قسمت دوم Cyberpunk 2077 بیشتر بر نقد اجتماعی تمرکز خواهد کرد

دنباله Cyberpunk 2077 در مورد انتقادات اجتماعی صریح تر خواهد بود و از این نظر محدودیت کمتری خواهد داشت.

Cyberpunk 2077 و بسته الحاقی آن توانستند با موفقیت فضای غنی و پرجزئیات دنیای سایبرپانک را احیا کنند، اما برخی معتقدند CD Projekt Red به اندازه کافی روی عمق و ظرافت داستان بازی کار نکرده است، حتی اگر ژانر سایبرپانک به طور کلی دارای یک پتانسیل زیادی برای مقابله با چنین موضوعاتی وجود دارد.

اعضای تیم سازنده بازی تا حدی با این نظر موافق هستند و می‌گویند که می‌خواهند پیشرفت‌های قابل توجهی از نظر عمق داستان بازی در دنباله Cyberpunk 2077 واقع در شعبه CD Project بوستون ایجاد کنند.

در قسمت اخیر پادکست AnswerRed از CD Project Red، پل ساسکو، کارگردان Cyberpunk 2077، خاطرنشان کرد که این بازی با وجود پتانسیل بالقوه، به اندازه کافی با تفسیر اجتماعی خود ریسک نکرده است. وی به عنوان نمونه به موضوع بی خانمانی اشاره کرد.

پاول ساسکو در این باره گفت: «می بینم که در برخی جاها به اندازه کافی ریسک نکردیم، مثلاً وقتی دوباره به آن نگاه می کنم، فکر می کنم در بازی سایبرپانک به اندازه کافی پیشرفت نکردیم ما یک دنیای دیستوپیایی ایجاد کرده بودیم، اما فقط سطح را لمس کردیم.

Cyberpunk 2077

دن هرنبرگ، تهیه کننده اجرایی دنباله Cyberpunk 2077، که در حال حاضر با نام رمز Project Orion شناخته می شود، همچنین خاطرنشان کرد که دنیای سایبرپانک به CD Projekt اجازه می دهد تا با دنیای واقعی مقایسه کند و بازی سایبرپانک بعدی در نظر گرفته خواهد شد که این مضامین را در قالبی بسیار بررسی کند. راه تکان دهنده او گفت:

بخوانید  تست بازی Call of Duty: Black Ops 6 دو سال پیش آغاز شد

من فکر می‌کنم آنچه در مورد سایبرپانک و آینده‌ای که به تصویر می‌کشد این است که چقدر شبیه به دنیای امروز ماست، به نظر من، قدرت شرکت‌های چندملیتی، بهره‌کشی از مردم به‌عنوان منابع، شکاف طبقاتی، و همه این مسائل Cyberpunk 2077 ما اجازه داشتیم این داستان ها را بگوییم. داستان ها همیشه روابط و افراد را در دل خود دارند، اما ما در دنیایی از هم گسیخته زندگی می کنیم و می توانیم به برخی از این مسائل بپردازیم.

به نظر من، ماهیت سایبرپانک این است که تم ها را به شیوه ای تاثیرگذار و هیجان انگیز کشف کند. من عاشق این دنیا هستم و به پروژه جبار اعتقاد دارم ما این دیدگاه را حفظ می کنیم. ما می خواهیم به کاوش در این موضوعات ادامه دهیم و همچنان این سوال را بپرسیم: وضعیت امروز جهان چگونه است و چند سال دیگر چگونه خواهد بود؟

در اکتبر 2023، CD Projekt اعلام کرد که Cyberpunk 2 در مرحله طراحی مفهومی است. پروژه بزرگ بعدی که این کمپانی بر روی آن تمرکز دارد، The Witcher 4 است که به زودی وارد تولید کامل خواهد شد.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر