مایکروسافت به دنبال بازی شبیه Genshin Impact برای ایکس باکس

رویترز گزارشی منتشر کرده است که طی آن نوشته مایکروسافت به برنامه خود برای یافتن اثری مشابه Genshin Impact سرعت بخشیده است. این بازی اکشن نقش‌آفرینی در طی دوسال بیش از چهار میلیارد دلار درآمد برای استودیو miHoYo واقع در شانگهای فراهم آورده است. بازی Genshin Impact در واقع یک بازی جهان‌باز با سبک انیمه است که روی مکانیزم‌های گاچا تمرکز دارد؛ مکانیزمی که طی آن بازیکنان برای شانس به‌دست آوردن یک کاراکتر ویژه درون بازی پول پرداخت می‌کنند.

اکثر پول بازی از طریق پلتفرم‌های موبایل به‌دست می‌آید. در همین حین این بازی معمولا در صدر بیشترین بازی رایگان تجربه شده روی پلی استیشن است. منابع رویترز می‌گویند مایکروسافت بابت از دست دادن گنشین حسرت می‌خورد و وقتی بازی در حال توسعه بود، مقداری با استودیو سازنده‌اش صحبت کرد؛ هرچند درنهایت ثمربخش نبود. یکی از منابع رویترز که نمی‌خواست نامش فاش شود، چون اطلاعات عمومی نبود، گفت: «داشتن Genshin Impact برای سونی پول زیادی به ارمغان آورد».



منبع

دنیل احمد، تحلیل‌گر ارشد Niko Partners به رویترز گفت: «سازندگان بازی چینی قصد دارند ابراز توسعه خود را استاندارد کنند، فرآیندهای توسعه پیشرفته ایجاد کنند و در تیم‌های واقعا بزرگ سرمایه‌گذاری کنند. درنهایت این قضیه به آنها کمک می‌کند تا در فضای رقابت بتوانند بازیکنان بسیاری از بعد جغرافیایی و پلتفرمی کسب کنند».

طبق گزارشات، مایکروسافت به دنبال یک بازی شبیه Genshin Impact است تا بتواند موفقیت بیشتری در بازار چین به‌دست آورد.

منابع رویترز ادعا کرده‌اند مایکروسافت درحال جستجو در بازار چین برای سازندگان جدید است تا آنها را وارد عرصه کند. به نظر این شرکت با پول زیاد حتی به استودیوهای مستقل هم پیشنهاد می‌دهد. بااینکه سونی حق فرانچایز Genshin Impact را در اختیار ندارد، اما در مراحل اولیه توسعه با miHoYo همکاری کرد و به آنان کمک کرد بازی را به بازار عرضه کنند. این بازی روی پی‌سی و موبایل هم عرضه شده؛ هرچند نسخه کنسولی در انحصار پلی استیشن است.

بخوانید  Tekken 8 یک نسخه نمایشی رایگان دریافت می کند