قیمت پردازنده های AMD Ryzen 7000 در اسپانیا مشخص شد

لازم به ذکر است که درحال حاضر ارزش هر دلار آمریکا به حدود یک یورو رسیده است و تبدیل قیمت‌ها با کسر مالیات بسیار ساده‌تر خواهد بود. ضمن اینکه فروشگاه‌ها علاوه‌بر نرخ مالیات مصوب هر کشور، درصد سود خاص خود را دارند که اختلاف آن در این مورد در حد چند یورو است.

براساس گزارش وبسایت Professional Review، قیمت پردازنده‌های سری Ryzen 7000 در اسپانیا مشخص شده است و مقادیر بالایی را نشان می‌دهد. اولین تراشه‌های AM5 شرکت AMD بسته به مدل مورد نظر از ۳۷۱ تا ۸۵۲ یورو قیمت‌گذاری شدند که معادل ۳۰۰ تا ۷۰۰ دلار آمریکا و به شکل قابل توجهی بالاتر از سری Ryzen 5000 هستند. انتظار می‌رود در سایر کشورها نیز شرایط به همین نحو باشد.

  • Ryzen 9 7950X با قیمت ۸۵۲ یورو در اسپانیا (با احتساب مالیات ۲۱ درصدی) معادل ۶۹۹ دلار
  • Ryzen 9 7900X با قیمت ۶۶۹ یورو در اسپانیا (با احتساب مالیات ۲۱ درصدی) معادل ۵۴۹ دلار
  • Ryzen 7 7700X با قیمت ۴۹۱ یورو در اسپانیا (با احتساب مالیات ۲۱ درصدی) معادل ۳۹۹ دلار
  • Ryzen 5 7600X با قیمت ۳۷۱ یورو در اسپانیا (با احتساب مالیات ۲۱ درصدی) معادل ۲۹۹ دلار

به نظر می‌رسد که پردازنده‌های Ryzen 7000 شرکت AMD در فهرست فروش یک فروشگاه آنلاین اسپانیایی قرار گرفته‌اند که قیمت تراشه‌های نسل جدید تیم سرخ را نشان می‌دهند.

قیمت پردازنده های AMD Ryzen 7000 در اسپانیا

لازم به ذکر است که پردازنده Ryzen 9 5950X از سری Zen3 بسیار ارزان‌تر از 7950X است. درواقع اختلاف قیمت این دو CPU در همین فروشگاه ۲۸۸ یورو است که آن را به مبلغ ۵۶۴ یورو می‌رساند. برای این مورد می‌توان به‌راحتی یک پلتفرم AM4 را با قیمت به مراتب کمتر تهیه کرد. در غیر این صورت باید منتظر عرضه پردازنده‌های نسل جدید در هفته‌های پیش رو باشید.

بخوانید  نتفلیکس با اعلام بازگشت بازیگران فیلم اصلی ساخت انیمیشن اسکات پیلگریم را تایید کرد.



منبع

تراشه ۱۶ هسته‌ای 7950X با قیمت ۸۵۲ یورو در فهرست قرار گرفته است؛ درحالی که پردازنده ۱۲ هسته‌ای 7900X باید ۶۶۹ یورو قیمت داشته باشد. با کمتر از ۵۰۰ یورو نیز می‌توان پردازنده ۸ هسته‌ای 7700X را خرید. درنهایت CPU شش هسته‌ای 7600X را داریم که ۳۷۱ یورو است.