معرفی بازیکنان فوتبال انیمه Blue Lock با واقعیت افزوده

لاک آبی نام پروژه ای رادیکال و جنجالی است که در آن 300 نفر از بهترین استعدادهای 18 ساله فوتبال ژاپن باید در رقابتی جنون آمیز به مقام اول برسند تا مهاجم اول تیم ملی شوند.

نقد و بررسی انیمه Kaiji _ Kaiji

انیمه کایجی

بازیکنان تیم Z در انیمه Blue Lock

داستان انیمه Blue Lock; هیجان انگیز، مبتکر و با احترام به دنیای واقعی

یک شوت شدید به سمت دروازه در انیمه Blue Lock

ساختمانی که اردوی لاک آبی در آن برگزار می شود بیشتر شبیه یک زندان فوتبال است که تنها راه نجات آن انتخاب بهترین مهاجم است. در نتیجه، فضای رقابتی Blue Lock با چالش‌های فردی و گروهی برای نوجوانان ترکیب می‌شود که با استرس، مبارزه و نمایش پتانسیل با استعدادی که آن را احاطه کرده است. انجام یک انیمه ورزشی فوتبال در این فضای داستانی انگیزه جدیدی به کلیشه های ژانر ورزشی داد که تعادل خوبی برای یک فانتزی فوتبالی هیجان انگیز با تکیه بر حرکات و تکنیک های واقع گرایانه ایجاد کرد.

در انیمه Blue Lock، ما یک تصویر واقعی و واضح از رقابت برای پیشرفت را می بینیم. گلی که با ایجاد یک مارپیچ از رقابت، با وجود یک بازیکن برجسته، نتیجه گسترده تری به همراه خواهد داشت.

انیمه Blue Lock یکی از انیمه های ورزشی نسل جدید است که سعی دارد با استفاده از تم رقابتی حساس و هیجان انگیز در فضای فوتبالی خود نسیمی تازه به ساختار انیمه ورزشی بیاورد.

مشخصات انیمه Blue Lock:

  • نام فارسی: قفل آبی
  • بر اساس مانگا نوشته مونیوکی کانشیرو و تصویرگری یوسوکه نومورا
  • ژانر: ورزشی، نمایشی
  • محصول: استودیو 8 بیتی
  • فصل اول: 24 قسمت 24 دقیقه ای
  • وضعیت: در حال پخش
  • پخش: 9 اکتبر 2022 تاکنون
  • رده بندی سنی: PG-13
اهداف مشابهی در داستان دو انیمه دیده می شود، اما ویژگی های مشابهی مانند قدرت موقعیت یابی شخصیت های اصلی به ما اجازه می دهد به لحظات هیجان انگیزی برسیم که طبیعتاً در Blue Lock بیشتر متمرکز شده است.

Blue Lock یک مانگای شونن است که توسط Muneyuki Kanshiro به عنوان نویسنده و Yusuke Nomura به عنوان تصویرگر ساخته شده است. انتشار مانگای قفل آبی در 1 اکتبر 2018 در هفته نامه Shōnen Kodansha آغاز شد و در 16 دسامبر 2022 به جلد بیست و دوم رسید. کانشیرو کار خود را به عنوان یک هنرمند مانگا با نوشتن مانگا As the Gods Will در سال 2011 آغاز کرد. در سال 2014 در یک فیلم لایو اکشن ژاپنی به همین نام اقتباس شد.

بخوانید  اضافه شدن بازی Assassin’s Creed Odyssey به ایکس‌ باکس گیم پس

در Bluelock با انیمه ای روبرو هستیم که فضای ملی گرایانه را تحریک می کند، چه به نام با انتخاب رنگ آبی پیراهن تیم ملی ژاپن (حتی اصرار بر رنگ آبی در زمان حداکثر قدرت شخصیت اصلی) یا به منظور مسابقات قهرمانی ملی ژاپن. اما در بللاک با ایجاد حس جهانی بودن از شعار و خودشیفتگی پرهیز می شود و البته این هنر اکثر انیمه های ورزشی است که برخلاف آثار مشابه غربی در صحنه های حاوی زیرمتن پیام عمل می کند. البته بین شخصیت‌های داستان، ما شخصیت‌ها را با همان مختصات تلاقی می‌کنیم که خود را از ارزش‌های انیمه‌های دیگر (جایی که انیمه شونن و پادشاه دزدان دریایی را مسخره می‌کند) مستثنی می‌کند که بهتر است این کار را انجام دهد. تکرار نشود به غیر از آن، در انیمه Blue Lock، ما شاهد یک تصویر واقعی و واضح از رقابت برای پیشرفت هستیم. گلی که با ایجاد یک مارپیچ از رقابت، با وجود یک بازیکن برجسته، نتیجه گسترده تری به همراه خواهد داشت.

قهرمان انیمه Aoashi در فضای رقابت

انیمه آئو آشی

Blue Lock توسط استودیو Eight Bit به یک انیمیشن تبدیل شد. Eight Bit Studio در سال 2008 تاسیس شد و از آثار معروف آن می توان به انیمه به سبک ایسکای That Time I Got Reincarnated as a Slime و Stars Align اشاره کرد که یک درام ورزشی مدرسه ای است. انیمه قفل آبی را تتسواکی واتانابه (کارگردان قسمت هایی از انیمه هایکیو و کابانری) کارگردانی کرده است. در بخش فیلمنامه، تاکو کیشیموتو (Usagi Drop، Silver Spoon، Haikyuu، Moriarty the Patriot و غیره) بر تولید این فصل نظارت دارد. بررسی این نام ها تا حدودی باعث می شود تا سطح بهینه تولید انیمه تضمین شود.

بخوانید  Ouya جرات داشت یک کنسول بازی مستقل را تصور کند

رقابت شدید دو استعداد برتر انیمه Blue Lock


انیمه ای مثل Blue Lock

مانگای Blue Lock توسط Hajime Isayama، خالق مانگا Attack on Titan به طرفداران پیشنهاد شد، اگرچه این واقعیت که یوسوکه نومورا قبلا با ایسایما کار کرده است در این ستایش بی تاثیر نیست.

در واقع Blue Lock نام رمز یک تورنمنت سخت و چالش برانگیز است که توسط مربی دیوانه ای به نام اگو جینپاچی اداره می شود که با یافتن یک مهاجم تمام عیار با کمک Project Blue Lock تحقق رویای قهرمانی خود در جهان را می بیند. با توجه به اینکه در بلوک تنها برنده نهایی که در یک سری رقابت های سخت فردی و تیمی مشخص می شود، واجد شرایط حضور در تیم ملی است، رسیدن به اوج به معنای نابودی رویاهای 299 مهاجم با استعداد دیگر است.

Blue Lock به‌عنوان یک انیمه ورزشی با ایده‌ای پرتنش همراه با مسابقات فوتبال، به تدریج وارد سخت‌ترین آزمون‌ها می‌شود که در آن استعدادهای باقی‌مانده قوی‌تر می‌شوند. بنابراین هر چه از آن پله ها بالاتر برویم، اتفاقات جالب تری رخ می دهد. همچنین مراجعه به انیمه‌های مشابه Blue Lock می‌تواند انتظارات مخاطبان از یک انیمه در آن سبک و سیاق را کمی بازتر نشان دهد، دو انیمه که یکی در مورد فوتبال است و دیگری حتی در مورد ورزش نیست. همه. .

با این حال، ساخت انیمه Blue Lock برای استودیوی نسبتا جمع و جور مانند Eight Bits، انتظارات را از آن استودیو افزایش داد. با توجه به اینکه فضاسازی انیمه Blue Lock اغلب در محیطی بسته انجام می شود، این استودیو توانسته تمرکز بیشتری روی قسمت های انیمه مسابقات داشته باشد و تا اینجای کار می توانیم از نتایج راضی باشیم.

تلاش برای رسیدن به هدف تا آخرین لحظه _ قفل آبی

این داستان تخیلی بین حذف ژاپن از جام جهانی 2018 و آمادگی برای جام جهانی 2022 اتفاق می افتد. همچنین به بازیکنان واقعی آن دوره مانند لئو مسی و کریستیانو رونالدو اشاره شده است یا نقل قول هایی از اریک کانتونا که برای ایجاد فضا در قالب دیالوگ شخصیت ها صداگذاری می شوند.

بخوانید  How The Intricate, Secret-Packed Destiny 2 Collector's Editions Are Made

یویچی ایساگی فوتبالیست نوجوانی است که در آخرین لحظات فرصت انتخاب شدن برای تیم ملی را از دست می دهد و در یک موقعیت عالی گلزنی به هم تیمی خود پاس می دهد تا آن را از بین ببرد. ایساگی ناامید ناگهان دعوت نامه ای از فدراسیون فوتبال ژاپن برای شرکت در یک مسابقه فوتبال عجیب به نام قفل آبی دریافت می کند. ایساگی تصمیم می گیرد این فرصت را برای تحقق آرزوی بزرگ خود از دست ندهد.

آئوی آشیتو بازیکن اصلی و گلزن تیم فوتبال مدرسه است و امیدوار است به مراحل بالاتر مسابقات صعود کند اما پس از یک اشتباه و حذف تیمش، رویای خود را از دست رفته می بیند. اما آشنا شدن با یک استعدادیاب که قصد دارد تیم ملی فوتبال ژاپن را به سطح برتر دنیا برساند، آشیتو را مجبور می کند تا برای شرکت در آزمون تیم جوانان توکیو اسپوریون به آنجا سفر کند.

در اینجا نیز رقابتی وجود دارد که در آن باید به قیمت کشتن رویاهای دیگر شرکت کنندگان بالا بیایید. اگرچه روند تمرینات و نتایج مسابقات در انیمه کایجی فضای تیره‌تر و تلخ‌تری نسبت به Blue Lock ایجاد می‌کند، اما درگیر شدن با این چالش‌های روانی در شرایط سخت فردی و اجتماعی چیزی است که این دو انیمه را به هم پیوند می‌دهد.

کایجی، بیکار و گرفتار بدهی‌هایش، مجبور می‌شود وارد یک قمار بزرگ شود، مسابقه‌ای در کشتی‌ای به نام Spoor، تا بدهی‌اش را یک شبه بپردازد و شاید حتی مقداری پول نقد به دست آورد. وسوسه ای که او را در مواجهه با سایر افراد حاضر در این شرایط سخت درگیر موقعیت های پیچیده و دشوار می کند.

خوشحالم که در انیمه Blue Lock یک گل آسان به ثمر رساندم

سازندگان انیمیشن Blue Lock; ترکیبی از انگیزه و تجربه

صورتک Ego Jinpachi در انیمیشن Blue Lock

مانگای لاکی آبی؛ نصیحت بزرگان