قرارداد مایکروسافت برای خرید اکتیویژن بلیزارد در صربستان تایید شد

به گزارش رویترز، صربستان پس از برزیل و عربستان سعودی سومین کشوری است که این توافق را منعقد کرده است خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت به مبلغ 68.7 میلیارد دلار را تایید کرد. این قرارداد در حال حاضر توسط سایر مقامات رقابت در سراسر جهان در حال بررسی است. همچنین ادعا شده است که مایکروسافت، سازنده Xbox، قصد دارد امتیازات و تعهداتی را به تنظیم کننده رقابت اتحادیه اروپا برای تایید این معامله ارائه دهد.

صربستان سومین کشوری است که قرارداد ادغام اکتیویژن بلیزارد با مایکروسافت را تایید کرده است. این کشور این توافق را بدون قید و شرط پذیرفت.

در بیانیه‌هایی که سونی برای CMA منتشر کرد، این شرکت ادعا کرد که اگر مایکروسافت کنترل محتوای منحصر به فرد Activision را در دست بگیرد، هزینه سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات اشتراک Xbox می‌تواند افزایش یابد. علاوه بر این، این شرکت گفت که استراتژی واقعی مایکروسافت پس از خرید اکتیویژن بلیزارد این است که پلی استیشن را به نینتندو تبدیل کند تا در بازار شوترهای هجده پلاس رقابت نکند.

این امتیازات شامل یک قرارداد مجوز ده ساله برای سری Call of Duty با سونی، سازنده پلی استیشن است. استفان دیونتیکی از شرکای شرکت حقوقی McDermott Will and Emery اظهار داشت: “در نهایت، چنین اقدامی می تواند تایید سریع اتحادیه اروپا را تضمین کند و سپس توسط احزاب علیه سایر مقامات ضد انحصار استفاده شود.”

وی در ادامه افزود: اما باید دید که آیا مدعیان فعلی چنین امتیازاتی را خواهند پذیرفت یا خیر؛ به ویژه از نظر گستره و اینکه آیا تعهدات مورد نظر توسط انجمن رقابت بریتانیا (CMA) و انجمن رقابت آمریکا پذیرفته می شود یا خیر. (مانند کمیسیون اروپا، CMA اخیراً تحقیقات گسترده تری را در مورد این معامله آغاز کرده است، در حالی که گزارش شده است که FTC در حال طرح دعوای ضد انحصار برای جلوگیری از معامله است.

بخوانید  تیزر و تصویر فصل چهارم انیمه Demon Slayer هشیرا، باد و مار را نشان می دهد.