مدیر نسل‌های WRC: استفاده از قدرت گرافیکی Xbox از PS5 سخت‌تر است

با پیشرفت در نسل نهم، عرضه بازی های بین نسلی شروع به کاهش می کند. بنابراین بالاخره به زمانی می رسیم که بازی های جدید آینده بتوانند از سخت افزار کنسول های نسل نهم نهایت استفاده را ببرند. در آن مرحله، باید دید که آیا بازی های جدید می توانند تفاوت عملکرد بیشتری را بین کنسول های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس نشان دهند یا خیر.

Generations، کارگردان بازی WRC معتقد است که با وجود قدرت پردازش گرافیکی خام Xbox Series X نسبت به پلی استیشن 5، استفاده از آن برای توسعه دهندگان دشوارتر است.

کنترلر کنسول پلی استیشن 5 در کنار دسته ایکس باکس سری ایکس

شما می توانید نظرات خود را در مورد آخرین اخبار بازی با تیم و کاربران یک گیمر در میان بگذارید.

در حالی که هیچ تفاوت عملکردی ملموس و بسیار خاصی بین پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس وجود ندارد، هر یک از این پلتفرم ها در زمینه های مختلف جزئی بر دیگری برتری دارند. به عنوان مثال، پردازنده گرافیکی Xbox Series X با 12 ترافلاپس و 52 هسته پردازشی، روی کاغذ قدرتمندتر از پردازنده گرافیکی پلی استیشن 5 با 10.28 ترافلاپس و 36 هسته پردازشی است. با این حال، این تفاوت در قدرت گرافیکی در زندگی واقعی چگونه خواهد بود؟

به گفته‌ی Benoît Jacquier، مدیر فنی نسل‌های WRC KT Racing، سرعت کلاک بیشتر پلی‌استیشن 5 2.23 گیگاهرتز در مقایسه با Xbox Series X 1.82 گیگاهرتز یک مزیت است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد از عملکرد مستقیم و ساده‌تر آن بهره ببرند.

Jaquier در مصاحبه اخیر با GamingBolt گفت: “به دلیل سرعت کلاک بالاتر، پلی استیشن 5 مزایای عملکرد مستقیم و ساده تری نسبت به نسل قبلی به ما می دهد. اگرچه عملکرد خام پردازنده های گرافیکی Xbox Series X بهتر است، اما بهره برداری از آنها سخت تر است. برای استفاده از 52 هسته پردازشی Xbox Series X زمان‌بندی بهتری لازم است. با این حال، من فکر می‌کنم که توسعه‌دهندگان می‌توانند در درازمدت روی Xbox Series X بهتر عمل کنند.”

بخوانید  اضافه شدن پشتیبانی از کنترل لمسی برای بازی‌های بیشتری از Xbox Cloud

دو سال از عرضه کنسول های نسل نهم پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس می گذرد. در این دوران، اگرچه شاهد عرضه بازی‌های زیادی به‌صورت نسل‌های مختلف بوده‌ایم، اما بازی‌سازان در سراسر جهان زمان زیادی را صرف سخت‌افزار دو کنسول نسل بعدی سونی و مایکروسافت کرده‌اند و با آن آشنا شده‌اند. به همین دلیل، آنها می توانند از تجربیات خود برای مقایسه عملکرد واقعاً خوب بین کنسول های نسل نهم استفاده کنند.