مایکروسافت مطمئن نیست که قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد چه زمانی بسته خواهد شد

در حالی که مایکروسافت از قبل مطمئن بود که قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد سرانجام در ماه جولای بسته خواهد شد 1402 (ژوئن 2023)، پس از شکایت، FTC گفت که دیگر نمی تواند در مورد زمان اظهار نظر کند.

اگر کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده آمریکا در مورد جلوگیری از تکمیل معامله فوق تا پایان این دعوا جدی است، باید شکایت جداگانه ای را در دادگاه فدرال ارائه کند. برگزاری این دادگاه نیز روند قانونی زمان بر خود را خواهد داشت. لازم به ذکر است که مایکروسافت در سایر نهادهای تنظیم کننده رقابت مانند Competition and Markets Authority (CMA) بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی، با سوالات و موانعی مواجه شده است.

رسانه بلومبرگ گزارش جدیدی از خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت منتشر کرده است. مایکروسافت در چند ماه گذشته بارها تاکید کرده است که این معامله تقریباً است خرید Blizzard King توسط اکتیویژن به مبلغ 69 میلیارد دلار تا 9 جولای 1402 (30 ژوئن 2023) تکمیل خواهد شد. با این حال، بلومبرگ می گوید مایکروسافت دیگر نمی تواند در مورد زمان نهایی شدن خرید Activision Blizzard پس از شکایت کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) اظهار نظر کند که این معامله را ضد رقابتی می داند و قصد دارد از آن جلوگیری کند.

دیوید کادیسخنگوی مایکروسافت روز جمعه گفت که مایکروسافت دیگر در مورد زمان قرارداد ادغام با اکتیویژن بلیزارد اظهار نظر نخواهد کرد. FTC رسما توضیح داده است که برای جلوگیری از معامله شکایت کرده است و رسیدگی داخلی در 11 اوت 1402 (2 اوت 2023) آغاز خواهد شد. جنیفر رییک تحلیلگر بلومبرگ گفت: در دعوای داخلی قبلی آژانس بر سر معاملات ادغام، حکم اولیه قاضی بین 7 تا 12 ماه پس از شروع محاکمه صادر شد. بنابراین به نظر می رسد که تصاحب اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت نمی تواند تا سال 2024 نهایی شود، حتی به سریع ترین روش ممکن.

بخوانید  اپل Silo را با ربکا فرگوسن برای فصل دوم تمدید کرد