لو رفتن نتایج عملکرد کارت گرافیک RTX 4090 در بنچمارک 3DMark

امتیاز کلی این GPU به‌دلیل به‌کارگیری یک پردازنده Core i5-12400F درکنار آن، پایین‌تر از حد انتظار است. با درنظرگرفتن این عدد، باید گفت که پرچم‌دار جدید انویدیا ۷۸ درصد سریع‌تر از RTX 3090 Ti است و در مقایسه با RTX 3090 به‌نوعی ۹۰ درصد قوی‌تر از نسل قبلی خود محسوب می‌شود.

فرکانس عملکرد و دمای RTX 4090

اسکرین‌شات مرموز و منتشرشده ازطریق انجمن چینی Chiphell، دستیابی یک GPU ناشناخته به سرعت کلاک ۳ گیگاهرتز را نشان می‌دهد. این کارت گرافیک موفق به کسب امتیاز ۲۰۱۹۲ در بنچمارک 3DMark Time Spy Extreme شده که کمی بالاتر از عدد ۱۹ هزار منتسب به کارت گرافیک GeForce RTX 4090 در شایعات قبلی است.

براساس ادعای این شخص، GPU مذکورد در دمای محیط ۳۰ درجه سانتی‌گراد آزمایش شد و در حدود ۶۵ درجه در نوسان بوده است. هرچند می‌توانیم ببینیم که تا مقادیر بسیار بالاتری هم پیش رفته است. افشاکننده‌ی این اطلاعات می‌گوید حرارت تولیدی این کارت با استفاده از فن‌های خنک‌کننده‌ی بزرگ آن کنترل می‌شوند که برای مقادیر توان مصرفی ۶۰۰ تا ۸۰۰ وات طراحی شدند، اما TDP این کارت ۴۵۰ وات است. لذا نتیجه نشان می‌دهد که به احتمال قوی با یک کارت گرافیک GeForce RTX 4090 مواجهیم که از این ویژگی‌ها برخوردار است.

کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4090 در تاریخ ۲۰ سپتامبر و در جریان برنامه GeForce Beyond در رویداد GTC رونمایی خواهد شد. این کارت به یک پردازنده گرافیکی AD102 مجهز شده که ۱۶۳۸۴ هسته دارد و از ۲۴ گیگابایت حافظه GDDR6X در آن استفاده شده است.



منبع

اولین نتایج بنچمارک فاش‌شده از کارت گرافیک GeForce RTX 4090، از کسب امتیاز بالای ۲۰ هزار توسط پرچم‌دار نسل جدید انویدیا در تست TimeSpy Extreme حکایت دارد.

بخوانید  بهترین فیلم های آدمخواری | 15 فیلم جدید + امتیاز IMDB

منبع این اطلاعات، نتایج مربوط‌به سرعت کلاک و دمای عملکرد این GPU را منتشر کرد که نشان می‌دهد پردازنده‌ی گرافیکی مورد نظر در فرکانس بسیار بالای ۳۰۱۵ مگاهرتز عمل می‌کند. این رقم علاوه‌بر اینکه برای یک GPU خیلی بالا محسوب می‌شود، با درنظرگرفتن اینکه با استفاده از یک نمونه‌ی اولیه مهندسی به‌دست آمده، بسیار چشمگیر است.

امتیاز GeForce RTX 4090 در 3DMark Time Spy Extreme