌هرحال تانجیرو کامادو شخصیتی است که همچنان می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. این نوجوان رنج دیده، شجاع، مهربان و دلسوز برای پایان دادن به سفر بزرگ و حضور درخشانش در ارتش شیطان کش، داستان‌های زیادی برای بازگو کردن دارد. امیدوارم این مرور کوتاه بر گوشه‌ای از زندگی و خصوصیات او برای شما همراهان عزیز یک گیمر مفید بوده باشد. اما این شخصیت برای شما چه معنا و مفهومی دارد؟ کدام خصوصیت و ویژگی او بیش از سایر شما را تحت تأثیر خود قرار داد؟ فراموش نکنید نظرات ارزشمند خود را با ما و دیگر دوستان‌تان هم درمیان بگذارید. سپاس

تانجیرو به همراه دوستانش زنیتسو و اینوسکه

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، جد تانجیرو سومیوشی است که اطلاعات چندانی در مورد او منتشر نشده است. بااین‌حال به نظر می‌رسد این دو شباهت ظاهری قابل توجهی به هم دارند، بااین تفاوت که موهای سومیوشی بلندتر بوده و معمولا آن را به‌صورت دم اسبی می‌بست. این یکی دیگر از واقعیت‌های ذکر شده در مانگا است که انیمه به آن اشاره‌ای نکرد.


پس از حمله شیطان رده بالایی (ماه بالایی ۶) به نام گیوتارو، علامت شیطان تانجیرو برای اولین‌بار بیدار شد، دومین مرتبه زمانی اتفاق افتاد که او در حال مبارزه با شیطان رده بالای دیگری به نام آکازای بود. ظاهر شدن این علامت به معنای چند برابر شدن سرعت، قدرت و چابکی تانجیرو است و درنتیجه به او امکان می‌دهد هیولاهای قدرتمندی را به چالش بکشد که در حالت عادی توان رو‌به‌رو شدن و کشتن آن‌ها را ندارد.


پس از اینکه تانجیرو موفق می‌شود موزان را در یک نبرد حماسی و باشکوه شکست دهد، موزان تمام احساسات خود را به تانجیرو منتقل کرده و او را به یک شیطان تبدیل می‌کند. حالا که انسانیتش از او گرفته شده است، تانجیرو به‌صورت کورکورانه شروع به حمله به دیگر افراد ارتش شیطان کش می‌کند. بااین‌حال او تانجیرو است و باز هم یک خاطره از گذشته به او کمک می‌کند دوباره کنترل جنبه انسانی خود را به‌دست بگیرد.

تانجیرو درحال دلداری دادن به دوستانش زنیتسو و اینوسکه و خواهرش نزوکو

تانجیرو شدیدا با دیگران احساس همدلی دارد

تانجیرو در حال بوکشیدن زمین

قدرت تانجیرو در بو کشیدن افرادی که زیر زمین پنهان شده‌اند

محبوبیت این مانگا به اندازه‌ای بود که دست‌اندرکاران حوزه ساخت انیمه را برآن داشت براساس آن سریال شیطان کش را آماده کنند که خیلی زود به موفقیتی قابل‌توجه دست پیدا کرد. درواقع از همان زمان پخش اولین قسمت، این سریال مسیر موفقیت و درخشیدن را آغاز کرد. بسیاری خط داستانی و انیمیشن خیره کننده آن را ستودند و همین مسئله باعث شد که اشتیاق برای ساخت فصل‌های دیگر آن همچنان ادامه داشته باشد.

این اتفاق مربوط‌به آرک آموزش هاشیرا در مانگای شیطان کش است. برنامه آموزشی هاشیرا همان‌طور که از نامش مشخص است، برنامه‌ای است که همه افراد حاضر در ارتش شیطان کش می‌توانند در آن شرکت کنند. تانجیرو هم برحسب عادت دوست دارد در هر برنامه‌ای شرکت کرده و آن را با موفقیت پشت سر بگذارد. اما هاشیرای باد به‌دلیل حمله کردن او به گنیا (Genya) که از خودشان بود، تانجیرو را از شرکت در دوره مربوط‌به خود منع کرد.


ناتسوکی هانائه (Natsuki Hanae) یکی از صداپیشه‌های محبوب ژاپنی است که بیشتر به خاطر صداپیشگی شخصیت‌های مرد غمگین به شهرت رسیده است. البته تانجیرو اولین نقش اصلی او بود و هانائه گفت که از گویندگی به‌جای او بسیار لذت برده است. به‌خصوص از این جهت که این شخصیت به او امکان داد در مقایسه با دیگر شخصیت‌ها، بیشتر روی دامنه و توانایی‌های آوازی خود مانور داده و کار کند. آکاری کیتو صداپیشه نزوکو هم ناتسوکی را به برادر بزرگتر تشبیه کرده و گفت او دقیقا طوری با او برخورد می‌کند که تانجیرو با نزوکو رفتار می‌کند.