مشخصات CPU اقتصادی و ۴ هسته‌ای Core i3-13100 از نسل جدید

CPU مذکور با فرکانس عملکرد ۳۴۱۵ مگاهرتز رویت شده که کمتر از مقادیر مورد انتظار است. پیشنهاد نسل قبلی این سری i3-12100 بود که سرعت کلاک پایه آن به ۳.۳ گیگاهرتز می‌رسید و در وضعیت بوست تا ۴.۳ گیگاهرتز نیز بالا می‌رفت. هرچند ممکن است این پردازنده یک نمونه اولیه باشد که هنوز حالت بوست توربو آن فعال نشده است.

اینتل در نظر دارد تا پردازنده‌های سری غیر K خود را تا پایان سال یا در رویداد CES 2023 به بازار عرضه کند.



منبع

پردازنده Intel Core i3-13100 ارزان‌قیمت‌ترین و کندترین عضو خانواده تراشه‌های نسل سیزدهمی اینتل است که حالا در تصاویر فاش شده از CPU-Z مشاهده شده است.

براساس اطلاعات فاش شده، پردازنده Core i3-13100 فقط ۶۰ وات توان مصرفی دارد و ممکن است برخلاف سایر تراشه‌های سری Raptor Lake از دای H0 سری Alder Lake استفاده کند. بنابراین می‌توان این CPU را عملا یک نسخه بهبود یافته از پردازنده نسل دوازدهمی اینتل محسوب کرد.

مشخصات پردازنده Intel Core i3-13100

پردازنده Core i3-13100 از ۴ هسته و ۸ رشته برخوردار است اما مهم‌تر از آن این است که در این CPU خبری از هسته‌های بهینه Gracemont نیست. درواقع 13100 تنها عضو خانواده رپتور لیک است که از طراحی هسته هیبریدی استفاده نمی‌کند.

اینتل هنوز هم به ساخت تراشه‌های چهار هسته‌ای می‌پردازد اما این پردازنده‌ها به‌طور قطع کندترین پیشنهاد این شرکت در سری جدید محصولات تیم آبی محسوب می‌شوند. یکی از این موارد مدت‌ها است که در شایعات و اخبار غیررسمی مطرح شده و حالا در وبسایت CPU-Z اطلاعات تازه‌ای از آن به‌دست رسیده که بخشی از مشخصات فنی آن را تایید می‌کند.

بخوانید  امکان معرفی بازی جدید ساخته شده توسط Psychonauts در نمایشگاه Xbox قوی تر شده است.