لغو انیمه سریالی Shenmue پس از یک فصل

در میان تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که انیمه‌ی سریالی Shenmue: The Animation (انیمیشن شنمو) لغو شده است. این اقتباس تلویزیونی از بازی کلاسیک شنمو شرکت سگا در ماه سپتامبر ۲۰۲۰ معرفی شد و در ماه فوریه شاهد پخش نخستین فصل آن از شبکه‌های Adult Swim و Crunchyroll بودیم. احتمالا ادغام وارنر و دیسکاوری در اوایل سال جاری باعث لغو این انیمه شده است که در مراحل بسیار اولیه توسعه‌ی فصل دوم بود.

در خلاصه‌ی داستان انیمه Shenmue آمده است: «حوادث انیمه در شهر یوکوسوکا و در سال ۱۹۸۶ رخ می‌دهد؛ جایی‌که ریو هازوکی برای تسلط بر سبک هازوکی جوجیتسو زیر نظر پدر سخت‌گیر خود در Hazuki Dojo تحت تعلیم قرار گرفته است. بااین‌حال، یک روز مردی مرموز با نام لن دی پدرش را به قتل می‌رساند و آینه‌ی تحت مراقبتش را می‌گیرد. ریو مصمم به یافتن حقیقت پشت پرده‌ی قتل پدرش می‌شود، اما خیلی زود خود را درگیر نزاع بین تشکیلاتی محرمانه می‌بیند. ماجراجویی بزرگ ریو با سفر از یوکوسوکا به هنگ کنگ آغاز می‌شود».

چیکارا ساکورای، کارگردان فصل دوم انیمه One-Punch Man، سکان هدایت Shenmue the Animation را در دست داشت و شرکت Telecom Animation Film وظیفه‌ی تولید و شرکت Sola Entertainment وظیفه‌ی مدیریت تولید آن را برعهده داشتند. کنسوکه ایشیکاوا، کارگردان انیمه Tower of God (برج الهه) به‌عنوان کارگردان پونمایی ارشد، کنتو شیمویاما، نویسنده‌ی انیمه We Rent Tsukumogami (ما تسوکومگامی را اجاره می‌دهیم) و انیمه Bleach (بلیچ) به‌عنوان نویسنده‌ی فیلم‌نامه و یوداکا به‌عنوان طراح کاراکترهای اصلی انیمه‌ی شنمو فعالیت داشتند.

بخوانید  Xbox مطمئن می شود که می دانید Metal Gear، Marathon و موارد دیگر نیز به Xbox می آیند



منبع

نخستین فصل انیمه‌ی Shenmue از شبکه‌ی Adult Swim و چندین سرویس استریم دیگر حذف شده است، اما فعلا در شبکه‌ی کرانچی‌رول در دسترس قرار دارد. جیسون دیمارکو، معاون ارشد بخش انیمه وارنر دیسکاوری با انتشار یک توئیت تازه اظهار داشت: «دوستان بابت این پیش‌آمد متأسفم. شما هنوز می‌توانید تمام قسمت‌های این انیمه را در کرانچی‌رول تماشا کنید و به‌شکل دیجیتالی نیز برای دانلود در دسترس خواهد بود. بله ظاهرا خبری از فصل دوم انیمه‌ی نخواهد بود؛ اگرچه عملکرد آن به‌قدری خوب بود که مشغول کسب آمادگی برای تولید فصل دوم بودیم. شاید یک وقت دیگر…».

طرفدارها دیگر نباید منتظر پخش فصل دوم انیمه‌ی سریالی Shenmue: The Animation شبکه‌های Adult Swim و Crunchyroll باشند.