مدیر عامل EA: بازی‌ های تک نفره بخش مهمی از فعالیت ما را شکل می‌دهند

شخصیت های مجموعه مس افکت در mass effect legendary edition

به‌تازگی و در جریان آخرین اخبار بازی، اندرو ویلسون، مدیر عامل شرکت الکترونیک آرتز در جریان گزارش مالی سه‌ماهه‌ی آغازین این شرکت، به‌توجه و اهمیت EA به‌تولید آثار تک‌نفره و داستان‌محور اشاره کرد و چنین گفت:

اندرو ویلسون، مدیر عامل شرکت EA در گزارش مالی شرکت نام‌برده از توجه الکترونیک آرتز به ساخت بازی‌های تک‌نفره و داستانی صحبت کرده است.

«طوری که ما به‌این موضوع فکر می‌کنیم، به‌یک اثر خاص مرتبط نمی‌شود. این بیشتر پیرامون آن انگیزه‌ای است که بازی‌های تک‌نفره‌ی داستان‌محور [برای گیمر] ایجاد می‌کنند. ما می‌دانیم که بازیکنان محصولات ما، این انگیزه‌های اصلی، این مولفه‌های الهام‌بخش، شاخص‌هایی که آن‌ها را از دنیای واقعی جدا می‌کند، مولفه‌های ایجادکننده‌ی ارتباط، خلاقیت، ویژگی‌های مربوط‌به‌ارتباط با خود و اجتماع را درک می‌کنند. مواردی همچون آفرینش‌ جهان‌ها، پرداخته شدن کاراکترها و روایت قصه‌هایی که در ایجاد و به‌ثمر نشستن چنین انگیزه‌هایی نقش دارند، ما را به‌عنوان مخاطبان بازی‌های ویدیویی کنار یکدیگر می‌آورد.»

شرکت EA که در پایان نسل هفتم و در جریان نسل هشتم بازی‌های ویدیویی با تصمیمات خاصی که اکثرا برخلاف میل هواداران آثار تک‌نفره اتخاذ می‌کرد، حسابی مورد انتقاد بازیکنان قرار می‌گرفت. طی سالیان اخیر و با آثاری همچون Mass Effect Legendary Edition، بازی Star Wars Jedi: Fallen Order و معرفی آثاری همچون بازسازی Dead Space، قسمت جدید از سری مس افکت و دراگون ایج و تولید یک بازی داستان‌محور تک‌نفره از شخصیت بلک پنتر (Black Panther) مارول، تغییر موضع نسبی EA پیرامون آثار تک‌نفره را شاهد بودیم. حالا باید ببینیم که شرکت نام‌برده در ادامه‌ی نسل ۹، چه عملکردی را در ساخت و انتشار بازی‌های تک‌نفره ثبت خواهد کرد.

بخوانید  ساخت دنباله Cyberpunk 2077 رسما آغاز شد



منبع

«اندرو بسیار خوب توضیح داد؛ اما زمانی‌که به شاخص‌‌های مالی و مولفه‌های تأثیرگذار بخش مالی نگاه می‌اندازیم، اهمیت و سودرسانی بالای آثار لایو-سرویس را همچنان می‌بینیم. طی یک پنجره‌ی زمانی ۱۲ ماهه، بیش از ۷۰ درصد درآمد ما از جریان‌های مالی و بلند-مدت ایجاد شده توسط آثار لایو-سرویس تأمین شده است. درنتیجه و به‌شکل بلندمدت، ما روی این روند پایدار و روبه‌رشد آثار لایو-سرویس خود سرمایه‌گذاری خواهیم کرد.»

با وجود صحبت‌های ویلسون پیرامون اهمیت بازی‌های تک‌نفره‌ی برای EA، کریس ساه (Chris Suh)، رئیس بخش مالی این شرکت، دیدگاه خود پیرامون اهمیت محصولات لایو-سرویس را به‌اشتراک گذاشت: