مایکروسافت 20 میلیون دلار توسط FTC به دلیل جمع آوری اطلاعات شخصی کودکان جریمه شد

وی در پایان تصریح می‌کند: «در ماه‌های آینده، بازیکنان زیر 13 سال که قبل از می 2021 حساب کاربری ایجاد کرده‌اند، دوباره به مجوز والدین نیاز خواهند داشت. یعنی از یکی از والدین خواسته می شود تا حساب کاربری را مجدداً تأیید کند و به فرزندشان اجازه دهد به بازی و فعالیت در ایکس باکس ادامه دهد. ما متعهد هستیم که این فرآیند را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.”

مایکروسافت همچنین به ذخیره غیرقانونی اطلاعات شخصی کودکان متهم شده است. این اتهام را شرکت پذیرفت و آن را مشکل فنی خواند. این مشکل که در اواخر سال 2021 حل شد، بر فرآیند مورد نیاز هنگام ایجاد حساب متمرکز بود. هنگامی که کاربر ثبت نام می کرد، باید نام کامل، آدرس ایمیل و تاریخ تولد خود را ارائه می کرد. حتی اگر این تاریخ تولد نشان دهنده سن زیر 13 سال بود، از آنها خواسته شد اطلاعات بیشتری از جمله شماره تلفن خود را ارائه دهند.

مک کارتی “از زمان توافق با FTC، روند ایجاد حساب خود را به‌روزرسانی کرده‌ایم تا اکنون از بازیکنان می‌خواهیم ابتدا تاریخ تولد خود را ارائه دهند و اگر کمتر از 13 سال سن دارند، قبل از ارائه اطلاعات اضافی مانند شماره تلفن یا آدرس خود را ارائه دهند.” ادامه داد. ، اجازه والدین را دریافت کنید. این فرآیند به‌روزرسانی شده تضمین می‌کند که ما بلافاصله حساب‌های کودکان را شناسایی می‌کنیم و گام‌های بعدی برای محافظت از اطلاعات کودکان را برای والدین و سرپرستان روشن می‌کنیم تا بتوانند با خیال راحت در شبکه ما بازی کنند.”

بخوانید  انتشار گزارشی ناامید کننده از روند توسعه راه اندازی مجدد Perfect Dark

دستگیره Xbox Series S

مایکروسافت پرداخت کند 20 میلیون دلار به کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده برای جمع آوری غیرقانونی اطلاعات در مورد کودکان تعهد شده است.

شایان ذکر است که اپیک گیمز اخیرا با پرداخت بیش از 500 میلیون دلار به کمیسیون تجارت فدرال موافقت کرده است. این سازمان سازنده Fortnite را به نقض حریم خصوصی کودکان و فریب بازیکنان برای پرداخت هزینه های ناخواسته متهم کرد.

در بیانیه ای در وب سایت ایکس باکس در مورد تسویه 20 میلیون دلاری، دیوید مک کارتیمسئول کنترل کیفیت خدمات برای بازیکنان ایکس باکس این موضوع را نقصی در حفظ اطلاعات دانست و گفت: “متاسفانه انتظارات کاربران را برآورده نکرده ایم و قول می دهیم طبق دستورالعمل اقدامات امنیتی خود را بهبود ببخشیم.” ، ما یک مشکل فنی پیدا کردیم که در آن سیستم‌های ما اطلاعات ایجاد حساب برای کودکان را زمانی که حساب فرآیند ایجاد حساب آغاز شده بود اما خاتمه نیافته بود حذف نمی‌کردند.”

مایکروسافت جریمه ای را برای جمع آوری غیرقانونی اطلاعات شخصی کودکان در کنسول های ایکس باکس بدون رضایت والدین آنها پذیرفته است پرداخت 20 میلیون دلار به کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC). طبق بیانیه این سازمان، فرآیند ثبت نام Xbox قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان را نقض می کند. زیرا بدون اطلاع والدین این افراد و بدون اجازه آنها اطلاعات شخصی کودکان را جمع آوری می کرد.

وی افزود: “این برخلاف سیاست ما بود که فقط داده‌ها را به مدت 14 روز ذخیره می‌کردیم تا بازیکنان بتوانند راحت‌تر از جایی که کار را متوقف کردند ادامه دهند. تیم مهندسی ما به سرعت عمل کرد: ما مشکل را برطرف کردیم، داده‌ها را حذف کردیم و اقداماتی را برای جلوگیری از آن انجام دادیم. خطا تکرار نشد. این اطلاعات هرگز مورد استفاده، اشتراک گذاری یا کسب درآمد نبوده است.”

بخوانید  نمای کلی بازی NBA 2K24 برای رایانه شخصی و کنسول ها

تا سال 2019، این فرآیند شامل یک کادر از پیش علامت‌گذاری شده برای موافقت با دریافت اقلام تبلیغاتی و اجازه به مایکروسافت برای ارسال اطلاعات کاربر برای تبلیغ‌کنندگان بود. تنها پس از ارائه این اطلاعات توسط افراد زیر 13 سال بود که این فرآیند والدین را ملزم کرد که بقیه مراحل ایجاد حساب را تکمیل کنند. اما بر اساس گزارش FTC، از سال 2015 تا 2020، با وجود اینکه فرآیند تکمیل نشده بود، اطلاعات کودکان همچنان ذخیره می شد و در برخی موارد تا سال ها ادامه داشت.

لوگوی Xbox Live