مشکل کارت‌های گرافیک انویدیا بعد از آپدیت جدید ویندوز 11

مشکل کارت های گرافیک انویدیا با ویندوز 11

درحالی که آپدیت ۲۰۲۲ ویندوز 11 عرضه شده است، گزارش‌های زیادی مبنی بر مشکل کارت‌های گرافیک انویدیا GeForce با این آپدیت به انویدیا رسیده است.

بسیاری از کاربران کارت‌های گرافیک انویدیا در سیستم‌های مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز 11 گزارش دادند که با نصب آپدیت جدید 22H2 سیستم‌عامل مایکروسافت، عملکرد کارت گرافیک آن‌ها با مشکل مواجه شده و در برخی موارد نرخ فریم بازی‌ها از سطح ۱۲۰ فریم به زیر ۳۰ فریم بر ثانیه افت می‌کند. گروهی دیگر از کاربران از ایجاد اسکرین تیرینگ و عدم عملکرد G-Sync خبر دادند.

انویدیا در انجمن خود تأیید کرده که ابزار دیباگ ویندوز 11 در نسخه 22H2 درحال حاضر فعال شده و باعث ناهماهنگی با درایور کارت‌های گرافیک این شرکت شده است. تیم توسعه‌دهندگان انویدیا در حال رفع مشکل فوق بوده و درحال حاضر زمان مشخصی برای رفع آن در نظر گرفته نشده است. اگر از کارت‌های گرافیک GeForce استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنیم این آپدیت را تا زمان رفع مشکل نصب نکنید.



منبع

به نظر می‌رسد که نرم‌افزاری دیباگ که به همراه نسخه جدید ویندوز منتشر شده، با عملکرد کارت‌های گرافیک مداخله داشته و باعث ایجاد مشکلاتی که بالاتر به آن اشاره شد، می‌شود. با اینکه مایکروسافت هنوز بیانیه‌ای در ارتباط با این مشکل منتشر نکرده، به نظر می‌رسد که انویدیا از این مسئله آگاه است.